FANDOM

Porzeczki
Sezon 16, odc. 208
Informacje podstawowe
Premiera 27.10.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Dębowa górka
Następny odcinek Nauczyciel

Porzeczki - to dwieście ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Kazimierz Bronisz zdaje maturę. Wieczorem Natalia bierze udział w konkursie kulinarnym. W tej samej restauracji rodzina Kazika świętuje jego sukces. Jednak ojcu i bratu chłopaka nie podobają się jego plany. Natalia wygrywa konkurs i otrzymuje tygodniową wycieczkę do Egiptu. Na komendzie Mietek przygotowuje bilans, gdy nagle dostaje zgłoszenie o bijatyce na rynku. Na miejscu okazuje się, że to Staszek i Kazik. Ojciec chłopaków, Zenon, jest wściekły, ponieważ Kazik chce zdawać do szkoły teatralnej zamiast zajmować się gospodarstwem. Policjanci zabierają braci na dołek. Rano Staszek próbuje porozmawiać z bratem, ale ten nie ma na to ochoty. Natalia wciąż nie może uwierzyć w swój sukces i nie wie czy powinna jechać, ale Mateusz przekonuje ją, że to dobry pomysł. Policjanci dostają zgłoszenie, że pod mostem znaleziono ciężko rannego człowieka. W drodze do chorego dociera tam też Mateusz i dowiaduje się, że to Staszek. Policjanci mówią mu o kłótni. Gibalski znajduje przy rannym ulotkę firmy pożyczkowej. Natalia chce wymienić wycieczkę, bo nie chce jechać za granicę, czego nie rozumieją babcia i Pluskwa. W szpitalu Nocul i Dziubak rozmawiają z Zenonem, który mówi, że syn wziął szybki kredyt dla rolników. Wychodząc ze szpitala policjanci trafiają na Kazika, który twierdzi, że był na próbie w domu kultury. W rezerwacie Waldek znajduje worek ze śmieciami. Mietek i Antek przychodzą do domu kultury, gdzie opiekunka potwierdza jego alibi. Kobieta mówi również, że w domu chłopaka była trudna sytuacja finansowa. Pluskwa mówi księdzu o worku. Przemek namierza właściciela firmy pożyczkowej, Wiesława Mysiaka. Gdy Nocul i Dziubak docierają do niego zauważają, że ten ma zadrapania na twarzy. Proboszcz odwiedza Zenona i Kazika, którzy twierdzą, że Staszek nie miał żadnych wrogów. Zenon jest pewien, że dziewczyna młodszego syna, Renata, ma na niego zły wpływ. Mietek i Orest przesłuchują Mysiaka, który twierdzi, że Staszek za anulowanie części długu zaproponował mu kawałek ziemi, a po rozmowie wrócił do miasta. Wieczorem Natalia jest zdenerwowana ewentualnymi zagrożeniami w Egipcie. Następnego dnia policjanci otrzymują ekspertyzę Staszka według której zadrapania powstały w wyniku bijatyki, a na jego ubraniu znaleziono zapach damskich kosmetyków. Poza tym w telefonie pobitego Antek znajduje obraźliwego SMS-a od Renaty. Nocul i Dziubak przyjeżdżają do sklepu, w którym pracuje Renata i dowiadują się, że ta wzięła urlop na żądanie. Jadą więc do jej mieszkania, ale zastają tam tylko matkę dziewczyny, która ma depresję i mówi im, że Renata może być w pracy albo na treningu. Policjanci udają się do klubu i zabierają Renatę na komendę. Tam dziewczyna wyznaje, że miała depresję i chciała wyjechać z Kazikiem do Krakowa, ale twierdzi, że nie ma nic wspólnego z atakiem na Staszka. Wieczorem Mietek i Antek odwiedzają księdza i zniechęcają Natalię do wyjazdu. Gosposia oddaje wycieczkę Pluskwie. Policjanci mówią proboszczowi o dowodach. Nocul jest wściekły po kolejnej przegranej. Rano Dziubak zauważa, że do Staszka regularnie dzwoniono z jednego numeru z agencji nieruchomości Magnat. Podczas biegania Waldek znajduje kolejny worek. Policjanci udają się do agencji, gdzie dowiadują się, że Staszek odwołał transakcję dzierżawy lokalu na rynku z przeznaczeniem na gastronomię, a kaucja była ustalona na 70 tys. Mateusz przychodzi do szpitala, gdzie zastaje Kazika przy łóżku brata. Chłopak mówi mu, że Renata ma ojca w Rzeszowie, ale utrzymuje z nim słaby kontakt. Antek mówi szefowi, że w dniu pobicia Staszek wypłacił ze swojego kąta 35 tys., których przy nim nie znaleziono, to dodatkowo obciąża Renatę. Wieczorem Mietek rozmawia z proboszczem o ustaleniach. Duchowny stwierdza, że trzeba się dowiedzieć dlaczego Staszek zmienił plany. Następnego dnia Waldek przyłapuje młodą kobietę na próbie wyrzucenia worka do rezerwatu. Kazik przychodzi do kościoła i mówi księdzu, że dostał 35 tys. wysłane przez brata razem z listem, w którym pisze, że kwota ma być przeznaczona na jego marzenia. Chłopak chce oddać pieniądze ojcu. Natalia pakuje walizki i oznajmia Pluskwie, że jednak zdecydowała się pojechać. Orest mówi Noculowi, że dzwonił ojciec Renaty, który dał jej alibi. Nagle Gibal oznajmia, że Staszek odzyskał przytomność. Mietek i Orest jadą do szpitala, gdzie chłopak kłamie, że przechylił się za mocno przez barierkę. Waldek mówi księdzu, że odkrył kto śmieci w lesie, ale nie chce donosić na kobietę. Słysząc opis samochodu proboszcz przypomina sobie samochód córki sąsiadki Broniszów, Sylwii. Mateusz jedzie do kobiety i odkrywa, że ta prowadzi zakład fryzjerski. Duchowny domyśla się, że Sylwia chciała otworzyć firmę ze Staszkiem, w którym była zakochana, ale ten zmienił zdanie. Sylwia zostaje zatrzymana. Natalia chce jak najszybciej jechać na lotnisko. Mietek i Antek przychodzą do księdza z grą planszową polegającą na handlu. Nagle wraca Natalia i oznajmia, że biuro podróży zbankrutowało i nie może jechać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki