FANDOM

Powrót Piotra
Sezon 6, odc. 71
Informacje podstawowe
Premiera 15.09.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Eden
Następny odcinek Fatum

Powrót Piotra - to siedemdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Tuż po wyjściu z busa starszy mężczyzna słabnie po czym umiera. Ratownicy stwierdzają, że to zawał. Policja przyjeżdża na miejsce. Piotr przychodzi do kościoła i oznajmia, że będzie pracował w szkole muzycznej, ale w kościele będzie mógł grać tylko w niedzielę i święta. Okazuje się, że przyjechała z nim ukraińska śpiewaczka Galina, która na prośbę Piotra zatrzymuje się na plebanii. Policjanci ustalają, że marły mężczyzna to Ukrainiec, który prawdopodobnie przemycał ikonę. Możejko planuje odłożyć ją na miejsce, żeby odnaleźć przemytników. Piotr zabiera Galinę do szkoły muzycznej. Potem organista widzi ją jak odjeżdża z kimś samochodem. Tymczasem żona zmarłego przyjechała po jego rzeczy. Mietek i Gibalski śledzą ją. Natalia jest dziwnie zmartwiona i ogląda zdjęcia Piotra. W pokoju Galiny Piotr znajduje ikonę ukrytą w książce. Tymczasem Galina odmawia współpracy ze swoim kuzynem Igorem, który kazał jej przemycać ikony, ale ten ją zastrasza. Gdy śpiewaczka wraca na plebanię zastaje Piotra z ikoną w rękach. Galina zabiera ją i oddaje Igorowi. Piotr nie rozumie jej postępowania. Natalia mówi Mateuszowi, że organista jest ostatnio jakiś dziwny. Duchowny przypuszcza, że zakochał się w Galinie. Nocul i Gibalski jadą za żoną zmarłego do kawiarni, gdzie ta spotyka się z jakimś mężczyzną. W szkole muzycznej Piotr chce pomóc Galinie. Mietek ustala, że ten mężczyzna to Igor Kowalczuk podejrzewany o powiązania z grupą przemytniczą, ale teraz przepadł. Możejko jest wściekły. Na obiedzie Piotr i Galina oznajmiają, że chcą wziąć ślub. Jednak organista wyznaje księdzu, że nie planują ślubu kościelnego i zachowuje się dziwnie. Mateusz rozmawia w tej sprawie z Galiną, bo domyśla się, że chodzi tu o obywatelstwo. Po tym śpiewaczka chce odwołać ślub, a Piotr zarzeka się, że ją kocha i opowiada księdzu o przemytach i szantażu Igora. Jednak duchowny wciąż uważa, że ślub to zły pomysł, ale też chce pomóc Galinie. Wieczorem Nocul przychodzi na szachy i opowiada proboszczowi o śledztwie. Następnego dnia ksiądz przychodzi na komendę i mówi policjantom o Galinie. Orest kupuje nowy samochód. Mietek zabiera Galinę na komisariat co nie podoba się Piotrowi, który również udaje się na komendę i czeka aż skończy się przesłuchanie. Śpiewaczka zeznaje, że dopiero niedawno dowiedziała się o przemycie, a wcześniej myślała, że chodzi tylko o książki. Nocul opowiada o wszystkim księdzu. Piotr rozmawia z Galiną, która mówi mu, że policja chce żeby pojechała na Ukrainę i przywiozła kolejną ikonę, żeby przyłapać Igora na gorącym uczynku. Śpiewaczka zgadza się. Gdy wraca do Sandomierza czeka na nią Piotr. Policja cały czas jej pilnuje. Igor nie przychodzi na umówione spotkanie w kawiarni. Nocul opowiada Mateuszowi o nieudanej akcji. Duchowny radzi poczekać. W szkole muzycznej Piotr rozmawia z Galiną o przemycie. Śpiewaczka domyśla się, że ten jej nie wierzy i wybiega na zewnątrz. Po chwili przyjeżdża po nią Igor. Śpiewaczka przekazuje mu paczkę z ikoną. Tuż potem przyjeżdża Orest i oznajmia jej, że cały czas była obserwowana, a jego ludzie właśnie złapali Kowalczuka. Mietek mówi księdzu, że Galina nie będzie miała postawionych zarzutów. Justyna oznajmia, że Galina będzie mogła przez jakiś czas zostać w Polsce. Śpiewaczka jest wdzięczna Piotrowi. Razem dają koncert w szkole muzycznej. Natalia cały czas jest smutna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki