FANDOM

Pluskwa (odcinek)
Sezon 9, odc. 116
Informacje podstawowe
Premiera 18.04.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Daleki krewny
Następny odcinek Muzycy

Pluskwa - to sto szesnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Piotr spadając z drabiny uderza się w prawe ramię. Natalia każe mu iść do lekarza. W drodze do przychodni organista jest świadkiem napadu na bank, a jednym ze sprawców rozpoznaje Pluskwę. W trakcie napadu ochroniarz zostaje ranny w głowę. Na szczęście rana okazuje się niegroźna. Piotr nie chce powiedzieć Wierzbickiemu o tym co zobaczył. Policjanci przesłuchują kasjerkę. Babci nudzi się, ponieważ Mateusz pojechał z Emilką po nowy rower. Natalia martwi się długą nieobecnością organisty. Sprawcom napadu udaje się umknąć policji. Wychodząc z komendy Piotr spotyka księdza z Emilką i mówi im o napadzie. Karolina prosi szefa o urlop ponieważ jej ojciec miał zawał. Inspektor zgadza się. Wierzbicki i Marczak zdają Możejce raport, ale jedyny portret pamięciowy jaki udało się zrobić to mężczyzna w kominiarce. Prawdopodobnie sprawcy to amatorzy. Na plebani Piotr również zataja, że widział twarz sprawcy. Cezary Rosół i Igor Wolny znajdują w lesie porzucony samochód bandytów i postanawiają go zabrać. Proboszcz zauważa, że organista czymś się przejmuje. Ten wyznaje, że widział twarz bandyty i był to Pluskwa. Duchowny chce porozmawiać o tym z Waldkiem. Niestety nie można się do niego dodzwonić, nie wiadomo również gdzie jest. Mateusz postanawia zabrać Piotra na komendę. Marczak i Wierzbicki zatrzymują Czarka i Igora. Na tylnym siedzeniu w samochodzie znaleziono dwie kominiarki, jednak Igor uparcie twierdzi, że z Czarkiem tylko zabrali samochód z lasu. Organista mówi Możejce, że widział Pluskwę. Inspektor nie może w to uwierzyć. Waldek w końcu przychodzi na plebanię i twierdzi, że zmęczył się robotą i padł ju telefon. Nagle przyjeżdża policja i zatrzymuje go. Pluskwa domyśla się, że to Piotr jest świadkiem, który go widział. Na komendzie Waldek mówi, że robił remont u kolegi, ale nie ma alibi. Gospodyni jest bardzo smutno z powodu aresztowania Pluskwy. Babcia radzi jej go odwiedzić. Natalii udaje się przekonać policjantów, żeby wpuścili ją do Waldka. Organista mówi księdzu, że ma wątpliwości co do tego, że widział Pluskwę. Nagle przychodzi gospodyni i mówi proboszczowi, że trzeba znaleźć paser o pseudonimie Parasol, u którego bandyci mogą się ukrywać. Duchowny jedzie z Natalią i Piotrem do miejsca wskazanego przez Waldka. Niestety Parasol nic nie wie. Wierzbicki zauważa, że dowody się nie kleją, co denerwuje inspektora. Podczas powrotu organista zauważa sprawców napadu na ulicy. Faktycznie jeden z nich jest uderzająco podobny do Pluskwy. Mateusz dzwoni na policje. Niedługo potem bandyci zostają zatrzymani. Orest jest w szoku na widok jednego z nich. Waldek również. Po powrocie na plebanię Pluskwa oznajmia, że nie ma żalu do Piotra.

CiekawostkiEdytuj

  • Ksiądz Mateusz nazywa Wierzbickiego aspirantem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki