FANDOM

Waldemar Grzelak
Z12597616Q,Eryk-Lubos.jpg
Informacje podstawowe
Pseudonim(y) Pluskwa
Zajęcie Złodziej (1 sezon)
Salowy (4 sezon)
Złota rączka (pozostałe sezony)
Rodzina
Stan cywilny Kawaler
Dane produkcji
W rolę postaci wciela się Eryk Lubos
Pierwszy występ Wyrok

Waldemar Grzelak "Pluskwa" - były bandyta i złodziej samochodów, dawny wspólnik "Konia". Był odpowiedzialny za śmierć Zuzi.

Sezon 1Edytuj

Doprowadzenie do śmierci Edytuj

Pewnego feralnego dla niego dnia, gdy ukradł samochód, zobaczył na przejściu małą dziewczynkę, którą była Zuzia. Nie zdążył zahamować i dziewczynka zginęła na miejscu. Uciekł z miejsca wypadku. Niedługo potem został aresztowany.

Poznanie księdza Żmigrodzkiego Edytuj

Pluskwa w więzieniu poznał księdza Mateusza, z którym szybko się z zaprzyjaźnił. Tylko on uwierzył mu, że do nikogo nie strzelał, tylko kierował ciężarówką którą on i "Koń" przewozili pieniądze. Ksiądz Mateusz udowodnił, że jest niewinny, a Grzelak w zamian za to oczyścił księdza z zarzutów zabójstwa mecenasa Sawickiego. 

Sezon 4Edytuj

Grzelak wyszedł z więzienia i został salowym. Wkrótce jednak został wrobiony w zabójstwo lekarza. Księdzu detektywowi udaje się jednak udowodnić niewinność pielęgniarza.

Sezon 5Edytuj

Pluskwa, chcąc okazać wdzięczność Mateuszowi, zostaje jego złotą rączką i asystentem. Gdy robił zakupy z Natalią, spotka się ze swoim byłym znajomym-bandytą "Perełką". Natalia przestraszyła się jego wyglądu i opowiedziała wszystko Mateuszowi, który skojarzył go z bohaterem zastraszanej przez anonimowego szantażystę autorki kryminałów. Opowiedział on o wszystkim Pluskwie. Oboje ruszyli jej na ratunek. Gdy ją spotkali, "Perełka" groził jej śmiercią. Mateusz próbował go zniechęcić, lecz z marnym skutkiem. Wtedy Grzelak rozdzielił ich i zaatakował "Perełkę". Niestety, przegrał bójkę. Wtedy bandyta wyciągnął nóż i chciał zamordować całą trójkę. Na szczęście na miejscu zjawili się Możejko i Wierzbicki. Gangster został aresztowany.

Sezon 7Edytuj

Pluskwa okazuje się godnym następcą księdza, który na dwa miesiące wyjechał do Włoch. Po rozbiciu gangu dilerów z księdzem Jackiem zamordowany został dawny znajomy Grzelaka, bandyta Olgierd Smolik. Niestety, to aspirant Mietek został oskarżony o zabójstwo. Pluskwa, z drobną pomocą Natalii, odkrył zabójcę. Krótko po powrocie księdza pewna kobieta padła ofiarą szantażu grupy bandytów. Pluskwa za namową Mateusza udaje się do nich i obiecuje pomoc w "wyciągnięciu" od niej pieniędzy. Policja zastawia na nich pułapkę. Niestety, gangsterzy "przejrzeli" Grzelaka i pojechali do lasu, gdzie kazali mu kopać swoją mogiłę. Na szczęście policja odnalazła bandytów w samą porę i uratowała Waldka.

Sezon 8Edytuj

W odcinku 101 Pluskwa pomaga Mateuszowi uratować porwanego Henryka Makułę i demaskuje porywaczy.

W odcinku 116 sobowtór Pluskwy napada na bank.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki