FANDOM

Przypadkowa druhna
Sezon 17, odc. 223
Informacje podstawowe
Premiera 18.05.2017
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Pingwin
Następny odcinek Chłopaki

Przypadkowa druhna - to dwieście dwudziesty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Wychodząc z mieszkania Ewa trafia na Wojtka i mówi mu, że idzie odebrać sukienkę na ślub koleżanki, Amelii Rozbrat. Natalia mówi Mateuszowi, że mól zrobił mu dziurki w sutannie i musiała oddać ją do cerowania. Gosposia postanawia sprawdzić też ornat. Tymczasem Amelia wybiera się po swoją druhnę Elizę. Gdy chce wyjść do mieszkania jej i narzeczonego, Janusza wchodzą rodzice i babcia chłopaka. wszyscy chce spać w u nich, jednak wolny pokój jest już zarezerwowany dla Elizy Kani. Para nie wie co robić. Nagle do Amelii dociera, że spóźni się na PKS. Kobylicka odbiera sukienkę. Towarzyszy jej Dziubak. Nagle widzą samochód przejeżdżający znak STOP i zatrzymują go. Okazuje się, że to Amelia. Ewa przekonuje kolegę, żeby nie wypisywał dziewczynie mandatu. Amelia w końcu dociera po Elizę i odwozi ją do hotelu. Eliza spędza wieczór w barze, gdzie dołącza do niej Kajetan Szubski. Kobieta mówi mu, że jej narzeczony, Karol, zostawił ją dla sekretarki, natomiast jego porzuciła żona. Rano pies Stefan znajduje pod śniegiem zwłoki Elizy. Na miejsce dociera policja. Przy ciele technik znajduje papierek po cukierku z hotelu. Przyczyną śmierci prawdopodobnie było uduszenie i została zgwałcona, a ciało było przenoszone. Chwilę potem przychodzi ksiądz i Mietek mówi mu o znalezisku. Po powrocie na plebanię duchowny mówi o tym Natalii, które pakuje ciepłe rzeczy do toreb, żeby chronić je przed molami. Możejko i Nocul przyjeżdżają do hotelu, gdzie zastają Ewę, która była umówiona z denatką. Kobylicka rozpoznaje ciało na zdjęciu i robi jej się słabo. Eliza i Amelia były kiedyś jej sąsiadkami i przyjaciółkami. Ofiara nie miała w Sandomierzu żadnych krewnych. Inspektor chce odsunąć Ewę od sprawy, ale Mietek przekonuje go, by tego nie robił. Policjanci chcą przeszukać pokój ofiary, niestety został już posprzątany. Możejko znajduje portfel ofiary. Antek przychodzi na plebanię prosić Natalie o pomoc z garniturami. Policjant mówi proboszczowi, że to Eliza jest ofiarą i prosi go o pomoc w poszukiwaniu sprawcy wśród gości. Mietek i Orest przeglądają nagrania z monitoringu i dowiadują się, że kamery w korytarzu nie działają. Jednak zauważają Szubskiego, który feralnego wieczoru rozmawiał z Elizą. Od recepcjonistki dowiadują się, że mieszka w hotelu i dobierał się do niej. Poza tym budynku nie można opuścić niezauważonym. Gdy podejrzany otwiera drzwi ma ranę na policzku. Jednak twierdzi, że gdy poszedł do pokoju denatki, ale ta nie otwierała i nie pamięta jak wrócił do siebie ani skąd ma zadrapanie. Inspektor wysyła Gibalskiego i Marczaka do hotelu, żeby popytali gości, a Paruzel ma szukać śladów. Ewa przychodzi do Amelii i kłamie, że Eliza pojechała do Kielc i nie wiadomo kiedy wróci. Kobylicka zgadza się zastąpić ją jako świadek. Maria przesłuchuje jednego z gości, który mówi, że ktoś w nocy krzyczał "ELIZA!". Przy łóżku w pokoju ofiary Paruzel znajduje ślady krwi i jakiś kamyczek. Amelia i Janusz biorą ślub. W czasie mszy Dziubak dostaje SMS-a od Mietka. Paruzel pokazuje Noculowi i Możejce kawałek kalafonii, żywicy używanej przez muzyków, znaleziony w hotelu. W czasie przyjęcia ksiądz dosiada się do Janusza i dowiaduje się, że to on rezerwował pokój denatce. Gdy mężczyzna idzie tańczyć z żoną Kobylicka zabiera Mateusza i Antka na bok. Inspektor decyduje się ściągnąć księdza i podwładnych na komendę. Ewa zaczyna podejrzewać Janusza. Nagle Dziubak dostaje telefon od Nocula z prośbą o spotkanie na plebanii. Tam aspirant pokazuje księdzu dowody. Na nagraniu ksiądz zauważa Tomasza Walewskiego z dużą walizką i podejrzewa, że tam mogło być ciało. Do Antka dzwoni inspektor i mówi, że u Walewskiego w pokoju była lutownica, a on sam zajmował się nagłośnieniem. Gdy Walewski pakuje swoje rzeczy do samochodu zostaje zatrzymany. Na walizce Paruzel znajduje ślady krwi i długi włos. Tomasz zgwałcił Elizę, ponieważ ta odrzuciła jego zaloty. Amelia domyśla się, że Eliza nie żyje i ma pretensje do Ewy i księdza, że ci ją okłamali. Janusz pociesza żonę. Wracając do mieszkania Kobylicka spotyka Wojtka, ale nie ma ochoty na jego towarzystwo.

CiekawostkiEdytuj

  • Marczak przedstawia się jako "młodszy aspirant", chociaż jest sierżantem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki