FANDOM

Powołanie
Sezon 2, odc. 14
Odc.14
Informacje podstawowe
Premiera 06.09.2009
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Wypadek
Następny odcinek Piętno

Powołanie - to czternasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W trakcie jazdy ksiądz Mateusz zauważa biskupa z księdzem Jackiem, którym zepsuł się samochód. Wobec tego Mateusz postanawia zabrać eminencję na otwarcie szkoły, na które musi się dostać (proboszcz jechał po materiały budowlane pożyczonym autem). Później dociera do hurtowni Pol-Fresz, gdzie zauważa, że właściciel firmy, Jerzy Barański, kłóci się z synem, Łukaszem, który postanawia wyjechać do Ukrainy by otworzyć tam sieć sklepów. Tymczasem na plebanii Piotr i Michał mają ręce pełne roboty, ponieważ Natalia postanowiła spróbować swoich sił w handlu kosmetykami Pol-Fresz. Właśnie pojechała na szkolenie w firmie. Niespodziewanie Barański zostaje porwany sprzed firmy przez dwóch młodych mężczyzn. Porywacze wiozą go do starego domku w lesie. Tymczasem Natalia dzwoni na plebanię i mówi Mateuszowi o zajściu. Proboszcz przyjeżdża do firmy, gdzie są już policjanci, i zauważa brak kluczyków w samochodzie prezesa. Możejko ustala, że ktoś z firmy musiał dać porywaczom znać, że właściciel wychodzi, gdyż ten nie miał stałych godzin pracy. Wobec zaistniałej sytuacji Łukasz musi zastąpić ojca. Natalia mówi księdzu, że chwilę przed porwaniem Grażyna z firmy do kogoś dzwoniła. Duchowny przekonuje ją by powiedziała o wszystkim policji. Tak też zrobiła. Nocul ustala, że kobieta była kiedyś zamieszana w inną aferę. Gibalski i Marczak zatrzymują Grażynę. Mietek opowiada o wszystkim Mateuszowi. Kobieta zarzeka się, że jest niewinna. Ksiądz postanawia jej pomóc. Tymczasem porywacze dzwonią z żądaniem okupu - 100 tys. Pieniądze ma przekazać ksiądz Mateusz. Policja przygotowuje zasadzkę. Niestety zostają wykiwani - porywacz zapłacił przypadkowemu człowiekowi, aby ten ubrał się tak jak on i wziął pustą walizkę. Gibalski znajduje kluczyk w bluzie, którą zostawił porywacz. Nagle do Nocula dzwoni Ludwik i melduje, że Barański został wypuszczony. Później aspirant odwiedza Mateusza, który uznaje, że sprawcy nie działali sami. Na komendzie Możejko stwierdza tak samo. Ustalono również, że takich kluczy jak ten znaleziony używa się w skrytkach pocztowych. Z tego powodu porywacze nie mogą otworzyć skrytki. Ksiądz Mateusz odwiedza Jerzego i mówi mu, że podejrzewa Łukasza, jednak mężczyzna nie może w to uwierzyć. Duchowny odkrywa również, że Barański zaprogramował dozownik pokarmu dla swoich ryb (ludzie postępują tak, gdy chcą wyjechać). Tymczasem policja ustala, że Łukasz wpłacił do banku 118 tys. kilka dni potem jak jego ojcu skradziono auto. Jadą zatrzymać chłopaka. Zastają go z księdzem, który mówi mu, że ojciec wiedział o wszystkim. Nagle Barański przyznaje się, że sam zorganizował porwanie, aby zatrzymać syna w Polsce. Oznajmuje, że wie, gdzie mogą być porywacze i na poczcie. Policjantom udaje się ich zatrzymać. Po wszystkim ksiądz Mateusz przyjeżdża do Pol-Fresz i pyta Grażynę do kogo wtedy dzwoniła, okazuje się, że do fryzjera. Łukasz na razie zrezygnował z wyjazdu. Natalia zrezygnowała z handlu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki