FANDOM

Przytułek
Sezon 7, odc. 94
Informacje podstawowe
Premiera 24.05.2012
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Wróżby
Następny odcinek Ikona

Przytułek - to dziewięćdziesiąty czwarty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz kończy wizytę w domu opieki. Później przy plebanii znajduje porzuconego bobasa Stasia. W liście jest napisane, że osoba, która to zrobiła niedługo wróci. Gibalski pokazuje kolegą faceta w ciąży. Nagle na komendę przychodzi Krzysztof Kornacki, żeby zgłosić zaginięcie żony Aldony, która zniknęła podczas spaceru z psem nad rzeką. Mężczyzna przyznaje, że niedawno stracili dziecko, a jego żona bardzo to przeżywa. Natalia jest zbulwersowana podrzuceniem dziecka i radzi księdzu zgłosić to na policję. W rzece policja nic nie może znaleźć. Proboszcz dzwoni do Mietka, który mówi mu o ewentualnym samobójstwie. Natalia z Pluskwą kupują jedzenie dla Stasia. Nagle zauważają Nocula i Gibala, więc szybko uciekają. Gospodyni jest wykończona opieką nad bobasem i podejrzewa, że to dziecko Kornackich. Następnego dnia Nocul ustala, że Kornacy mają firmę Kornfood, ale ostatnio Krzysztof musiał sprzedać służbową furgonetkę. Nagle policja dostaje telefon, że wyłowiono z rzeki ciało młodej kobiety. Na cmentarzu duchowny rozmawia z krewną Kornackiej, która mówi mu, że w testamencie ojca Krzysztofa był zapis, że mężczyzna odziedziczy pieniądze jeśli owdowieje lub będzie miał dziecko. Nocul podejrzewa, że Kornacki mógł zabić żonę. Na komendzie mężczyzna zaprzecza zarzutom. Na plebanię przychodzi pracownik Kornackich Rogucki, który przynosi ubrania na zbiórkę. Mężczyzna podejrzewa, że szefowa popełniła samobójstwo. Mówi też, że ta rodziła w jednej z prywatnych klinik w Tarnobrzegu. Mietek i Przemek przyjeżdżają do Kornfood, gdzie Rogucki mówi im, że ich pomoc domowa, Anna Kruk zaszła w ciąże i została zwolniona. Na plebanię przychodzi Nocul, więc Pluskwa z Emilką chowają Stasia. Natalia mówi aspirantowi, że księdza nie ma i musi do niego zadzwonić, żeby się skontaktować. Na ulicy Mietek spotyka proboszcza i myśli, że Natalia jest w ciąży z Pluskwą (zauważył książkę o niemowlakach). Policjant mówi także o Annie. Gibalski mówi kolegom, że facet w ciąży to tak naprawdę przebrana kobieta. Niespodziewanie komentarz Wierzbickiego naprowadza Możejkę na trop, że Aldona udawała ciąże, a to Anna była w ciąży z Kornackim i nie chciała oddać dziecka. Wieczorem duchowny postanawia odnaleźć Annę. Następnego dnia jadąc przez las Orest i Justyna znajdują roztrzęsioną kobietę, której samochód wpadł do rowu. Inspektor wyciąga auto i kobieta odjeżdża. Justyna mówi ukochanemu, że to Anna Kruk, która szuka pracy. Możejko zabiera ją na komisariat, ale ta zaprzecza, aby miała mieć romans z Krzysztofem i nie zabiła Aldony. Anna chce porozmawiać z Mateuszem. Nocul dzwoni do proboszcza. Anna wyznaje księdzu, że została zgwałcona i nie zna ojca Stasia. Przyznaje, że przyszła po pomoc do Kornackich, ale słyszała tylko kłótnie, potem otworzył jej Krzysztof, był cały mokry i powiedział, że żony nie ma. Poza tym Aldona powiedziała jej, że nie może mieć dzieci. Duchowny prosi Mietka o dyskrecję w sprawie dziecka. Waldek zawozi Mateusza do kliniki w Tarnobrzegu. Lekarz mówi mu, że dziecko Aldony zmarło w drodze do szpitala, ale jedna z pracownic mówi, że to Rosjanka rodziła. Pluskwa domyśla się, że to surogatka. Pani burmistrz przychodzi na plebanię, bo domyśliła się, że Staś tu jest, ale nie zamierza go zabierać. Mateusz i Waldek przyjeżdżają do domu opieki i mijają się z Kornackim, który dostarcza tam jedzenie. Od dyrektorki dowiadują się, że Krzysztof sprzedaje firmę, oraz, że niedawno dzwoniła była kucharka Swietłana, która miała wrócić do pracy, ale się nie pojawiła. Gibalski znajduje w gazecie ofertę sprzedaży ciężarówki Kornfood. Rogucki przychodzi na komendę i mówi, że Krzysztof może mieć kochankę, jako, że stale wyjeżdżał gdzieś wieczorami. Jednak Nocul nie bardzo mu wierzy. Wieczorem proboszcz udaje się do krewnej Aldony. Gibal i Mietek obserwują dom Kornackiego i widzą, jak ten gdzieś wyjeżdża. Pluskwa i ksiądz dojeżdżają do domu na wsi, gdzie znajdują Aldonę. Kobieta wraz mężem upozorowała swoją śmierć, żeby przejąć spadek. Wcześniej Swietłana miała im urodzić dziecko za pieniądze, ale ono umarło. Kobieta szantażowała Kornackich. Nagle wchodzi Krzysztof, a tuż za nim policja. Aldona wyznaje, że w trakcie kłótni zepchnęła Swietłanę do rzeki, a gdy Krzysztof ją wyciągnął już nie żyła. Dlatego mężczyzna postanowił upozorować śmierć żony. Natalii ciężko jest oddać Stasia Annie. Kobieta prosi gospodynię, żeby ta została matką chrzestną.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki