Wikia

Ojciec Mateusz Wiki

Waldemar Grzelak

Przekierowano z Pluskwa

83strony na
tej wiki
Komentarze0
Waldemar Grzelak
B632b0dc6db9b6f3aa5cf9974cf51e76.jpg
Informacje podstawowe
Pseudonim(y) Pluskwa
Zajęcie Złodziej (1 sezon)
Salowy (4 sezon)
Złota rączka (pozostałe sezony)
Rodzina
Stan cywilny Kawaler
Dane produkcji
W rolę postaci wciela się Eryk Lubos
Pierwszy występ Wyrok

Waldemar Grzelak "Pluskwa" - złodziej samochodów, wspólnik "Konia". Pewnego feralnego dla niego dnia gdy ukradł samochód zobaczył na przejściu małą dziewczynkę, nie zdążył zahamować. Uciekł z miejsca wypadku.Niedługo został aresztowany. Wkrótce do jego adwokata Ewy Jurewicz zgłosił się "Koń" który oznajmił jej że powie jej kto zabił jej córkę pod warunkiem że nie zarzuci mu zabójstwa strażnika w banku (dziewczynka którą śmiertelnie potrącił Pluskwa była córką pani adwokat). Fałszywie zarzucono mu więc próbę zabójstwa pracownika banku, za co dostał 15 lat więzienia. W 4 sezonie był salowym w Świętokrzyskiej Klinice Kardiologii. Natomiast w 5 sezonie zostaje "złotą rączką" Mateusza i jego pomocnikiem w śledztwach. Lubi boks i uważa, że Natalia kiedyś zostanie jego sekundantem. Dopingował Oresta Możejkę, kiedy ten biegł w wyścigu.

Sezon 1Edytuj

Pluskwa w więzieniu poznał księdza Mateusza z którym się z zaprzyjaźnił, tylko on uwierzył mu, że do nikogo nie strzelał, tylko kierował ciężarówką którą on i "Koń" przewieźli pieniądze. Ksiądz Mateusz udowodnił, że jest niewinny, a Grzelak w zamian oczyścił księdza z zarzutów zabójstwa mecenasa Sawickiego.

Sezon 4Edytuj

Grzelak wyszedł z więzienia i został salowym. Wkrótce jednak zostaje wrobiony w zabójstwo lekarza. Jednak ksiądz detektyw udowadnia niewinność pielęgniarza.

Sezon 5Edytuj

Pluskwa chcąc okazać wdzięczność Mateuszowi zostaje jego złotą rączką i asystentem. Gdy robi zakupy z Natalią spotka się ze swoim byłym znajomym-bandytą"Perełką". Natalia przestraszyła się jego wyglądu i opowiedziała wszystko Mateuszowi,który skojarzył go z bohaterem zastraszanej przez anonimowego szantażystę autorki kryminałów. Opowiedział on o wszystkim Pluskwie.Oboje ruszyli jej na ratunek.Gdy ją spotkali "Perełka" groził jej śmiercią. Mateusz próbował go zniechęcić, lecz ten go nie posłuchał. Wtedy Grzelak rozdzielił ich i zaatakował "Perełkę". Niestety przegrał bójkę. Wtedy bandyta wyciągnął nóż i chciał ich wszystkich pozabijać.Na szczęście na miejscu zjawili się Możejko i Wierzbicki. Gangster został aresztowany.

Sezon 7Edytuj

Pluskwa okazuje się godnym następcą księdza który na 2 miesiące wyjechał do Włoch. Najpierw razem z ks.Jackiem rozbijają gang handlarzy narkotyków. W następnym odcinku zamordowany zostaje dawny znajomy Grzelaka bandyta Olgierd Smolik. Niestety asp. Mietek jest oskarżony o zabójstwo. Pluskwa z drobną pomocą Natalii odkrywa zabójcę. Krótko po powrocie księdza pewną kobietę szantażuje grupa bandytów. Pluskwa za namową Mateusza udaje się do nich i obiecuje pomoc w "wyciągnięciu" od niej pieniędzy. Policja zastawia na nich pułapkę. Niestety gangsterzy "przejrzeli" Grzelaka i pojechali do lasu gdzie kazali mu kopać swoją mogiłę. Na szczęście policja odnalazła bandytów w samą porę i uratowała Waldka.

Sezon 8Edytuj

W odcinku 101 Pluskwa pomaga Mateuszowi uratować porwanego Henryka Makułę i demaskuje porywaczy.

Więcej od Wikii

Losowa wiki