FANDOM

Piotruś Pan
Sezon 13, odc. 165
Informacje podstawowe
Premiera 09.04.2015
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Miłość po grób
Następny odcinek Pogubieni

Piotruś Pan - to sto sześćdziesiąty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W domu odbywa się próba do przedstawienia Piotruś Pan, w którym grają Nocul (jako Piotruś), Możejko (jako Kapitan Hak) i Gibalski (jako Dzwoneczek). Mietek nie czuje się dobrze w swojej roli i chce zrezygnować. Trójka wychowanków, Tomek, Ludwik i Wanda wyśmiewa się z policjantów. Opiekun Darek przyłapuje ich na paleniu papierosów i daje im karę - zmywak i pralnia. Orest przychodzi na plebanię i mówi Mateuszowi o rezygnacji aspiranta. Natalia proponuje, żeby to ksiądz został nowym reżyserem. Proboszcz przyjeżdża do domu dziecka. Tomek i Ludwik zakładają się. Duchowny postanawia zamienić rolę Możejki i Nocula. Dyrektor Marek ma pretensje do pracownika o ukaranie wychowanków. Wieczorem Mateusz daje Natalii zaproszenie na spektakl i mówi, że trzeba będzie przeszyć kostiumy. Nadchodzi dzień spektaklu. Inspektor oznajmia, że udało się zebrać 5 tys. Dyrektor postanawia przeznaczyć je na nowe kino domowe. Możejko świetnie się sprawdza w roli Piotrusia. Dyrektor chowa pieniądze w szufladzie biurka. Darek zauważa, że Tomek i Ludwik zniknęli zza kulis, ale szybko ich znajduje. Po spektaklu dyrektor zauważa na swoim biurku kartkę z napisem "To nasza kasa!", a koperta zniknęła. Po wyjeździe inspektora Mietek sprawdza kratę w oknie. Dyrektor przyznaje, że część dzieciaków narzekała na brak pracowni komputerowej. Ksiądz zauważa czerwony plastik na parapecie. Nocul i Gibal przesłuchują wychowanków, jednak ci nic nie wiedzą. Dyrektor podejrzewa Darka. Mietek przychodzi na plebanię i mówi proboszczowi, że nikt nic nie widział. Lucyna pomaga aspirantowi przy szachach i sugeruje wyznaczyć nagrodę dla znalazcy. Wychowankowie kłócą się czy oddać pieniądze czy nie. W nocy odkrywają, że koperty nie ma w kryjówce i zaczynają się nawzajem oskarżać. Następnego dnia Mateusz przychodzi do domu dziecka, gdzie Darek mówi mu, że nie wierzy, aby dzieci miały coś wspólnego z kradzieżą. Wyznaje również, że sam był w domu dziecka i wierzy, że dobro zawsze wygrywa zez złem. Ludwik i Wanda wymykają się z domu i idą do domu babcia Tomka, jednak ta twierdzi, że go nie ma. Jednak Tomek ukrył się przed nimi właśnie u babci. Na zewnątrz czekają na niego koledzy i między chłopakami dochodzi do bójki. Gdy Tomek próbuje uciec wbiega prosto pod samochód. Po tym trafia do szpitala, gdzie odwiedza go Nocul, który domyśla się, że chłopak się bił, ale ten zaprzecza. Później aspirant przesłuchuje Ludwika, który twierdzi, że to nie jego wina. Darek pokazuje księdzu kryjówkę dzieciaków. Duchowny znajduje na podłodze paprykę, jednak Darek mówi, że dzieciaki jej nie znoszą. Proboszcz odwiedza Tomka, który martwi się, że jego siostry też trafią do domu dziecka. Chłopak przyznaje, że ukradł z kolegami pieniądze dla żartu. Myjąc okna zauważył, że zawiasy w kratach są poluzowane. Natomiast kanapki z biurka zabrał dla Ludwika. Mateusz pokazuje policjantom uszkodzone kraty i mówi o okolicznościach kradzieży. Na komendzie Mietek przesłuchuje Ludwika i Wandę, którzy są pewni, że to Tomek ukradł pieniądze, a po tym jak pan Darek ich znalazł nie widzieli go już. Aspirant przyjeżdża do opiekuna i wypytuje go o spotkanie z chłopcami. Dyrektor zauważa jak Darek się pakuje, żeby wyjechać na urlop i podejrzewa, że ten ma coś na sumieniu. Ludwik i Wanda słyszą ich kłótnie. Nocul przesłuchuje opiekunkę z domu dziecka, która mówi, że Darek jest w konflikcie z dyrektorem, który próbuje od jakiegoś czasu zwolnić opiekuna. Później aspirant przesłuchuje Marka, który przyznaje, że nie podobają mu się metody wychowawcze opiekuna i proponował mu zmianę pracy. Podejrzewa również, że to Darek ukradł pieniądze. Natalia znajduje igły w najmniej spodziewanym miejscu - na widoku. Na komendzie Mietek i Orest ćwiczą scenę walki, a gdy przychodzi ksiądz mówią mu, że inspektor poprosił, żeby zagrali z okazji święta konstytucji. Proboszcz twierdzi, że to nie mogli być Dyrektor, Darek ani żadne z dzieci. Następnego dnia duchowny przyjeżdża do babci Tomka i mówi, że kupiła wnukowi buty za pieniądze, które zostały z opieki społecznej, przez co mogą jej odebrać dziewczynki. Kobieta jest pewna, że Tomek niczego nie ukradł. Mateusz przychodzi do kryjówki, gdzie zastaje Ludwika i Wandę, a w skrytce znajduje paczkę od papierosów, która została zasypana. Duchowny nagrywa wiadomość dla Nocula. Nagle do kryjówki przychodzi Marek. Gdy aspirant dociera na miejsce z Darkiem zauważa jak robotnik wykuwa dziurę w ścianie. Ksiądz znajduje tam kopertę i przekazuje znaleźne na dom dziecka. Proboszcz namawia dyrektora i Darka, żeby się w końcu dogadali. Tomek wymyśla żart na przedstawieniu - każe Ludwikowi przykleić miecz Nocula do pochwy. Mimo to spektakl się udaje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki