FANDOM

Reportaż z domu
Sezon 13, odc. 168
Informacje podstawowe
Premiera 30.04.2015
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Diabelski śmiech
Następny odcinek Portret psychologiczny

Reportaż z domu - to sto sześćdziesiąty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Michał Wolski z poprawczaka wygrywa konkurs i dostaje kamerę i jednodniową przepustkę. Nagrodę wręcza mu reżyser Zbigniew Piotrowski. Mateusz próbuje porozmawiać z chłopakiem, który nie przeczytał żadnego listu od ojczyma, bo ten doniósł na niego. Daria trafia do szpitala, ponieważ ciężko zraniła się w nogę wyskakując z helikoptera. Odwiedzają ją Możejko i Dominik. Micha przychodzi do sklepu, gdzie pracuje jego ojczym Andrzej, żeby zrobić film. Mężczyźnie nie podoba się ten pomysł. W trakcie jazdy Orest oznajmia Darii, że zabiera ją do Sandomierza, ponieważ ta przez kilka tygodni nie będzie mogła chodzić. Michał wraca z ojczymem do domu, gdzie kontynuuje swój film i mówi przy kamerze, że Andrzej doniósł na niego na policję. Chwilę potem chłopak wychodzi. Andrzej mówi do kamery, że poniósł porażkę. Michał przychodzi do swojej dziewczyny Julki, ale jej ojciec go nie wpuszcza. Mimo to dziewczyna umawia się z nim na migi. Wieczorem chłopak spotyka swoich kumpli braci Czarka i Roberta Pawlickich i chce od nich pieniędzy. Bracia pozwalają mu przejechać się swoim nowym kładem. Michał wykorzystuje to i zabiera pojazd. Chłopak przyjeżdża do sklepu, jednak jest już zamknięty, więc wraca do domu. Tam znajduje ciało Andrzeja. Przestraszony Michał ucieka. Orest dociera z Darią i Dominikiem do domu. Nagle inspektor dostaje telefon, że znaleziono ciało. Technik podejrzewa, że sprawca uderzył ofiarę pucharem w potylicę. Policję wezwał pracownik denata - Tadeusz. Nocul mówi szefowi, że pasierb ofiary wyszedł na pierwszą przepustkę i wcześniej kłócił się z Andrzejem. Michał przyjeżdża do braci Pawlickich i mówi im o wszystkim. Ci postanawiają go ukryć. Ksiądz przychodzi na komendę i broni Michała. Nagle aspirant dostaje telefon, że widziano chłopaka na mieście jak jeździł kładem. Gibalski i Marczak przyjeżdżają do braci Pawlickich, ale Robertowi udaje się wywieźć Michała do opuszczonego budynku. Chłopak chce znaleźć sprawcę zabójstwa. W torbie kumpla znajduje swoją kamerę, której nie było miejscu zbrodni. Michał ogląda nagranie, na którym Andrzej przeprasza go. Gdy Robert wraca do opuszczonego domu Michał spycha go ze schodów. Robert twierdzi, że to torba jego brata. Rano Julka ucieka ze szkoły i przyjeżdża po nią Michał. Czarek znajduje brata, który mówi mu, że Michał znalazł kamerę. Nastolatkowie przyjeżdżają nad rzekę. Julka chce, żeby jej chłopak zgłosił się na policję, ale ten nie ma takiego zamiaru. Możejko przygotowuje sałatkę, a do Darii przychodzi jej szef Jacek. Nagle mężczyzna zauważa, że jego torba jest cała mokra. Możejko domyśla się, że to sprawka Dominika, ale postanawia go kryć. Ojciec Julki przyjeżdża po nią do szkoły, ale dziewczyny tam nie ma. Tymczasem Julka opowiada księdzu co zrobi jej chłopak, po czym przychodzi do ojca. Duchowny dzwoni do Nocula. W szpitalu okazuje się, że Robert ma pęknięty obojczyk. Nagle do braci przychodzą Przemek i Marian i zatrzymują ich. Na komendzie Czarek twierdzi, że tylko ukradli kamerę, ale nie zabili Andrzeja. W opuszczonym domu Marczak znajduje kamerę. Michał podjeżdża pod dom, ale gdy widzi radiowóz odjeżdża. Jednak policjanci go zauważają i rozpoczynają pościg. W końcu chłopak spada z kładu prosto do urwiska. Policjanci wzywają karetkę. W nocy Daria nie może spać, więc przychodzi do Oresta i mówi mu, że nawet lepiej, że musiała teraz zwolnić, bo prawie w ogóle nie zna Możejki. Dlatego pyta go czemu przez tyle lat z nikim się nie związał. Chwilę później zaczynają się całować. Rano inspektor wyklucza Michała z kręgu podejrzanych i postanawia przycisnąć braci Pawlickich. Nagle przychodzi Mateusz, który chce pokazać Michałowi film nagrany przez jego ojczyma. Aspirant zgadza się. W szpitalu chłopak mówi, że w czasie swojej rozprawy krył braci, bo ci mu imponowali, ale teraz jest pewien, że to oni zabili Andrzeja. Natalia twierdzi, że Pawliccy nie mają motywu, a w filmach często wszystko okazuje się innym niż jest. Ksiądz przychodzi na komendę, bo podejrzewa Tadeusza. Mietek chce zasiać ziarno wątpliwości. Podczas przesłuchania mówią mężczyźnie, że na karcie, której szukał Michał mogło być nagrane zabójstwo. Wieczorem Orest podgląda sklep i mieszkanie Wolskiego przez kamerę. Podczas obserwacji rozmawia z Darią przez telefon i mówi, że muszą dać sobie trochę czasu. Nagle zauważa, że podejrzany wszedł do mieszkania i wszędzie grzebie. Policjanci wchodzą tam i zatrzymują Tadeusza. Na komisariacie mężczyzna zeznaje, że mimo ciężkiej pracy Andrzej nie chciał go zrobić swoim wspólnikiem. Feralnego dnia pokłócili się i Tadeusz w złości uderzył go pucharem. W szpitalu Nocul opowiada proboszczowi o swoim planie. Michał zostaje zabrany na operacje. Jest przy nim Julka. Dominik pokazuje mamie swój rysunek, na którym chłopiec wchodzi razem z rodzicami na Mount Everest.

CiekawostkiEdytuj

  • Wychodząc z plebanii ksiądz Mateusz ma na sobie sutannę, a gdy przychodzi na komendę ma tylko koszulę i marynarkę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki