FANDOM

Reggae
Sezon 16, odc. 210
Informacje podstawowe
Premiera 10.11.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Nauczyciel
Następny odcinek Napad doskonały

Reggae - to dwieście dziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Gdy Natalia wychodzi na zakupy zauważa, że pod plebanię podjeżdża samochód. Wysiada z niego młody Niemiec, Uli, który chce się spotkać z księdzem. Duchowny tłumaczy mu jak dostać się do browaru. Mężczyzna daje proboszczowi swoją płytę i wychodzi. Potem Mateusz tłumaczy Natalii, że Uli przyjechał szukać swojego ojca, którym jest Paweł Borkowski. Wieczorem w browarze trwa impreza, na której występuje Uli. Następnego dnia w biurze Piotr Borkowski, brat Pawła przyjeżdża do jego biura, gdzie razem z asystentką, Luizą znajdują jego zwłoki. Gdy na miejsce przyjeżdża policja, lekarz sądowy stwierdza, że napastnik zadał ofierze dwa ciosy w głowę. Pod biurkiem Dziubak znajduje kartkę z narysowaną mapą oraz logo Parafii Matki Boskiej Nieustającej Pomocy (mapę dzień wcześniej narysował ksiądz tłumacząc drogę Uliemu). Nocul przyjeżdża na plebanię, gdzie Natalia i babcia słuchają płyty. Policjant pokazuje kartkę Mateuszowi, który mówi mu o Niemcu i pokazuje płytę, na której jest numer do chłopaka. Aspirant mówi o zabójstwie. Uli przygotowuje się do wyjazdu, gdy nagle przyjeżdżają po niego Mietek i Gibal. Możejko ustala, że Uli został poczęty z pomocą dawcy nasienia i chciał odnaleźć swojego biologicznego ojca, którym okazał się Paweł. Antek przesłuchuje Niemca, który mówi, że Borkowski nie chciał z nim rozmawiać i pokłócili się, ale nikt tego nie widział. Nocul odwiedza księdza i mówi mu o ustaleniach. Duchowny ma wątpliwości co do winy chłopaka. Tuż po odejściu policjanta przyjeżdża Piotr, aby omówić sprawy pogrzebu. Nocul pokazuje szefowi i kolegom wyniki badań DNA, które wykluczają ojcostwo Pawła. W czasie zakupów Natalia słyszy, że Borkowski w młodości pracował razem z ojcem w szrocie i często jeździł do Niemiec. Dziubak rozmawia z adwokatem Ulego, który jest pewien, że nie doszło do żadnej pomyłki. Wieczorem przy szachach proboszcz sugeruje, że ktoś podszywał się pod Pawła i sugeruje żeby sprawdzić wszystkich współpracowników ofiary. Mateusz odprawia pogrzeb Pawła. Później na plebanię przyjeżdża Peter Mueller, niemiecki radca, który mówi, że Uli prosił o przechowanie swojego samochodu. Duchowny jest przeciwko używania nasienia anonimowych dawców przy in vitro. Potem Mateusz spotyka się z kobietą poczętą metodą in vitro, która mówi, że nie potrzebuje innego ojca niż ten, który ją wychował, a Uli musi czuć się samotny. Mietek i Antek rozmawiają z Piotrem na temat tego, że ktoś mógł podszyć się po jego brata, oraz, że Paweł spodziewał się spotkania z Niemcem. Policjanci chcą przebadać również Piotra, który też jeździł z bratem do Niemiec mając lat 17. Mężczyzna wyjawia, że ukradł bratu paszport chcąc dorobić sprzedając auta. Nocul rozmawia z Mateuszem, który próbuje go przekonać, że to nie Uli zabił Pawła. Ksiądz odkrywa, że Uli jest prawo ręczny, więc nie mógł uderzyć Borkowskiego, a ciosy zadano z lewej strony. Na cmentarzu proboszcz spotyka Piotra. Duchowny przychodzi na komendę i mówi, że sprawca musiał być mańkutem, a Piotr jest leworęczny. Gibalski rozmawia z sąsiadką Pawła, która mówi, że Piotr przyjechał do mieszkania brata ok. 20.00. Mietek i Antek rozmawiają Luizą, która mówi im, że teraz browar najprawdopodobniej przejmie Piotr, który do tej pory nic nie miał z powodu długów karcianych. Piotr przegląda stare zdjęcia, na których widać, że był łudząco podobny do brata. Nagle przyjeżdżają Nocul i Gibalski, żeby zabrać go na komendę. Wałkując ciasto Natalia słyszy niepokojące dźwięki, więc wychodzi na dwór gdzie znajduje Ulego, który został wypuszczony z aresztu. Na komisariacie Piotr zarzeka się, że nie zabił brata i chciał się tylko z nim przywitać, ale nie zastał go. Wieczorem Mateusz rozmawia z Ulim, który mówi mu o kobiecie też poczętej z in vitro. Babcia chce, żeby muzyk zagrał dla niej na gitarze. Następnego dnia na plebanię przychodzi Mietek, który chce pokazać Ulemu materiały z biura browaru. Niestety chłopak już pojechał. Policjant wyjawia, że Piotr ma alibi. Duchowny dzwoni do Ulego. Nocul i Dziubak przyjeżdżają z księdzem na stacje benzynową, żeby spotkać się Niemcem. Chłopak wśród nazwisk odnajduje swojego byłego prawnika, Helmuta Arnta którego zwolnił rok wcześniej. Według bilingów mężczyzna często dzwonił do Borkowskiego. Poza tym Arnt jest leworęczny. Na komendzie policjanci próbują przekonać Ulego do pomocy w ściągnięciu prawnika. Chłopak boi się, ponieważ złamał umowę, ale w końcu się zgadza. Nocul spotyka się z księdzem i mówi mu o nowych dowodach, po czym razem z Dziubakiem postanawiają pokręcić się po okolicy. W nocy Uli denerwuje się, ale ksiądz go uspokaja. W rozmowie zostaje ujawnione, że to Piotr jest ojcem chłopaka, ale ten nie ma ochoty się z nim spotkać. Następnego dnia, gdy Orest przychodzi na komendę zauważa, że Mietek tam spał. Gdy przychodzi Antek pokazuje szefowi zdjęcie monitoringu i dokument z wypożyczalni samochodów. Nagle dostaje telefon od Gibalskiego, który rusza z Ulim na spotkanie z Arntem. Policjanci zatrzymują prawnika. Na komendzie Arnt twierdzi, że jedyny kontakt jaki miał z Pawłem był zawodowy, ale Możejko wie już, że feralnego dnia prawnik był przed browarem wypożyczonym samochodem, a wcześniej szantażował Borkowskiego. Kiedy szantaż nie zadziałam postanowił go zlikwidować i wyciągnąć spadek od Ulego. Mateusz rozmawia z Piotrem, który idzie na spotkanie z Ulim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki