FANDOM

Pogubieni
Sezon 13, odc. 166
Informacje podstawowe
Premiera 16.04.2015
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Piotruś Pan
Następny odcinek Diabelski śmiech

Pogubieni - to sto sześćdziesiąty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Ktoś włamuje się do domu Kwiatkowskich, a na podłodze leży nieprzytomny mężczyzna. Gdy włamywacz wychodzi przez okno słychać krzyk kobiety. Nocul przesłuchuje roztrzęsioną Beatę Kwiatkowską. Gibalski zauważa, że szkło znajduje się na zewnątrz okna, przez które wszedł włamywacz, więc ktoś chciał upozorować włamanie. Córka Kwiatkowskiej Monika, także nic nie słyszała. Pluskwa uczy się udzielać pierwszej pomocy na fantomie, bo przygotowuje się do egzaminu na ratownika. Mateusz dostaje telefon, że Monika zniknęła. Ksiądz przyjeżdża do szpitala, gdzie Marek jest już po operacji. Jego żona mówi, że Monika często się z nim kłóciła, bo nie mogła pogodzić się ze śmiercią ojca i nowym małżeństwem matki. Kobieta przyłapała wcześniej córkę na paleniu marihuany. Mietek oznajmia szefowi, że udało się wyodrębnić odciski sprawcy i pokrywają się one z odciskami z portfela Marka znalezionego w śmietniku. Niestety nie ma ich w bazie. Niestety bank nie zdążył zablokować kart i ktoś wyciągnął 6 tys. (dzienny limit) i znał pin karty. Nocul i Gibal podejrzewają, że Monika wpuściła sprawcę. Maciek Buciak, który włamał się do Kwiatkowskich daje ojcu pieniądze na rachunki, ale ten chce żeby syn wrócił do szkoły. Ojciec domyśla się, że Maciek kręci z Moniką, ale nie aprobuje tego związku. Lucyna przepytuje Waldka. Proboszcz prosi Pluskwę, żeby popytał o meliny. Mietek i Paruzel pokazują Kwiatkowskiej zdjęcie Maćka, gdy ten wybierał pieniądze z bankomatu, jednak kobieta go nie rozpoznaje. Wieczorem Dominik chce zadzwonić do Możejki, bo tęskni za nim. Orest postanawia spędzić następny dzień z synem. Waldek spotyka się ze swoim instruktorem i pyta go o meliny. Ten sugeruje sprawdzić na Niedźwiedziej. Później instruktor zostaje napadnięty, ale udaje mu się obronić. Na komendzie nikogo nie rozpoznaje i podejrzewa, że sprawca chciał go tylko okraść. Jednak Nocul zauważa, że na rurce użytej przez napastnika jest krew, a instruktor nie został uderzony. Maciek spotyka się z Moniką i biorą narkotyki. Pod wpływem środków chłopak mówi, że mógł zabić Marka. Chce także zorganizować bilety do Londynu. Waldek zaprowadza księdza do meliny. Gdy chcą porozmawiać z ćpunami pojawiają się Marczak i Gibalski. Waldek zauważa, że jeden z ćpunów zgubił kartę Kwiatkowskiego i rozpoznaje, że to Maciek. Bezdomny zabiera Buciakowi puszki, które ten wyciągnął z kosza. Podczas joggingu doktor Toporowski zostaje uderzony w tył głowy, ale Pluskwa mu pomaga. Możejko zabiera Dominika na ryby. Doktora zabiera karetka, a policjanci biorą Waldka na komendę. Mateusz przychodzi na komisariat. Buciak widział sprawce, którym jest bezdomny Kotek. Okazuje się, że proboszcz zna Buciaka. Dominikowi nudzi się łowienie ryb, aż tu nagle udaje mu się złapać Jazia. Ksiądz odprowadza Buciaka do domu. Po drodze mężczyzna opowiada jak zaczął pić, przez co odeszła od niego żona. Duchowny domyśla się, że ten jest chory. Monika zauważa, że za Maciek jest poszukiwany. Przez to nie może pojechać do Anglii. Nocul odwiedza księdza i mówi mu, że krew z rurki należy do Kwiatkowskiego. Duchowny podejrzewa, że to nie bezdomny stoi za napadem, chociaż się przyznał. Kotek zmienia zeznanie. Wcześniej się przyznał, bo myślał, że w więzieniu będzie mu lepiej. Mietek pokazuje, że bezdomny jest za niski, żeby uderzyć doktora. Nocul i Gibal przesłuchują Buciaka, który zapewnia, że nie kryje syna. Pluskwie udaje się zostać ratownikiem. Okazuje się, że jego instruktor zna doktora. Proboszcz spotyka się z Toporowskim. Policjanci przeglądając nagrania natrafiają na coś interesującego. Mateusz odwiedza Beatę, która mówi, że jutro będą wybudzać Marka ze śpiączki. Poza tym Monika napisała do niej SMS-a. Kwiatkowska rozważa rozstanie z mężem, ponieważ wie, że córka nigdy go nie zaakceptuje. Duchowny odradza jej ten pomysł. Później ksiądz odnajduje Maćka w kawiarni i próbuje go namówić do pójścia na policję. Chłopak mówi, że gdy wszedł do domu Kwiatkowskich Marek już tam leżał. Okazuje się, że Buciak wcale nie jest sparaliżowany i zabiera Monice narkotyki, żeby jego syn więcej nie brał. Nagle przybiegają Maciek i proboszcz. Mężczyzna przyznaje, że to on uderzył Kwiatkowskiego, bo to on wtedy potrącił go na pasach i chciał, żeby Marek też wylądował na wózku. Doktor Toporowski wiedział, że Buciak może chodzić, a ten bał się stracić rentę. Mężczyzna chciał ukarać wszystkich odpowiedzialnych za jego problemy, ale otrząsnął się, gdy zaczęto podejrzewać Maćka. Natomiast doktora przypadkiem zobaczył w parku i wtedy go uderzył, a telefon Toporowskiego podrzucił bezdomnemu chcąc odciągnąć podejrzenia od Maćka. Policja aresztuje Buciaka i jego syna. Mateusz odwiedza Marka, który zrozumiał, że nie był dobrym człowiekiem i martwi się czy Monika da mu szanse. Kwiatkowski postanawia spłacić czynsz i rentę Buciaka i pozwolić Maćkowi zamieszkać u siebie, póki jego ojciec nie wyjdzie z więzienia. Monika jest zaskoczona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki