Wikia

Ojciec Mateusz Wiki

Waldemar Grzelak

Dyskusja0
51stron na
tej wiki

Przekierowano z Pluskwa

Zawód złodziej(przed 1 sezonem),pielęgniarz(4 sezon),złota rączka(sezony 5,6,7,8,9)
Aktor Eryk Lubos

Pierwszy

zagrany odcinek

odc.8 Wyrok
Stan cywilny kawaler

Waldemar Grzelak"Pluskwa"- złodziej samochodów,wspólnik "Konia".Pewnego feralnego dla niego dnia gdy ukradł samochód zobaczył na przejściu małą dziewczynkę,nie zdążył zachamować.Uciekł z miejsca wypadku.Niedługo został aresztowany.Wkrótce do jego adwokata Ewy Jurewicz zgłosił się "Koń" który oznajmił jej że powie jej kto zabił jej córkę pod warunkiem że nie zarzuci mu zabójstwa strażnika w banku(dziewczynka którą śmiertelnie potrącił Pluskwa była córką pani adwokat).Fałszywie zarzucono mu więc próbę zabójstwa pracownika banku,za co dostał 15 lat więzienia.W 5 sezonie gdy wychodzi z więzienia zostaje "złotą rączką" mateusza i jego pomocnikiem w śledztwach.

SEZON 1

Pluskwa w więzieniu poznał księdza Mateusza z którym się z zaprzyjaznił,tylko on uwierzył mu iż do nikogo nie strzelał,lecz kierował ciężarówką którą on i "Koń" przewiezli pieniądze.Ksiądz Mateusz udowodnił to a Grzelak

w zamian oczyścił księdza z zarzutów zabójstwa mecenasa Sawickiego.

SEZON 4

Grzelak wyszedł z więzienia i został pielęgniarzem.Wkrótce jednak dowiaduje się że jest podejrzany o zabójstwo lekarza.Jednak ksiądz detektyw udowadnia niewinność pielęgniarza.

SEZON 5

Pluskwa chcąc okazać wdzięczność Mateuszowi zostaje jego złotą rączką i asystentem.Gdy robił zakupy z Natalią spotkał się z jego byłym znajomym-bandytą"Perełką".Natalia przestraszyła się jego wyglądu i opowiedziała wszystko Mateuszowi,który skojarzył go z bohaterem zastraszanej przez anonimowego szantażystę autorki kryminałów.Opowiedział on o wszystkim Pluskwie.Oboje ruszyli jej na ratunek.Gdy ją spotkali "Perełka"groził jej śmiercią.Mateusz próbował go zniechęcić,lecz ten go nieposłuchał.Wtedy Grzelak rozdzielił ich i zaatakował "Perełkę".Niestety przegrał bójkę.Wtedy bandyta wyciągnął nóż i chciał ich wszystkich pozabijać.Na szczęście na miejscu zjawili się Możejko i Wierzbicki.Gangster został aresztowany.

SEZON 6

W życiu postaci nie zachodzą ważne zmiany.

SEZON 7

Pluskwa okazuje się godnym następcą księdza który na 2 miesiące wyjechał do Włoch.Najpierw razem z ks.Jackiem rozbijają gang handlarzy narkotyków.W następnym odcinku zamordowany zostaje dawny znajomy Grzelaka bandyta Olgierd Smolik.Niestety Mietek jest oskarżony o zabójstwo.Pluskwa z drobną pomocą Natali odkrywa zabójcę.Krótko po powrocie księdza pewną kobietę szantażuje grupa bandytów.Pluskwa za namową Mateusza udaje się do nich i obiecuje pomoc w "wyciągnięciu" od niej pieniędzy.Policja zastawia na nich pułapkę.Niestety gangsterzy "przejrzeli"Grzelaka i pojechali do lasu gdzie kazali mu kopać swoją mogiłę.Na szczęście policja odnalazła bandytów w samą porę i uratowała Waldka.

SEZON 8

W odcinku 101 Pluskwa pomaga Mateuszowi uratować porwanego Henryka Makułę i demaskuje porywaczy.                                                                                                                                                                                           
B632b0dc6db9b6f3aa5cf9974cf51e76.jpg

Więcej od Wikii

Losowa wiki