FANDOM

Przemiana
Sezon 15, odc. 189
Informacje podstawowe
Premiera 17.03.2016
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Przeznaczenie
Następny odcinek Weryfikacja

Przemiana - to sto osiemdziesiąty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia przygotowuje paczkę dla domu młodej matki. Mateusz oferuje, że ją zaniesie. Nocul i Wierzbicki zastanawiają się nad prezentem dla szefa. Ksiądz zanosi paczkę na pocztę, gdzie spotyka Mietka. Nagle Jerzy Jarecki ps. Dzidek zaczyna strzelać i oznajmia, że to napad. Gibalski dostaje zgłoszenie o napadzie. Nagle Dzidek łapie się za serce i traci przytomność. Chwilę później zabiera go karetka. Ratownik podejrzewa zawał. Możejko mówi, że Jarecki niedawno wyszedł z więzienia. Jego pistolet był straszakiem. Gdy proboszcz z Noculem docierają na plebanię Natalia cieszy się, że żyją. Duchowny podejrzewa, że Dzidek chciał żeby go rozpoznano. Nagle aspirant dostaje telefon, że znaleziono zwłoki w fabryce. Denat to Sudecki, który zmarł 2-3 godziny wcześniej w wyniku urazu potylicy. Sejf został otwarty łomem, mimo, że zabity miał klucze w kieszeni. Mietek i Orest przesłuchują ochroniarza Arkadiusza Gralaka, który mówi, że Sudecki od niedawna jest dyrektorem, a parę osób wyrzucił za kradzieże. Nagle wchodzi Halina Reszel, która niedawno dowiedziała się o śmierci dyrektora. W krzakach Nocul znajduje łom. Rano po wyjściu z poczty ksiądz dostaje telefon, że Dzidek odzyskał przytomność. Duchowny udaje się do szpitala, gdzie Jarecki twierdzi, że chciał wpaść, żeby wrócić do więzienia i prosi o spowiedź. Proboszcz każe mu się przygotować. Halina zeznaje, że zakład był zadłużony i interesowali się nim Szwedzi, jednak chcieli zwolnić część personelu. Alternatywą była sprzedaż gruntu, co doprowadziłoby do zamknięcia fabryki. Pracownicy wiedzieli o tym i byli przeciwko dyrektorowi. Teraz jego obowiązki przejmie Halina. Kobieta mówi również, że w sejfie nigdy nie było dużych sum pieniędzy. Możejko postanawia rozejrzeć się po fabryce. W szpitalu ksiądz słyszy, że Dzidek jest wujkiem Arka. Policjanci przyjeżdżają do fabryki, gdzie dowiadują się, że dyrektor przyjechał tam dopiero wieczorem, a ochroniarz Zaręba zamienił się zmianą z Gralakiem. Ksiądz przypomina sobie, ze widział Arka przed pocztą i domyśla się, że czekał tam na wujka, jednak ochroniarz twierdzi, że nie zna Dzidka. Wieczorem Natalia mówi proboszczowi, że powinien zmienić swoje życie. Nocul proponuje zagrać w anty-szachy. Aspirant wyjawia, że ochroniarzowi zależało na późniejszej zmianie. Gospodyni przygotowuje jerbomate. Następnego dnia Mietek mówi szefowi o powiązania Gralaka z Dzidkiem. Według analizy daktyloskopijnej na sejfie są odciski dyrektora i Arka. Policjanci zatrzymują ochroniarza przy próbie spalenia płyt. Na komendzie Gralak twierdzi, że chciał pomóc wujkowi trafić do więzienia, a sam mógł na tym zarobić. Według ekspertyzy na łomie są jego odciski i emalia z sejfu. Ksiądz przychodzi do szpitala, bo wie już o współpracy Jareckiego z siostrzeńcem. Dzidek jest pewny, że Arek nie zabił dyrektora. Ochroniarz miał mieć dziecko i wziąć ślub. Proboszcz spowiada Jareckiego. Mietek i Orest ustalają, że w sejfie były płyty z nagranymi kradzieżami dokonanymi przez pracowników oraz jak Sudecki podrywa pracownice i to o nie chodziło Gralakowi. Aspirant mówi Mateuszowi o płytach i chce zagrać w czako-rungę. Jednak duchowny ma dość zmian. Nocul, Gibal i Bronek wciąż nie mogą się zdecydować na prezent dla szefa. Proboszcz spotyka się z Zarębą, który mówi, że nikt nie lubił dyrektora, bo ten był bardzo surowy. Chwilę potem przyjeżdża Halina, która proponuje księdzu pokazanie zakładu i mówi, że jest nadzieja na uratowanie firmy. Pracuje tu również narzeczona Gralaka, Monika Kulik. Mietek zauważa, że szef jest zdenerwowany i bardzo chce iść na ryby. Przemek oznajmia, że w czasie sekcji technicy zabezpieczyli długi, rudy włos, który pasuje do włosów zabezpieczonych na bocznym fotelu w aucie denata. W fabryce rude są Magda Borek i Marzena Kania. Jednak obie mają alibi. Okazuje się, że Monika też do niedawna była ruda, ale się przefarbowała. O dziwo nie przyszła dziś do pracy. Mateusz spotyka Monikę na ulicy. Kobieta przyznaje, że ukradła kosmetyki z firmy i sprzedała na bazarze. Sudecki to nakręcił i chciał sexu za milczenie. Kazał jej przyjść do swojego gabinetu w piątek, ale kobieta tam nie poszła, jednak powiedziała o wszystkim narzeczonemu. Chwilę potem policjanci zatrzymują Monikę. Gibalski i Wierzbicki w końcu kupili prezent. Nocul odwiedza księdza i podejrzewa, że Arek i Monika razem zabili Sudeckiego. Natalia zafarbowała się na czarno i mówi, że u fryzjerki niedawno była ruda kobieta, która przefarbowała się na siwo. Duchowny domyśla się, że chodzi o Halinę i przyjeżdża do fabryki. Halina wyznaje, że Sudeckiemu chciał zlikwidować zakład. W piątek przyjechała z nim do fabryki i pokłócili się o zakład i Halina uderzyła dyrektora statuetką. Gdy przyjeżdżają policjanci kobieta przyznaje się do zabójstwa. Natalia dostaje paczkę, ale ponieważ na dowodzie ma inne włosy listonosz nie może jej wydać. Policjanci urządzają szefowi przyjęcie urodzinowe, a prezencie dają akwarium z rybkami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki