FANDOM

Róża
Sezon 1, odc. 5
Odc.5.jpg
Informacje podstawowe
Premiera 28 grudnia 2008
Reżyseria Maciej Dejczer,
Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Narkotyk
Następny odcinek Anna

Róża - to piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

Streszczenie Edytuj

Do księdza Mateusza przychodzi list miłosny. W trakcie spowiedzi Joanna Orska zwierza się proboszczowi, że ma męża, ale zakochała się w innym. Potem romans się skończył i chciałaby wrócić do męża tylko ten nie chce jej wybaczyć. Prosi księdza, aby porozmawiał z jej mężem. Duchowny udaje się do Orskiego, jednak ten pozostaje nieugięty. Następnego dnia zostaje znalezione ciało Orskiej. W dłoni trzymała różę. Kieruje to podejrzenie na jej męża. On jednak twierdzi, że jest niewinny, a kwiat nie pochodzi z jego hodowli. Ksiądz Mateusz dowiaduje się o sprawie z gazet. Po chwili spotyka na mieście Nocula, który mówi mu o śledztwie. Po powrocie na plebanie Natalia wypytuje duchownego o list, ten jednak dostaje telefon od aspiranta, który wzywa go na komendę. Proboszcz przyjeżdża i rozmawia z Orskim, który żałuje, że nie wybaczył żonie. Później Mateusz udaje się do agencji detektywa Romana Gierczaka, uprzednio wynajętego przez Orskiego, aby sprawdził jego żonę. Jednak jedynym dowodem były zdjęcia kobiety z Horacym Jabłońskim, z którym pracowała w szkole. W dodatku nie pokazał ich klientowi, ponieważ nie był to zbyt mocny dowód. Wieczorem ksiądz przychodzi na komendę i próbuje przekonać Możejkę o niewinności Orskiego i naprowadza go na trop kochanka ofiary. Rano Natalia ponawia temat listu miłosnego, ponieważ przyszedł kolejny. Przez to duchowny zostaje wezwany do kurii. Na szczęście udaje mu się przekonać biskupa, że to nic groźnego i porodzi sobie ze sprawą. Później Mateusz spotyka się z Noculem aby porozmawiać z nim o śledztwie. Następnie jedzie porozmawiać z Jabłońskim. Mężczyzna jest samotnym malarzem za szczególnym zamiłowaniem do róż. Bardzo kochał Joannę. Tymczasem Możejko dyskutuje z Mietkiem na temat sprawy. Podejrzewają kochanka, jednak ten ma alibi - był na terapii grupowej. Mimo to decydują się go przesłuchać. W trakcie mszy Natalia poszukuje autorki listów, wiedząc, że ta perfumowała jej różami. Twierdzi, iż była to Teresa pracująca w pralni. Ksiądz Mateusz idzie do niej i mówi, że wie o wszystkim. Kobiecie jest bardzo przykro. W trakcie przesłuchania Jabłoński wszystkiego się wypiera. Teresa przychodzi do kościoła, aby przeprosić za listy i zaproponować przyjaźń. Oferuje także pranie jego sutann. Później Mateusz udaje się do detektywa Gierczaka i daje mu do zrozumienia iż wie, że to on zabił Orską ponieważ zakochał się w niej, wdali się w romans, jednak później kobieta postanowiła wrócić do męża. Różę z ogrodu zostawił jej na pożegnanie. Jednakże detektyw zaprzecza i stwierdza, że nie ma żadnych dowodów. Wykrada pęd róży z ogrodu Gierczaka i zanosi na policję. Gdy wraca na plebanię dowiaduje się, że Natalia się wyprowadziła do swojej kuzynki, ponieważ była zazdrosna o Teresę. Na komendzie Możejko i Nocul blefują na temat dowodu pochodzenia róży, znalezionej na miejscu zbrodni, z ogrodu detektywa. Wtedy ten przyznaje się do wszystkiego. Następnego dnia rano policjanci dziękują księdzu za pomoc. Potem duchowny udaje się do Natalii, przeprasza ją i przekonuje do powrotu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki