FANDOM

Sekrety i kłamstwa
Sezon 4, odc. 50
Informacje podstawowe
Premiera 14.10.2010
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Lot
Następny odcinek Talent

Sekrety i kłamstwa - to pięćdziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Orest dostaje zaproszenie na otwarcie ośrodka hipoterapii Witolda i Bogny Werner, jednak nie ma ochoty tam iść. Tymczasem w ośrodku trwają przygotowania. Na plebanię również przychodzi zaproszenie. Ksiądz i Emilka chcą tam pójść. Na przyjęciu duchowny poznaje Wernerów i fotografa Michał Fiszera. Nocul i Możejko również przyszli. Bogna ma romans z fotografem. Gdy chce z nim zerwać kochanek zaczyna ją szantażować. Jedzie koniem na spotkanie z Michałem. Witold przychodzi odwiedzić księdza, aby ten pomógł mu rozreklamować ośrodek. W czasie jazdy Bogna spada z konia. Witold dostaje telefon o wypadku żony. Policjanci przyjechali na miejsce. Stajenny Waldek nie wierzy, aby był to wypadek. Twierdzi, że koń jest wyjątkowo spokojny. Opowiada Możejce i Noculowi, że Bogna miała spotkać się z Michałem, z którym miała romans, ale zerwała go. Mateusz przyjeżdża do szpitala, gdzie zastaje Wernera. Mężczyzna obwinia się o stan żony. Orest wciąż sądzi, że to był tylko wypadek. Natalia na spowiedzi mówi księdzu, że bardzo zazdrościła Bognie i innym modelką i uważa, że do wypadku doszło przez jej złe myśli. Możejko i Nocul przyjeżdżają do Fiszera, żeby zabrać go na przesłuchanie. Fotograf mówi, że Wernerowa nie pojawiła się na umówionym spotkaniu. Mietek odwiedza proboszcza i opowiada mu o śledztwie. Sugeruje, że to fotograf zepchnął Bognę z konia. Aspirant nakazuje Gibalskiemu pilnować poszkodowanej, która przebywa w śpiączce. Witold chce zastrzelić konia, na którym jechała żona, ale stajenny go powstrzymuje i opowiada o umówionym spotkaniu Bogny z Fiszerem. Zabawa Emilki w odbijanie promieni słonecznych lusterkiem nasuwa księdzu nowy trop. Waldek pokazuje mu trasę, którą zazwyczaj jeździła Wernerowa. Na miejscu proboszcz znajduje osłonkę z obiektywu. Przychodzi na komendę, aby porozmawiać z Noculem, ale go nie zostaje. Od Możejki dowiaduje się, że Bogna wybudziła się ze śpiączki. Duchowny dzieli się z inspektorem podejrzeniem, że koń mógł zostać oślepiony fleszem z aparatu. Wernerowa powiedziała aspirantowi, że przed upadkiem widziała błysk. Kobieta przeprasza męża. Wieczorem Michał przychodzi do księdza i prosi go o pomoc. Fotograf twierdzi, że jest niewinny, a osłonka nie pochodzi z żadnego z jego aparatów. Duchowny namawia mężczyznę, aby ten zgłosił się na policje, jednak ten nie chce się na to zgodzić. Rano Możejko dostaje zgłoszenie, że podejrzanego widziano w okolicach plebanii, więc wysyła tam Nocula. Mateusz opowiada aspirantowi o spotkaniu i pokazuje mu osłonkę. Michał idzie do szpitala, gdzie zostaje zatrzymany przez Gibalskiego. Na komendzie fotograf nie przyznaje się do spowodowania wypadku. Uwaga Natalii daje księdzu do myślenia. Proboszcz udaje się do stadniny, gdzie próbuje porozmawiać z Witoldem, ale ten unika rozmowy. Na wieczornej mszy kazanie Mateusza o sprawiedliwości porusza Wernera. W szpitalu Bogna widzi, że męża coś gryzie. Wyniki badań daktyloskopijnych potwierdzają, że osłonka nie należała do Fiszera. Witold prosi księdza, aby ten przekazał jego żonie list. Na komendzie mężczyzna wyznaje, że zlecił Jackowi Czubikowi, paparzzi, aby oślepił konia żony, a sam naciął popręg i mówi policji, gdzie mogą znaleźć Czubika. Mateusz przekonuje Bognę, że jej małżeństwo da się naprawić. Natalia stosuje maseczkę upiększającą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki