FANDOM

Rabunek
Sezon 5, odc. 68
Informacje podstawowe
Premiera 19.05.2011
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Sonata
Następny odcinek Ogrodnik

Rabunek - to sześćdziesiąty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia jest świadkiem jak właściciel galerii "Amart" wyrzuca swojego pracownika Wacława Gajdę. Mateusz i Emilka przychodzą na pokaz brazylijskich tańców. Żona wyrzuconego pracownika, Dorota, ma do niego pretensje. Córka mężczyzny, Majka, wspiera go. Wieczorem, gdy babcia wybiera pieniądze z automatu widzi klaryski. Tuż potem po starszą panią przychodzi Natalia. Na plebanii Emilka ćwiczy brazylijski taniec. Gibalski i Marczak zauważają otwarte drzwi galerii, a w środku zastają rannego właściciela Bendera. Mężczyznę zabiera karetka. Rano policjanci szukają świadków, ale na niewiele się to zdaje. W radiu mówią już o włamaniu do Amartu. Ksiądz podejrzewa, że Dorota, ma jakiś problem. Gdy duchowny wraca na plebanię zastaje kłótnię między Natalią i babcią. Lucyna chce iść na policje złożyć zeznania w sprawie włamania. Proboszcz zgadza się z nią pójść. Na komendzie babcia mówi, że widziała dwie klaryski (one nie opuszczają klasztoru). Nocul opowiada o tym Możejce. Gibalski oznajmia, że inny świadek również widział zakonnice. Policjanci podejrzewają, że to przebierańcy i proszą księdza, aby ten sprawdził klaryski. Duchowny udaje się do klasztoru, gdzie siostry zapewniają, że nikt nie mógłby ukraść im habitów. Właściciel galerii odzyskuje przytomność. Mietek i Orest przyjeżdżają do szpitala, gdzie mężczyzna oznajmia, że nie widział sprawcy, ale oskarża Wacława. Nocul i Gibalski jadą do mieszkania Gajdy, ale gdy ten zauważa policjantów ucieka. Udaje mu się wsiąść do autobusu prowadzonego przez córkę. Następnego dnia Emilka prosi Mateusza, by poszedł z nią na pokaz tańca. Duchowny mówi, że się zastanowi. Mężczyzna z psem znajduje torbę, w której są habity. Dorota zwierza się proboszczowi, że jej mąż jest poszukiwany i prosi o pomoc. Paruzel stwierdza, że znalezione habity to kostiumy. Policjanci jadą do teatru, gdzie magazynier zauważa brak dwóch habitów. Oprócz mężczyzny tylko drugi magazynier miał klucz. Wieczorem Gajda przychodzi na komisariat. Mateusz z Emilką idą na pokaz. Władysław zeznaje, że chciał pogodzić się z szefem, ale zdenerwował się i uderzył go, ale nie pamięta czym i twierdzi, że wyrzucił to do kosza przy rynku. W trakcie pokazu duchowny zauważa, że Majka jest zmartwiona. Dziewczyna twierdzi, że ojciec jest niewinny. Rano Mietek opowiada proboszczowi o tym, że Gajda sam się przyznał. Jednak Mateusz ma wątpliwości.Policjanci przeszukują mieszkanie Gajdy, ale nie znajdują tam skradzionych przedmiotów. Ksiądz mówi Majce, że jej ojciec sam zgłosił się na policję. Mietek ustala, że sprzątaczka też miała klucze do magazynu, a jest nią Majka Gajda. Dziewczyna zostaje zatrzymana. Na komendzie twierdzi, że to ona razem z kumplem stoi za wszystkimi włamaniami, a ojciec chce ją kryć. Babcia kupuje Emilce tamburyn.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki