FANDOM

Pożyczka
Sezon 7, odc. 87
Informacje podstawowe
Premiera 05.04.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Haracz
Następny odcinek Czekolada

Pożyczka - to osiemdziesiąty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Do Mateusza przychodzi windykator Andrzej Grodzki z asystentem Banaszykiem, którzy oznajmiają, że Natalia wzięła pożyczkę na 10 tys w Sandobanku, ale jej nie spłaca. Kiedy gospodyni wraca zapewnia księdza, że nie brała żadnego kredytu i chce wynająć prawnika. Mimo to duchownemu udaje się ją namówić do pójścia do banku. Proboszcz zauważa, że podpis na dokumentach nie należy do niej. Natalia składa doniesienie na policji. Możejko mówi, że w tym samym banku był podobny problem. Orest i Mietek udają się do banku i rozmawiają z dyrektorem, który zapewnia ich, że nikt z jego pracowników nie jest odpowiedzialny za oszustwo. Potem szef uspokaja zdenerwowane pracownice. Następnego dnia Nocul mówi księdzu, że umowa zawarta na nazwisko Natalii została zawarta w dniu, w którym bank był nieczynny. Gdy proboszcz wraca na plebanię gospodyni pakuje się do aresztu, ale duchowny zapewnia ją, że nikt nie chce jej aresztować. Bogdan Nalberczak po pijanemu wpada pod samochód i trafia do szpitala. Dawniej mężczyzna był profesorem fizyki. Mateusz martwi się o niego. Nocul odwiedza Nalberczaka i pyta go o wyzwanie od windykatora, które przy nim znaleziono, a jego córka Anita pracuje w tym banku. Profesor mówi, że nie utrzymuje kontaktu z córką. Po wyjściu aspirant opowiada księdzu o rozmowie. Gdy Mateusz wraca do kościoła spotyka tam Anitę, ale ta nie chce rozmawiać o ojcu. Na komendzie kobieta zapewnia, że nie ma nic wspólnego z oszustwami, a ojciec jest dla niej nikim. Mietek jest pewien, że to ona, ale Orest ma wątpliwości. Później dyrektor wzywa do siebie Anitę i oznajmia, że musi ją zwolnić z powodu kryzysu, ale ta podejrzewa, że chodzi o jej ojca. Koleżanka Anity, Dorota chce jej pomóc. Na ognisku Anita nie potrafi się dobrze bawić, a jej chłopak Andrzej nie rozumie tego. Dziewczyna odchodzi. Rano odwiedza ojca w szpitalu i oskarża go, że to przez niego straciła pracę. Nagle wchodzi Mateusz, a tuz po tym Anita wychodzi. Profesor zwierza się duchownemu, że nie ma pewności czy to jego córka, bo żona notorycznie go zdradzała. Nocul przesłuchuje Andrzeja, ale niewiele to wnosi. Anita zabiera swoje rzeczy z banku, ale gdy chce wyjść zatrzymuje ją policja. Nalberczak znika ze szpitala. Na komendzie okazuje się, że podejrzane transakcje zostały udzielane za pomocą jej komputera, ale kobieta przyznaje, że pracownice często zamieniały się komputerami i znały ich hasła. Policjanci domyślają się, że Anita wie kto to zrobił. Nagle na komisariat przychodzi Bogdan, który chce poręczyć za córkę nie wiedząc, że ta się przyznała. Na tę wiadomość profesor chce się z nią zobaczyć, ale Nocul mu nie pozwala. Natalia przyprowadza na plebanię mecenasa Jędraszko, który zajmie się jej sprawą, ale proboszczowi nie podoba się ten pomysł. Gospodyni nie wierzy również w winę Anity. Ksiądz idzie do dyrektora banku, w sprawie byłej pracownicy, jednak niewiele udaje mu się wskórać. Później duchowny spotyka Dorotę i jej brata Michała, który ma cukrzycę i może normalnie funkcjonować tylko dzięki pompie insulinowej. Na plebanię przychodzi Nalberczak i prosi, żeby Natalia zawiozła go do córki. Niestety dziewczyna nie chce otworzyć, mimo to profesor decyduje się czekać aż zmieni zdanie. Mietek odwiedza Natalię i opowiada jej o ekspertyzie. Ma również wątpliwości co do winy Anity, jednak ta się przyznała. Dorota przychodzi do kościoła i wyznaje księdzu, że wie kto mógł ukraść pieniądze - Teresa, kierowniczka działu, która jako jedyna oprócz niej korzystała z komputera Anity. Gdy Możejko i Nocul przyjeżdżają do banku dyrektor nie wierzy w winę Teresy, jednak ta przyznaje się, że robiła to od lat, bo jej syn miał finansowe kłopoty, ale teraz wzięła za dużo by móc to spłacić. Na plebanię przychodzą Nalberczak, Anita, Dorota i Michał. Profesor pogodził się córką. Nagle przychodzi Andrzej żeby przeprosić dziewczynę, ale ta nie chce go znać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki