FANDOM

Słowo faceta
Sezon 10, odc. 126
Informacje podstawowe
Premiera 03.10.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Zielony zakątek
Następny odcinek Dzień papieski

Zielony zakątek - to sto dwudziesty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Paweł Romer pokazuje swojemu przyjacielowi Karolowi kryjówkę w starej studni. Karol mówi mu, że jego przyjaciel z domu dziecka, Tentraore, wyjeżdża z nowym ojcem do Afryki i on chce jechać z nimi. Potem wyznaje przyjacielowi, że jest nosicielem HIV. Wieczorem w domu rodziny zastępczej Zawadzkich, Włodek i Halina upominają chłopca, żeby przestał sprawiać problemy. W pokoju na Karola czeka dwójka innych dzieci z rodziny zastępczej: Lilka i Rysiek. Następnego dnia w szkole chłopak dowiaduje się, że wszyscy wiedzą o HIV-ie, a Paweł nie pojawił się w szkole. Rodzice Pawła mają pretensje do Mateusza i dyrektora, że nie powiadomiono szkoły o chorobie Karola. Na w-f-ie nikt nie chce z nim grać. Najbardziej dokucza mu Jacek Nalberczak. Rodzice dzieci domagają się usunięcia Karola ze szkoły, bo są przekonani, że zagraża on innym. Ksiądz próbuje załagodzić sytuację, ale nie daje rady. Zawadzkim jest przykro. Wieczorem na plebanię przychodzi Nocul, który słyszał już o sytuacji. Duchowny zapewnia, że będzie walczył o Karola. Następnego dnia reszta klasy nie przychodzi do szkoły. Karol atakuje Pawła, bo domyśla się, że ten się wygadał. Wieczorem w dom Zawadzkich ktoś rzuca kamieniami. Rano policja zabezpiecza kamienie i Mietek chce obserwować dom, ale Włodek nie zgadza się. Niespodziewanie Karol znika z domu. Karolina i Marczak przyjeżdżają do domu Pawła. Chłopiec twierdzi, że nie wie, gdzie jest Karol, bo się pokłócili i przestali rozmawiać. Nocul wysyła Górską do szkoły, a Marczaka do sąsiadów Zawadzkich. Koledzy Karola z domu dziecka przynoszą mu jedzenie. Chłopiec chce wyjechać do Afryki. Biskup zapewnia Mateusza, że to rodzice dzieci zachowali się niewłaściwie odrzucając Karola. Wieczorem rodzice Pawła mówią Mietkowi, że ich syn zniknął. Okazuje się, że w garażu nie ma skutera. Następnego dnia ksiądz przychodzi na komendę, gdzie jest świadkiem kłótni Romerów. Karol przyjeżdża do kryjówki Pawła i znajduje go tam nieprzytomnego. Chłopiec wzywa karetkę. Proboszcz liczy, że dzięki temu ludzie zmienią nastawienie do Karola, ale Włodek mówi, że chłopiec chce wrócić do domu dziecka. Tak też się staje. Duchowny odwiedza w szpitalu Pawła, który czuje się już dobrze. Chłopiec napisał list do przyjaciela, ale martwi się, że ten nie chce go znać. Mateusz radzi mu cierpliwie czekać i mówi, że jego ojciec przeprosił za swój błąd z własnej woli. Kilka dni później Paweł ucieka ze szkoły i skuterem jedzie do Karola. Po krótkiej sprzeczce chłopcy decydują się pojechać do Berlina. Jednak po krótkiej jeździe kończy im się benzyna. Na komendzie Romerowie dowiadują się, że Karol też zniknął, ale Karolina zapewnia ich, że patrole szukają chłopców. Ksiądz i Zawadzcy przychodzą na komisariat. Karol wyznaje przyjacielowi, że Tentraore nie istnieje - wymyślił go. Paweł żałuje, że wygadał tajemnicę. Wieczorem Gibalski melduje, że widzi chłopców idących poboczem do Sandomierza. Nocul każe ich eskortować. Paweł wyznaje, że to bracia Jacka obrzucili kamieniami dom Zawadzkich. W szkole rówieśnicy przepraszają Karola, co bardzo cieszy księdza, Zawadzkich i Romerów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki