FANDOM

Powódź
Sezon 5, odc. 58
Informacje podstawowe
Premiera 10.03.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Gwiazdeczka
Następny odcinek Kryminał

Powódź - to pięćdziesiąty ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Ksiądz nadzoruje akcje pomocy dla ofiar powodzi. Zaangażowani są min. byli więźniowie w tym Pluskwa. Pani Małgorzata Czarnowska nie wierzy w skuteczność akcji. Natalii nie podoba się współpraca z Waldkiem. Nagle Mateusz dowiaduje się, że na Gliniankach znaleziono topielca. Na miejscu jest już policja. Lekarz twierdzi, że ofiarą jest ok. 70-letnia kobieta i leżała w wodzie około trzech tygodni. Proboszcz przyjeżdża nad rzekę, gdzie Możejko i Gibalski mówią mu o ofierze. Justyna ma wątpliwości czy ta akcja wypali, ale ksiądz je rozwiewa. Według wyników sekcji przyczyną zgonu było uduszenie. Sądząc po ubraniach była to Polka ze Szwecji. Policjanci podejrzewają, że to siostra Małgorzaty, która odwiedziła ją przed powodzią. Kobieta rozpoznaje sukienkę siostry. Na prośbę Mietka Gibalski opowiada księdzu o wynikach śledztwa - Aniela przełożyła swój lot, gdy dowiedziała się o powodzi, a dwie osoby widziały ją jak wsiadała do łodzi używanej przez więźniów. Mateusz nie wierzy w ich winę. Policjanci jadą do zakładu karnego, gdzie Przemek, który prowadził łódź, twierdzi, że nie pamięta ofiary. W trakcie przeszukania celi jeden ze strażników znajduje w akwarium papierośnicę z wygrawerowanym A C (jak Aniela Czarnowska). Proboszcz przychodzi do Przemka, żeby przekazać mu nominację i dowiaduje się od Gibalskiego o dowodach przeciwko chłopakowi. Duchowny udaje się do Małgorzaty, która opowiada mu o siostrze. Anieli przez 6 lat nie było w Polsce. Witek uważa, że ciotka sama jest sobie winna. Ksiądz pyta Pluskwę o chłopaków z więzienia. Waldek jest pewny, że żaden z nich nie mógłby zabić. Orest chce zamknąć sprawę i przygotować się do urlopu. Natalia mówi księdzu, o siostrach Czarnieckich. Aniela nie przyjechała nawet na pogrzeb matki. Duchowny jedzie do Pluskwy, który sam wybrał się do urzędu. Mateuszowi nie podoba się, że Waldek opowiadał pracownicą o swojej historii z kochankiem narzeczonej. Później ksiądz przychodzi na komendę, gdzie mówi Gibalskiemu, że coś się mogło wydarzyć w domu Czarnowskich. Policjant jedzie do szkoły, gdzie dyrektorka opowiada mu jak więźniowie uratowali Witka, który na jakiś czas zniknął razem z matką. Mateusz rozmawia z Justyną o wycofaniu nominacji Przemka. Giblaski mówi księdzu o zniknięciu Małgorzaty. Duchowny sugeruje, aby przesłuchać ludzi, którzy obsługiwali łodzie. Policjant i Mateusz jadą do strażaków, którzy twierdzą, że Witek usnął na jednej z łodzi, a jego matka myślała, że wrócił do domu, gdzie kobieta potem została. Możejko przyjeżdża na komendę, gdzie Gibalski mówi mu, że trzeba przesłuchać Czarnowską. Kobieta zarzeka się, że nie wracała do domu. Ale gdy Gibalski mówi, że dojdzie do konfrontacji zeznań jej i Witka, Małgorzata przyznaje się do zabicia siostry. Następnego dnia Gibal opowiada o wszystkim księdzu. Ustalono również, że na papierośnicy były odciski Sekindy, jednego z więźniów, który ukradł ją i podrzucił Przemkowi. Przemkowi nie zależy już na odznaczeniu, ale proboszcz oznajmia mu, że ma szansę na pracę na budowie. Wieczorem Pluskwa mówi Mateuszowi, że to nie mogła być Małgorzata. Duchowny udaje się do domu Czarnowskich, gdzie znajduje Witka, który próbował podciąć sobie żyły. Chłopak trafia do szpitala. Tam przekazuje proboszczowi list, w którym przyznaje się do zabicia ciotki, gdy ta oskarżyła go o kradzież pieniędzy i papierośnicy. Małgorzata pomogła mu pozbyć się ciała. Rano ksiądz przywozi chłopaka na komendę, gdzie czeka na niego matka. Później Mateusz spotyka Możejkę i prosi go o pomoc w rozwożeniu darów dla powodzian. Kilku obywateli Sandomierza (w tym Natalia, Przemek i Pluskwa) zostają odznaczeni za pomoc powodzianom. Waldek wygłasza przemówienie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki