FANDOM

Powrót po latach
Sezon 9, odc. 112
Informacje podstawowe
Premiera 21.03.2013
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Festyn
Następny odcinek Z miłości

Powrót po latach - to sto dwunasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Po 40 latach mecenas sztuki Stanisław Wilk przyjeżdża na tydzień do Sandomierza. Towarzyszy mu Justyna, która pisze o nim reportaż. Mateusz gra w szachy z niepełnosprawnymi dziećmi, gdy nagle przychodzą do niego Wilk z Justyną. Stanisław mówi księdzu, że przyjechał poszukać obrazów z sandomierskimi krajobrazami, żeby zorganizować w Londynie wystawę. Potem Justyna zabiera Stanisława na komendę. Grzegorz Więcek, asystent malarza Bruna Glinka pokazuje mu artykuł o poszukiwaniu artystów, którzy sprzedaliby swoje obrazy. Justyna opowiada Orestowi o swoim reportażu, gdy zostaje wezwana na spotkanie w domu kultury malarzy z Wilkiem. Piotr wstydzi się pokazać swoje obrazy, ale Natalia przekonuje go, że są piękne. Stanisław jest pod wrażeniem obrazów Wojciecha Pakosińskiego, a potem przychodzi też Glinka. Rok wcześniej Wojciech związał się z byłą żoną Bruna. Piotr nie pokazuje swoich obrazów. Wieczorem Pakosiński zostaje zaatakowany. Natalia podziwia obraz kościelnego. Malarz trafia do szpitala, a policja ustala, że jeden z mieszkańców widział mężczyznę w płaszczu i dziwnym kapeluszu klęczącego nad napadniętym. Karolina zauważa kamery monitoringu. Niestety na nagraniu niewiele widać. Na zdjęciu w gazecie Nocul zauważa, że Glinka trzyma kapelusz odpowiadający opisowi świadka. Bruno pokazuje swoje obrazy Justynie i Wilkowi. Możejko i Nocul przyjeżdżają do malarza, żeby zabrać go na komendę. Tam Glinka zaprzecza zarzutom, ale nie ma alibi, więc zostaje zatrzymany. Justyna sugeruje Stanisławowi, żeby poprosił Grzegorza o namalowanie kilku obrazów. Piotr znowu rezygnuje z pokazania Wilkowi swoich. Matka Bruna, Wanda przychodzi do księdza i prosi go o pomoc. Natalia zawiesza obraz Piotra na ścianie. Górska ma wątpliwości co do winy Glinki. Mietek mówi proboszczowi o wynikach śledztwa. Duchowny mówi, że płaszcz i kapelusz są zbyt oczywiste. Wieczorem Karolina wpada na nowy pomysł. Nocul wypytuje barmana o Bruna, który mówi, że malarz był w barze dzień wcześniej, po tym jak odeszła od niego partnerka. Następnego dnia Stanisław i Justyna proszą Grzegorza o namalowanie kilku obrazów. Chłopak, niechętnie, zgadza się. Górska zauważyła, że sprawca napadu był leworęczny, a Glinka jest praworęczny. Możejko karze sprawdzić Izabelę, byłą partnerkę Bruna. W mieszkaniu kobiety Mietek znajduje kapelusz malarza. Karolina podejrzewa, że sąsiadka Izabeli, która dała jej alibi może kłamać. Następnego dnia Mateusz przychodzi na komendę, bo chce porozmawiać z Brunonem. Malarz wyznaje mu, że już nie maluje, a jego obrazy namalował Grzegorz. Karolina i Mietek mają wątpliwości co do winy Izy (kobieta jest praworęczna). Ksiądz mówi aspirantowi, że Glinka z pewnością jest niewinny. Paruzel mówi, że Iza spotkała się z Grzegorzem, który miał ze sobą sztalugi. Górska odwiedza Więcka pod pretekstem obrazów i zauważa, że ten jest leworęczny. Policjantka wie już, że to on uderzył Pakosińskiego, ponieważ miał dość tego, że szef był znany z nie swoich obrazów. Wilk przychodzi z Justyną na plebanię, żeby się pożegnać. Jest mu przykro bo nie znalazł żadnego malarza. Nagle zauważa obraz Piotra, który robi duże wrażenie. Stanisław chce kupić obrazy organisty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki