FANDOM

Powrót
Sezon 12, odc. 150
Informacje podstawowe
Premiera 18.09.2014
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Magiczne zwierciadło
Następny odcinek Zakochany Marczak

Powrót - to sto pięćdziesiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Tomek Michalski odwiedza swojego brata Franka i jego żonę Annę, których syn Michał niedługo będzie ochrzczony. Bracia zostali zaproszeni przez Mateusza na plebanię. Tam czeka na nich matka - Teresa, którą Franek zaprosił na chrzest. Na jej widok Tomek wybiega na zewnątrz. Jakiś czas potem Franek z wujkiem Karolem i ciotką Haliną znajdują kobietę przy sklepie z rozbitą głową. Michalska trafia do szpitala. Policjanci ustalili, że została uderzona wieczorem butelką. Nocul rozpoznaje Teresę. Mówi szefowi, że piętnaście lat wcześniej zostawiła męża i dzieci i wyjechała, prawdopodobnie z kochankiem. Nagle do sklepu przyjeżdża proboszcz, żeby porozmawiać z braćmi Michalski i dowiaduje się o wszystkim. Paruzel znajduje wisiorek z literą "t". Karol rozpoznaje, że to Tomka, ale nie wiadomo gdzie teraz jest. Na komendzie chłopak twierdzi, że zgubił łańcuszek, ale nic nie zrobił matce, jednak nie ma alibi, więc zostaje zatrzymany. Mietkowi jest przykro, że Ola leci do Londynu na ślub przyjaciółki w Wielkanoc. Nagle dostaje telefon, ze Teresa odzyskała przytomność. Orest kupuje wędkę i sprzęt dla Dominika. Jednak dostaje telefon od aspiranta i musi jechać do szpitala. Możejko i Nocul przyjeżdżają do szpitala, gdzie Teresa mówi, że chciała porozmawiać z Tomkiem i spotkała go w warsztacie, jednak syn wykrzyczał, że nie chce jej więcej widzieć, i rzucił pod nogi łańcuszek, który dała mu jak był mały. Michalska podniosła łańcuszek, zrobiło jej się słabo więc usiadła na ławce na ok. pół godziny, a potem nic już nie pamięta. Mateusz odwiedza Tomka, który utrzymuje, że nie chce znać matki. Teresa pokazuje Mateuszowi zdjęcia synów. Kobieta nie wierzy, aby to Tomek ją uderzył. Pamięta, że słyszała jakiś męski głos, który przez telefon mówił coś o pieniądzach. Mietek i Orest dowiadują się o tym i inspektor postanawia pojechać do warsztatu. Ponadto żaden z zabezpieczonych na butelce śladów nie należy do Tomka. Policjanci przyjeżdżają do warsztatu, żeby go przeszukać. W magazynku Paruzel znajduje amfetaminę. Na komendzie właściciel twierdzi, że ktoś mu to podrzucił, chociaż sam był dawniej zamieszany w handel narkotykami, dlatego zostaje zatrzymany. Zosia chce jechać na Wielkanoc w Zakopanem do domku letniskowego z rodziną przyjaciółki, na co Basia nie ma zamiaru się zgodzić. Noculowej jest przykro, że niedługo i Zosia pójdzie na studia i zostaną z mężem sami. Mietek pociesza żonę. Ksiądz spotyka Anię z dzieckiem i stryjostwo Michalskich. Franek chciałby wziąć matkę do siebie. Możejko zauważa, że Nocul się czymś martwi. Z bilingów wynika, że to Dziak dzwonił w wieczór ataku ze zbrojowni mniej więcej w momencie ataku. Mietek ustalił, że za handlem narkotykami stoi Cezary Karaszewski ps. Karakan. Wieczorem na plebani aspirant mówi proboszczowi, że Dziak przyznał się do handlu narkotykami, ale nie do zaatakowania Michalskiej, a na butelce nie ma jego odcisków. Mietek zwierza się duchownemu, że niedługo może zostać sam z żoną i nie wie jak to będzie bez córek. Następnego dnia Mateusz odwiedza Tomka i mówi mu o Dziaku. Chłopak mówi, że po kłótni z matką dzwonił do dziewczyny, co może dać mu alibi. Później ksiądz przyjeżdża do szpitala, gdzie Teresa mówi mu, że mąż bił ją, a później zakochała się w szwagrze i mieli romans. Dlatego postanowiła wyjechać. Planowała wrócić do dzieci, ale mąż ją zastraszał. Nocul idzie do biura podróży. Po powrocie do domu oznajmia żonie, że pojadą w Wielkanoc na Teneryfę. Basia jest zachwycona i przygotowuje sobie nową sukienkę. Mateusz przyjeżdża do zbrojowni i dowiaduje się, że Tomka wypuścili z aresztu. Ksiądz pokazuje mu album. Franek wyjawia bratu, że ojciec znęcał się nad matką. Mietek spotyka się z proboszczem i mówi mu, że Dziak zaczął zeznawać. Duchowny udaje się do Haliny, bo domyśla się, że to ona uderzyła Teresę, ponieważ bała się, że mąż zostawi ją dla Michalskiej (Halina widziała jak się całują i czule rozmawiają). Karol słyszy wyznanie żony. Kobieta zostaje zatrzymana. Nadchodzi dzień chrztu Michała. Gdy Teresa dociera do kościoła Tomek godzi się z nią.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki