FANDOM

Poza światem
Sezon 14, odc. 178
Informacje podstawowe
Premiera 01.10.2015
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Amfetamina
Następny odcinek Geniusz

Poza światem - to sto siedemdziesiąty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Natalia i Mateusz idą na targ po zakupy. Nagle ksiądz zauważa kłótnie nauczycielki Sylwii Bukowskiej z Hanną Wrzosek, matką jednej z uczennic. Następnego dnia Marczak widzi jak Ewa robi robi Gibalskiemu masaż, żeby wyleczyć go z migreny. Nagle Marian odbiera telefon, że znaleziono ciało kobiety. Okazuje się, że denatka to Sylwia, znaleziona przed szkołą. Kobieta zginęła wieczorem z powodu uderzenia w tył głowy, a po obu stronach szyi ma zasinienia, co świadczy o tym, że mógł to nie być wypadek. Możejko i Nocul przesłuchują dyrektora Albina Sikorę, który zeznaje, że Sylwia była lubiana przez uczniów i nauczycieli, chociaż martwiła się o Anielkę Wrzosek, której rodzice odrzucają współczesne wynalazki przez co uczennica jest wyśmiewana przez rówieśników. Nauczycielka chciała nawet zawiadomić opiekę społeczną, na co ojciec dziewczynki, Stefan, zareagował bardzo agresywnie. Nie można skontaktować się ze Stefanem, że odwołano lekcje i ma przyjechać po córkę. Mateusz proponuje, że odwiezie Anielkę. Marczak ustala, że ostatni raz dzwoniono do ofiary z telefonu stacjonarnego z jakiegoś przesmaczku (mała cukiernia przy rynku). Orest i Mietek przyjeżdżają do cukierni, gdzie właścicielka mówi, że jej znajoma Hanna Wrzosek, często korzysta z jej telefonu. Właścicielka słyszała, że znajoma jest zdenerwowana i bardzo chciała spotkać się z nauczycielką córki. Umówiły się wieczorem. Proboszcz przywozi Anielkę do domu, po czym mówi jej matce o śmierci Sylwii. Tuż potem do domu docierają Ewa i Marian i chcą zabrać Hannę na komisariat. Kobieta prosi księdza, żeby zawiózł Anielkę do "Przesmaczka". Policjanci przesłuchują Hannę, która twierdzi, że była umówiona z Sylwią koło szkoły, ale nauczycielka nie pojawiła się. Wrzosek chciała ją prosić, żeby Bukowska nie zawiadamiała opieki społecznej. Możejko zauważa zadrapanie na twarzy Hanny, ale ta mówi, że to od krzaków. Jednak Orest w to nie wierzy i zatrzymuje Wrzosek. Nocul i Kobylicka dziwią się szefowi. W cukierni Anielka ogląda kreskówki. Właścicielka mówi proboszczowi jak żyją rodzice dziewczynki. Stefan przyjeżdża po córkę i nie podoba mu się, że ta ogląda telewizję. Po zawiezieniu Anielki do babci mężczyzna przyjeżdża na komendę i zeznaje, że Sylwia wtrącała się w jego sposób życia. Stefan jest oburzony oskarżeniami wobec żony. Emilka nie może wyłączyć reklamy w internecie, ale babci udaje się jej pomóc. Mietek i Marczak przesłuchują bibliotekarkę i przyjaciółkę ofiary, Anitę Malczyk, która zeznaje, że Sylwia nie miała wielu znajomych, ale miała portal na fotobooku, a półtora roku wcześniej zerwała z chłopakiem, Romanem Parnelem. Mężczyzna wyprowadził się do Warszawy, ale Anita parę dni wcześniej widziała go na rynku w Sandomierzu. Policjanci spotykają proboszcza, który rozmawia ze sprzątaczką, Haliną, na temat Sylwii. Sprzątaczka mówi, że Stefan był wobec nauczycielki bardzo nerwowy, a nawet jej groził. Policjanci przyjeżdżają do Wrzoska, który przyznaje, że kłócił się z Bukowską, ale nic jej nie zrobił. Mateusz odwiedza Hannę, która mówi, że Sylwia namawiała ją na zabranie dziecka i odejście od męża. Stefan wiedział o wszystkim, ale Hanna nie miała zamiaru go porzucać. Nocul i Kobylicka wątpią w winę Wrzosków. Dziwne jest to, że Bukowska tak mocno zaangażowała się w sprawę tej rodziny. Wieczorem Mietek przychodzi na plebanię, gdzie ksiądz mówi mu o namowach ofiary. Aspirant mówi, że według bilingów Parnel dzwonił do Sylwii w dniu jej śmierci, jednak nie można się z nim skontaktować. Następnego dnia w szkole proboszcz zauważa, że Anielka nie ma o czym rozmawiać z koleżankami. Dziewczynka tęskni za mamą. Po chwili przychodzi po nią ojciec. Policjantom udaje się w końcu złapać Romana, który twierdzi, że od dwóch lat nie ma kontaktu z Bukowską. Jednak przyznaje, że chciał się z nią spotkać, ale ta nie odbierała telefonu. Jednak ma alibi na feralny wieczór - grał w pokera z trójką kolegów. Ksiądz przyjeżdża do Stefana i mówi mu, że Anielka nie może dogadać się z rówieśnikami przez brak kontaktu z technologią. Według badań materiał spod paznokci ofiary nie należy do Hanny, więc kobieta może zostać wypuszczona. Stefan wyznaje proboszczowi, że dawniej praca w korporacji zdominowała całe jego życie, aż poznał faceta, który ukradł pomysł na jego projekt. Wtedy Stefan zaczął pić i stracił pracę, ale poznała Hannę i postanowił, że chce żyć na łonie natury. Anielka pokazuje Mateuszowi swoje lalki i pudełko ze skarbami. Jest tam aparat Bukowskiej, który ta kiedyś tu zostawiła. Ewa ustala, że ojciec Sylwii chorował na schizofrenię i kiedyś podpalił dom. Anita przychodzi na komendę, żeby złożyć dodatkowe zeznania. Wieczorem Mateusz przegląda zdjęcia z aparatu Bukowskiej. Duchowny udaje się do szkoły, gdzie zastaje dyrektora i domyśla się, że to on zabił Sylwię. Albin miał z nią romans (na zdjęciach widać Bukowską w gabinecie dyrektora). Nagle przyjeżdżają Możejko i Nocul, że by aresztować Sikorę. Anita powiedział im, że feralnego wieczoru wróciła do szkoły, bo zapomniała zeszytów i przez okno zobaczyła Sylwię z dyrektorem w dwuznacznej sytuacji. Albin przyznaje, że romans trwał ponad cztery miesiące, ale Bukowska chciała z nim zerwać, gdy dowiedziała się, że jego żona jest ciężko chora. W trakcie szarpaniny dyrektor popchnął kochankę na krawężnik. Hanna jest wdzięczna księdzu. Stefan postanawia kupić córce laptop albo tablet.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki