FANDOM

Rave Party
Sezon 14, odc. 185
Informacje podstawowe
Premiera 19.11.2015
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Sekretny układ
Następny odcinek Złomiarze

Rave party - to sto osiemdziesiąty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Podczas "Rave Party" diler proponuje Gai Szczepanek narkotyki, ale dziewczyna odmawia. Rano przy hali zostają znalezione zwłoki dziewczyny, która zmarła kilka godzin wcześniej, prawdopodobnie z powodu przedawkowania. Marczak rozpoznaje, że to Gaja z jego sąsiedztwa. Denatka miała przy sobie nieoczyszczoną metamfetaminę. Mateusz spotyka brata Gai Darka. Nagle chłopak dostaje telefon, że jego siostra nie żyje. Ksiądz jedzie z Darkiem na miejsce. Proboszcz mówi Możejce, że dziewczyna już nie brała. Gibalski ustala, że w hali kilka razy odbywała się Rave Party. Orest każe Marianowi szukać w internecie informacji czy w okolicy nie jest planowane Rave Party. Proboszcz odwiedza Henrykę, babcię Gai i Darka, która obwinia się o śmierć wnuczki. Jest tam też chłopak Gai, Jacek, który nie wiedział, że dziewczyna była na Rave Party. Darek bardzo źle znosi śmierć siostry. Mateusz przychodzi na komendę, gdzie opowiada Możejce o Gai. Duchowny nie wierzy, że dziewczyna wróciła do narkotyków. Inspektor wyjawia, że następne "Rave Party" odbędzie się w hali. Babcia przygotowuje referat na seminarium o malarstwie renesansowym. Natalia zauważa, że Lucyna się maluje i podejrzewa, że babcia wybiera się na randkę. Wieczorem Mateusz przychodzi do Darka, jednak chłopaka nie ma w domu. Henryka podejrzewa, że wnuk uciekł przez okno. Orest wysyła Marczaka na Rave Party. Są tam też Gibal, Wierzbicki i Paruzel. Nagle pojawia się ksiądz, który szuka Darka i spotyka tam Jacka. W końcu udaje im się zauważyć Darka. Duchowny wysyła chłopaków do domu, a sam zajmuje się koleżanką Gai, która słabo się czuje. Zabiera więc dziewczynę do campera Zygmunta Jakiewicza, która pracuje jako nagłośnieniowiec a gdy ta lepiej się czuje wraca do domu. Zygmunt uważa, że młodzi przychodzą na Rave Party, żeby się zabawić. Nagle do przyczepy wchodzą Orest i Marian, żeby przesłuchać Zygmunta i jego syna Pawła, który jest DJ-em, ponieważ impreza jest nielegalna. Policjanci zabierają ich na komendę. Następnego dnia proboszcz spotyka Pawła, który twierdzi, że nie kojarzy Gai. Możejko i Marczak przesłuchują dilera, który twierdzi, że Gaja nie chciała od niego kupować. Według sekcji Gaja miała pękniętą śledzionę, więc ktoś mógł ją pobić. Darek wyznaje księdzu, że skłamał mówiąc, że był pierwszy raz na Rave Party. Gaja wiedziała o tym i przyszła na imprezę, żeby zabrać stąd brata. Wtedy chłopak nawrzucał siostrze i odepchnął ją. Darek martwi się, że to przez niego wtedy wzięła. Chłopak mówi o wszystkim Orestowi. Marczak ustala, że w komórce uczestnika Rave jest filmik z poprzedniej imprezy. Widać tam jak Jacek atakuje Gaję. Natalii nie podoba się, że babcia chodzi do szkoły. Lucyna wraca na plebanię z różą. Policjanci przesłuchują Jacka, który przyznaje się do kłamstwa. Tego wieczoru pokłócił się z Gają, bo nie uwierzył, że ta poszła tam po brata. Jednak zapewnia, że uderzył ją tylko w twarz. Inspektor w to nie wierzy i zatrzymuje chłopaka. Proboszcz spotyka Możejkę, który zapewnia, że na Jacka są mocne dowody, ale pozwala księdzu go odwiedzić. Mateusz mówi Jackowi, że jego dziewczyna mówiła wtedy prawdę. Chłopak mówi, że gdy przyszedł Gaja rozmawiała z jakimś chłopakiem z dredami. Proboszcz przyjeżdża do Pawła, bo podejrzewa, że to on dał Gai narkotyki. Po chwili przyjeżdżają Orest i Marian ze znalezioną w zaroślach szklanką, na której są ślady narkotyków i odciski denatki. Policjanci podejrzewają Zygmunta, ale wtedy Paweł przyznaje się. Na komendzie chłopak mówi, że zabrał zapłakaną Gaję do kampera, gdzie dał jej wodę z narkotykami. Gdy Paweł zaczął się do niej dobierać dziewczyna wyrywała się i wypadła z kampera. Chłopak zostaje zatrzymany. Wieczorem Natalia jest zła bo babcia wciąż nie wróciła. Emilka mówi, że Lucyna poszła na imprezę. Gospodyni zauważa przez okno, że babcię odwozi jakiś młody chłopak i podejrzewa, że to naciągacz. Okazuje się, że to wnuk jej przyjaciela z klubu seniora Eryka. Filip wpada w oko Emilce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki