FANDOM

Psina
Sezon 15, odc. 198
Informacje podstawowe
Premiera 26.05.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Bransoletka
Następny odcinek Manuela

Psina - to sto dziewięćdziesiąty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Tajemniczy człowiek zostawia w lesie pudło z psem w środku. Babcia sprawdza czy Mateusz dobrze przygotował się na wycieczkę do lasu z dziećmi. Maja wychodzi ze swoim psem Lajlą na spacer. Nagle podjeżdża do niej jakiś facet i porywa suczkę. Orest odwozi Darię i Dominika, którzy także jadą na wycieczkę. Faceci w kominiarkach zajeżdżają Marcinowi Borzęckiemu drogę i porywają go. Na komendę przychodzi Maja z matką i zgłaszają porwanie psa. Marczak dostaje zgłoszenie, że na rogatkach znaleziono nieprzytomnego mężczyznę przy spalonym aucie. Ksiądz i Daria docierają z dziećmi do leśniczego Józefa, który udzieli im gościny. Możejko i Marczak docierają na miejsce, gdzie dowiadują się, że pobity to adwokat Borzęcki i ktoś najpierw go pobił, a potem podpalił auto. Ewa postanawia sprawdzić nielegalne hodowle. Dominik zauważa w lesie pudło. Gdy proboszcz je otwiera znajduje psa. Policjanci docierają do szpitala i Orest zostawia Mariana na straży pobitego. Nocul i Gibalski przyjeżdżają do żony Marcina, Ewy, która mówi, że adwokat ma asystenta - Wojciecha Biernackiego. Józef, Mateusz i Dominik zabierają psa do weterynarza. Kobylicka i Dziubak przyjeżdżają pod dom Mai, jednak nie ma tam żadnych śladów. Weterynarz stwierdza, że suczka ma wzdęty brzuch i znajduje tatuaż z numerem. Ksiądz dzwoni do Mietka i prosi o pomoc w znalezieniu właściciela suczki. Chwilę potem do proboszcza dzwoni Ewa, która obiecuje sprawdzić numer. Możejko i Nocul odwiedzają Wojciecha, jednak ten nie pozwala i przejrzeć dokumentów, ale inspektorowi udaje się go przekonać. Później Orest wysyła Paruzela do szpitala. Mietek przegląda akta, ale nic tam nie znajduje. Możejko podejrzewa, że motywem wcale nie były sprawy zawodowe. Nagle inspektor dostaje telefon od Borzęckiej, że kwadrans wcześniej tajemnicza osoba zadzwoniła do niej i pytała o stan Marcina. Wieczorem przy ognisku ksiądz opowiada dzieciom o psie jego sąsiada z Białorusi. Antoni przegląda strony o nielegalnych hodowlach. Marczak i Paruzel zauważają dziwnie zachowującego się faceta, a gdy Marian próbuje z nim porozmawiać, ten ucieka. Jednak sierżant przebija mu oponę strzelając. Rano Kobylicka ustala adres właściciela znalezionej suczki. Dziubak mówi Ewie, że wytypował trzy osoby zajmujące się nielegalnymi hodowlami. Jednym z nich jest Florian Rafalski. Mateusz jedzie z Józefem pod wskazany adres. Możejko i Nocul przesłuchują Zbigniewa Chojnackiego, który twierdzi, że nie chciał zabić Borzęckiego i wie kto na niego napadł, ale boi się powiedzieć. Oświadcza, że chce się spotkać z księdzem. Pod wskazanym adresem okazuje się, że właścicielka domu, Jadwiga Malec, nie żyje od pół roku. Jej sąsiadka potwierdza, że tamta miała psa, ale zabrali go krewni. Jeden z nich nazywa się Borzęcki i mieszka pod Sandomierzem, a brat pani Malec ma na imię Witold. Mietek dzwoni do proboszcza i mówi mu, że zatrzymany chce z nim rozmawiać. Ewa i Antoni docierają do gospodarstwa Rafalskiego. Dziubak postanawia wejść na terem posesji i przez okno zauważa faceta z małym, białym pieskiem. Mateusz dociera na komendę, gdzie Możejko i Nocul opowiadają mu o Chojnackim. Duchowny prosi ich, żeby sprawdzili czy Borzęcki był bratankiem Jadwigi. Kobylicka i Dziubak przekonują Rafalskiego, żeby wpuścił ich do siebie. Chojnacki mówi księdzu, że Marcin został pobity, bo zaczął zbierać dowody przeciwko nielegalnym handlarzom psami, którzy organizują też walki. Zbigniew wyznaje, że pracował tam, ale nie mógł znieść okrucieństwa wobec zwierząt i odszedł. Niedługo potem dowiedział się o Borzęckim i powiedział mu o wszystkim. Policjanci trafiają na psy, ale wspólnik Rafalskiego, Łysy, zaczyna im grozić bronią. Ksiądz mówi Mietkowi i Orestowi co powiedział mu Zbigniew. Okazuje się, że to Robert Borzęcki zajmuje się nielegalną hodowlą. Rafalski z Łysym zamykają Ewę i Antoniego w klatce i postanawiają upozorować wypadek. Policjanci docierają do gospodarstwa i zauważają samochód Kobylickiej. Przemek zauważa przez okno klatki z psami. Dziubak zauważa Lajlę. Robert przyjeżdża do gospodarstwa. Antoni znajduje w kieszeni broszkę, dzięki której Ewa otwiera klatkę. Policjanci zatrzymują handlarzy psami. Kobylicka i Dziubak oddają Lajlę Mai. Zbigniew odwiedza Marcina i mówi mu o zatrzymaniu handlarzy. Dominik mówi księdzu, że jego koleżanka Magda weźmie suczkę, którą chłopiec nazwał Poziomka.

CiekawostkiEdytuj

  • W tym odcinku wystąpił syn Artura Pontka (Marian Marczak) - Leon jako jedno z dzieci na wycieczce.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki