FANDOM

Piotr Derlacki
220px-Łukasz Lewandowski.jpg
Łukasz Lewandowski w trakcie zdjęć
Informacje podstawowe
Zajęcie Kościelny, organista
Powiązania Ksiądz Mateusz Żmigrodzki, Natalia Borowik, Waldemar Grzelak, Lucyna Wielicka, Ksiądz Łukasz Napiórkowski
Rodzina
Stan cywilny kawaler
Dane produkcji
W rolę postaci wciela się Łukasz Lewandowski
Pierwszy występ Obcy

Piotr Derlacki - kościelny i organista w parafii księdza Mateusza. Lojalny wobec księdza, wobec innych bywa złośliwy ale często staje w obronie innych, gdy przypadkowo znajdzie się w miejscu jakiegoś zdarzenia. Ma dobry kontakt ze wszystkimi mieszkańcami plebanii poza Natalią, z którą często się sprzecza.

MłodośćEdytuj

Wiadomo że przed 1 sezonem był włóczęgą i narkomanem z talentem muzycznym. Jako pierwszy zauważył to ksiądz Łukasz (poprzednik księdza Mateusza i założyciel parafii Matki Bożej Nieustającej Pomocy), który zaproponował mu pracę jako organista i kościelny w jednej osobie. Od dzieciństwa marzył o tym by być policjantem.

Chęć spełnienia marzeńEdytuj

Około dwa lata po przyjeździe Mateusza, Piotr postanowił spełnić swoje dziecinne marzenie. Niestety, nie przyjęto go do policji, co wyjątkowo go zasmuciło. Wkrótce wygrał eliminacje do konkursu organistów we Włoszech i wyjechał z kraju.

PowrótEdytuj

Po około roku, który spędził we Włoszech, Piotr wrócił do Polski,w towarzystwie Galiny - słynnej śpiewaczki ze wschodu. Wkrótce jednak odkrył że jego przyjaciółka jest szantażowana przez swojego kuzyna Igora, członka grupy przemytników ikon ze wschodu. Jedynym ratunkiem przed nim byłoby zyskanie polskiego obywatelstwa, a najszybszym sposobem na to byłby ślub z Piotrem. Ksiądz Mateusz domyślił się jednak, że nie chodzi im o ślub, lecz o uwolnienie Galiny od Igora, i namówił śpiewaczkę do współpracy z policją. Jednak zasadzka na bandytę nie udała się. Piotr postanowił sam interweniować. Doszło do bójki, Piotr został pobity. Wkrótce Igor wpadł w kolejną policyjną pułapkę. Po tych zdarzeniach Galina wróciła do domu.

CytatyEdytuj

  • Muzyka to jest język uniwersalny.
  • One [kobiety] są nieprzekonywalne.
  • Jak on rozpowie o tym, kim byłem, to będę skończony.
  • Ja nie od tego tu jestem.
  • A w tym turbanie to całkiem sexy wyglądasz.
  • Piotr: Powiedzieli, że nie nadaję się na gli...
    Ks. Mateusz: Jesteś najlepszym organistą spośród niedoszłych gliniarzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki