FANDOM

Przed ślubem
Sezon 13, odc. 162
Informacje podstawowe
Premiera 19.03.2015
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Insulina
Następny odcinek Osaczenie

Przed ślubem - to sto sześćdziesiąty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz rozmawia o przygotowaniach do ślubu Jana Dobródzkiego i Wiktorii Jaworek. Matka chłopaka, Jadwiga, jest z niego dumna. Później ksiądz spotyka małżeństwo Ewę i Marka Matusiaków, które zaprasza go na piątą rocznicę ślubu. Babcia jest zachwycona zaproszeniem. Następnego dnia na plebanię przychodzi Anna z bobasem - Asią. Kobieta mówi, że dzień wcześniej odwiedziła ją koleżanka Regina Górecka, matka Asi, zostawiła córkę, mówiąc, że wróci wieczorem, ale do tej pory się nie pojawiła. Anna nie potrafi opiekować się dzieckiem, więc Natalia decyduje się zająć małą. Proboszcz dzwoni do Nocula, ale ten mówi, że nie może rozmawiać, bo znaleziono zwłoki młodej kobiety nad rzeką. Okazuje się, że to właśnie Regina. Lekarz sądowy podejrzewa, że została potrącona przez samochód i zginęła na miejscu ok. północy. Przy zwłokach znaleziono tylko torebkę z portfelem, dokumentami i opakowaniem po karcie sim, ale komórki nie. Na miejsce przyjeżdża Mateusz z Anną. Kobieta mówi policjantom, że koleżanka przyjechała do Sandomierza, żeby spotkać się z ojcem dziecka, bo straciła pracę i nie ma pieniędzy. Poza tym denatka wzięła komórkę ze sobą. Niestety Anna nie zna jego nazwiska. Wie jednak, że Regina mieszkała razem w akademiku z Wiktorią. Możejko podejrzewa, że doszło do zabójstwa, a ojciec dziecka może mieć z tym coś wspólnego. Na komendzie Mietek i Orest przesłuchują Wiktorię, która mówi, że umówiła się z Górecką na kawę i nie wie nic o dziecku Reginy. Natalia mówi księdzu, że dwa dni wcześniej widziała jak Matusiak kłóci się z jakąś dziewczyną. Duchowny mówi jej, że musi pójść na policję. Na komendzie mężczyzna przyznaje, że miał romans z Górecką, ale o dziecku dowiedział się niedawno i nie miał dla niej pieniędzy. Potem pokłócili się i wyszedł. Jednak nie ma alibi na czas zabójstwa, więc zostaje zatrzymany. Ewa nie rozumie dlaczego mąż trafia do aresztu. Ksiądz odwiedza Marka, który opowiada, że wyjechał na staż do Warszawy i poznał tam Reginę na imprezie u kolegi i wylądowali w łóżku. Wtedy Matusiak chciał to zakończyć, a Górecka się zgodziła i więcej się nie kontaktowali. Na spotkaniu kobieta powiedziała mu, że sama wychowa córkę i zażądała 30 tys., ale Marek nie miał takich pieniędzy. Wtedy Górecka się wściekła. Możejko i Nocul przychodzą na plebanię, żeby zabrać Asię do rodziny zastępczej. Natalii udaje się przekonać inspektora, żeby pozwoliła bobasowi zostać tu jeszcze dwa dni. Wieczorem Mietek odwiedza Mateusza, który radzi sprawdzić auto Matusiaka, bo ma wątpliwości co do jego winy. Rano na komendę zgłasza się kobieta, która prowadzi food trucka niedaleko miejsca znalezienia zwłok i mówi, że widziała jakiś stary, ciemny samochód koło jedenastej, która stał tam parę minut, a potem odjechał. Natalia zabiera Asię na spacer. Według ekspertyzy na aucie Marka nie ma śladów potrącenia. Oprócz tego Gibalski ustala, że Górecka pracowała jako asystentka biznesmena Jerzego Banaszka, który ją molestował, a gdy kobieta pozwała go zrobił się skandal. Dlatego biznesmen miał motyw. Jeden z jego zakładów przetwórczych znajduje się pod Sandomierzem i Banaszek tam był, gdy Regina zginęła. Na komendzie biznesmen twierdzi, że ostatni raz widział ją trzy miesiące wcześniej, ale nie ma alibi i zostaje zatrzymany. Nocul spotyka się z Mateuszem i mówi mu, że na samochodzie Banaszka nie ma śladów potrącenia. Nagle duchowny zauważa sportowe auto i zwraca uwagę, że świadek nie zna się na samochodach i widziała go tylko w nocy. Proboszcz odwiedza Jadwigę, żeby zapytać czy młodzi nie chcą przełożyć ślubu, ale ci nie mają takiego zamiaru. Banaszek mówi policjantom, że feralnej nocy spał u Marioli Wargas, ale to żona jego wspólnika, więc możliwe, że nie będzie chciała potwierdzić alibi. Wieczorem ksiądz zauważa, że Natalia się czymś martwi. Gospodyni mówi, że opieka społeczna zabrała Asię i martwi się czy dziewczynka trafi do dobrej rodziny. Duchowny pociesza ją. Następnego dnia alibi biznesmena potwierdza się. Według bilingów ostanie połączenie do Góreckiej było od Matusiaka. Podczas przesłuchania Marek przyznaje, że chciał ją zapytać o dziecko, ale ta od razu zaczęła mówić o pieniądzach. Mateusz odwiedza Anię, która mówi, że Regina mogła kogoś szantażować, bo powiedziała, że niektórzy zrobią wszystko, żeby ratować swoje małżeństwo. Wieczorem Ewa odwiedza proboszcza, który zapewnią ją, że Marek bardzo ją kocha. Kobieta wyjawia, że po wielu próbach zaszła w ciąże. Następnego dnia idąc do rodziny zastępczej Natalia spotyka Ewę, która też chce pójść. Mietek i Gibal przyjeżdżają do warsztatu, gdzie mechanik pokazuje im ciemne auto z uszkodzoną przednią szybą. Ewa jest zachwycona Asią. Do kościoła przychodzi Wiktoria, który przyznaje, że to ona potrąciła Reginę, bo szantażowała ją, że nie dopuści do jej ślubu z Janem. Górecka groziła, że wyjawi iż Wiktoria pochodzi z patologicznej rodziny i miała bogatego sponsora. Trwało to do jej magisterium, potem kobieta podjęła pracę w Sandomierzu, gdzie poznała Jana. Gdy Wiktoria powiedziała, że nie ma pieniędzy, Regina zadzwoniła do Dobródzkich, ale to Jaworek odebrała i umówiła się na spotkanie z szantażystką kłamiąc, że ma pieniądze i licząc, że jakoś ją ubłaga. Po kłótni Wiktoria potrąciła Reginę i zabrała jej komórkę. Kawałek dalej zatrzymała samochód, przez chwilę postała po czym wyrzuciła telefon do rzeki. Możejko i Nocul aresztują Jaworek. Mateusz z Natalią przychodzą na rocznicę Matusiaków, gdzie Marek przeprasza żonę, a Ewa mówi księdzu, że zaadoptują Asię, a matką chrzestną synka zostanie Natalia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki