FANDOM

Rocznica
Sezon 7, odc. 84
Informacje podstawowe
Premiera 15.03.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Zastępstwo
Następny odcinek Naciągacze

Rocznica - to osiemdziesiąty czwarty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mietek ma 20 rocznicę ślubu, więc prosi Oresta o pożyczkę na prezent i kolację dla żony. Babcia i Emilka chcą porozmawiać z Mateuszem przez komunikator, ale Natalia im nie pozwala. Nagle przychodzi Nocul i prosi Natalię o pomoc w wyborze biżuterii dla Basi. Udaje im się wybrać bransoletkę. Wieczorem aspirant szykuje się do wyjścia. Gdy Basia przychodzi do domu jest mile zaskoczona. Jacek zapewnia Natalię, że nie trzeba się łączyć z Mateuszem. Niespodziewanie podczas kolacji do Noculów przychodzi dawny znajomy Basi, Olgierd Smolik, który był w niej bardzo zakochany i obraża Mietka. Aspirant wścieka się i wyprowadza mężczyznę siłą. Po powrocie mówi żonie, że wszystko załatwione. Później Noculowie wracają do domu. Rano listonosz znajduje przy ich domu martwego Olgierda. Ksiądz Jacek czepia się Piotra. Policja przyjeżdża na miejsce zbrodni. Możejce ciężko rozmawiać z Mietkiem w tej sprawie. Aspirant miał motyw, żeby zabić Smolika, ale zapewnia, że tego nie zrobił. Nocul trafia do aresztu. Basia przychodzi na plebanię i prosi o pomoc Natalię i Pluskwę. Piotr radzi wybadać sprawę. Waldek udaje się do restauracji, gdzie miała miejsce kłótnia Mietka z ofiarą i próbuje wypytać kelnera, który mówi, że raz w miesiącu trzej podejrzani mężczyźni spotykają się z szefem (wśród nich był zabity), a poza tym nigdy nie widział tak wściekłego Nocula. Waldek kojarzy nazwisko ofiary. Gibalski ustala, że Smolik był karany za wymuszenia, rozboje i był widziany z Góralem, który niedawno wyszedł z więzienia. Piotr i Natalia ukrywają prywatne śledztwo przed Jackiem. Gdy policjanci przyjeżdżają do domu Górala, spotykają tam Natalię i Pluskwę, który sprawdził, że w domu nikogo nie ma. Wieczorem gospodyni łączy się z Mateuszem, opowiada mu o sprawie i prosi o pomoc. Duchowny radzi porozmawiać z Mietkiem. Orest przychodzi do Basi, zapewnia ją, że nie wierzy w winę jej męża, ale ustalił, że narzędziem zbrodni był kuchenny tłuczek i musi zabezpieczyć ten z jej kuchni. Następnego dnia Natalii udaje się dostać do Mietka pod pretekstem dania mu ciasta. Aspirant wyjawia, że właściciel pytał jego i żonę czy są zadowoleni z obsługi, a nie zdarzało mu się to wcześniej. Jeżdżąc po mieście Gibalski i Marczak zauważają Górala i zatrzymują go. Pluskwa ponownie przychodzi do restauracji i pyta kelnera czy właściciel zawsze pyta klientów czy są zadowoleni. Możejko przesłuchuje Górala, który zeznaje, że był ze Smolikiem w restauracji, ofiara wyszedł z Noculem i już nie wrócił, a gdy dowiedział się o zabójstwie uciekł z kolegami. Wyjawia również, że właściciel Gryń miał układ ze Smolikiem,. Ekspertyza wykazuje, że to nie tłuczkiem z domu Noculów zabito Olgierda. Pluskwa przychodzi do Grynia, bo wie, że ten płacił haracze ofierze, ale miał już dość i zabił go. Właściciel wypiera się wszystkiego, ale zostaje zatrzymany przez policję. Mietek wraca do domu. Natalia opowiada Mateuszowi o wynikach śledztwa, po czym Jacek pyta go co powinien zrobić, żeby mieszkańcy plebani tak go nie unikali. Mateusz radzi mu, aby był milszy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki