FANDOM

Przerwany weekend
Sezon 6, odc. 81
Informacje podstawowe
Premiera 24.11.2011
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Adrenalina
Następny odcinek Zaginiony

Przerwany weekend - to osiemdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz spotyka Wojtka Zadurskiego i prosi go o pomalowanie plebanii. Chwilę potem przyjeżdża pani burmistrz i przedstawia duchownemu nowych inwestorów Roberta Króla i Krzysztofa Jasło. Natalia się odchudza, a Pluskwa z niej żartuje. Wojtka wyraźnie zdenerwowała obecność Króla. Justyna rozmawia z inwestorami. Wojtek śledzi Króla i Jasło, którzy spotykają się w hotelu ze swoimi żonami Renatą i Marią. Pary jadą na zakupy. Pluskwa prosi księdza, żeby porozmawiał z Natalią na temat odchudzania. Wieczorem inwestorzy z żonami wracają do hotelu. Tymczasem Wojtek nie przychodzi o umówionej porze. Na parkingu zostaje znaleziony martwy Robert. Policja przyjeżdża na miejsce. Rano Możejko przesłuchuje Krzysztofa, który twierdzi, że przyjaciel nie miał żadnych wrogów. Z komórki ofiary wynika, że ostatnia wiadomość była do Marii, treść brzmiała: "i jak, będziesz?". Policjanci podejrzewają romans. Babci i Piotrowi nie podoba się nowa dieta wprowadzona przez Natalię. Matka Wojtka, Halina, dzwoni do proboszcza i pyta o Wojtka. Możejko i Gibalski przeglądają nagrania z monitoringu. Przy samochodzie Króla Paruzel znajduje obrączkę ze śladami krwi. Potem Orest próbuje porozmawiać z Renatą, która twierdzi, że mąż wychodził dwa razy: raz do automatu, drugi raz do samochodu po mapę. Ksiądz przychodzi do Haliny, która mówi, że znała ofiarę. Był on przyjacielem jej męża, który zginął w katastrofie mostu, nad którym pracował również Król, ale cała wina spadła na ojca Wojtka. Zadurska mówi również, że zniknęła kaseta, na której Robert obiecuje, że zaopiekuje się Haliną i Wojtkiem, jednak jej nie dotrzymał. Gibalski na jednym z nagrań zauważa Wojtka. Mateusz znajduje Zadurkiego w garażu i widzi tam projekty jego ojca. Chwilę potem przyjeżdżają Nocul i Gibal żeby zatrzymać chłopaka. Na komendzie Wojtek nie chce powiedzieć dlaczego był w hotelu. Rano Natalia mówi księdzu, że Wojtek nie mógł nikogo zabić. Mietek odkrywa sprawę śmierci Zadurskiego przy budowie mostu. Mateusz przyjeżdża do hotelu, bo chce porozmawiać z Renatą. Czekając na nią jest świadkiem kłótni Jasłów. Możejko i Nocul przyjeżdżają do Haliny, która zapewnia ich, że jej syn nikogo nie zabił. Żona ofiary nie wie nic na temat katastrofy mostu i Zadurskiego. Halina wyjawia, że obrączka była zrobiona z fragmentów zbrojeń mosty, a Wojtek zawsze miał ją przy sobie. Renata przedziera swoje zdjęcie z mężem. Orest pokazuje Wojtkowi obrączkę i wtedy ten przyznaje, że chciał wygarnąć Królowi, co o nim myśli i rzucił w niego obrączką, po czym odszedł. Natalia przegląda nowe, zdrowe przepisy. Nagle przychodzi Mietek i przy szachach opowiada proboszczowi o ustaleniach. Następnego dnia duchowny spotyka Możejkę i mówi mu, że miłość byłaby mocniejszym motywem niż gniew, a mordercy powinien poszukać gdzieś indziej. Piotr podkłada Natalii książkę z obrazem Rubensa i komentarzem, że artysta wiedział co dobre (na obrazie są grube kobiety). Możejko spotyka się z Marią, bo domyśla się, że miała romans z Królem. Nagle przychodzi Jasło. Orest wie już, że to on zabił Roberta, bo dowiedział się o zdradach żony. Mężczyzna zostaje zatrzymany. Wojtek zostaje wypuszczony. Pluskwa chce wrzucić boczek do zupy rybnej, ale okazuje się, że Natalia postanawia na jakiś czas odpuścić dietę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki