FANDOM

Pingwin
Sezon 17, odc. 222
Informacje podstawowe
Premiera 04.05.2017
Reżyseria Maciej Dutkiewicz
Chronologia
Poprzedni odcinek Fatalne spotkanie
Następny odcinek Przypadkowa druhna

Pingwin - to dwieście dwudziesty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W markecie Borsuk Jerzy Małecki, nazywany przez wszystkich "Pingwinem" niechcący przewraca piramidę z puszek. Popielak jest na niego wściekły, ale Marzena Jaworska bierze winę na siebie. Mateusz i Pluskwa odwiedzają Romana i Celinę Kaziuków. Mężczyzna szuka pracy, bo został wyrzucony ze sklepu ponieważ Pingwin na niego doniósł. Wieczorem dwaj mężczyźni przykrywają coś kartonami. Następnego dnia Możejko chwali się Noculowi, że Dominik uczy się gotować. Nagle Gibalski oznajmia im, że w markecie znaleziono ciężko pobitego człowieka. Na miejscu okazuje się, że to Małecki, znaleziony przez ochroniarza, Wiesława Wolaka, pod kartonami. Niestety monitoring się zawiesił. Arkadiusz Gryka mówi policjantom, że pobity miał złe relacje z innymi pracownikami. Na miejsce dociera dyrektor Fornal z żoną Agnieszką. Babcia mówi Natalii, że dym z samolotów szkodzi ludziom i jest rozpylany celowo dla poprawy pracy telefonów. Gosposia mówi księdzu o pobiciu Pingwina. Duchowny jedzie do marketu i spotyka tam Jaworską, która mówi mu, że Jerzy chciał się z nim zobaczyć. Proboszcz udaje się do szpitala, gdzie słyszy rozmowę Agnieszki z lekarzem i dowiaduje się, że pobity jest w ciężkim stanie. Na komendzie Mietek pokazuje szefowi SMS z groźbami z telefonu pobitego. Dostawał je od Romana. Dziubak oznajmia szefowi, że Kadziuk został zwolniony dwa tygodnie wcześniej. Poza tym Roman był wielokrotnie karany za bójki i kradzieży. Na bazarze szef Kadziuka nie chce mu wypłacić dniówki, więc ten rzuca się na niego. Tuż po tym policjanci zatrzymują go. Na komendzie Roman mówi, że zabrał ze sklepu kilka przeterminowanych produktów, a Pingwin na niego doniósł i musiał się sam zwolnić. Twierdzi, że w czasie pobicia zbierał owoce w lesie dla handlarza. Kadziuk przyznaje, że groził Małęckiemu, ale go nie pobił. Wieczorem na plebanii Mateusz broni Romana przed Noculem i Dziubakiem. Mietek pierwszy raz wygrywa w szachy. Natalia jest pewna, że to przez noszenie telefonu w kieszeni. Rano ksiądz i Pluskwa kupują na bazarze jedzenie dla najbiedniejszych rodzin. Są tam świadkami rozmowy Celiny z handlarzem, który najwyraźniej nie chce powiedzieć policji, że jej mąż zbierał dla niego rokietniki. Duchowny stara się pocieszyć kobietę. Równocześnie Mietek i Antek dowiadują się, że Roman przywiózł na bazar skrzynkę owoców. Proboszcz próbuje przekonać Marzenę, żeby powiedziała o sytuacji w markecie. Kierownik szuka pretekstów do zwolnień i proponuje kobietą seks za awans. Tylko Pingwin chciał coś z tym zrobić i jakoś sprawił, że kierownik i ochroniarz się uspokoili. Jaworska mówi również, że Jerzy mieszkał w starej kotłowni. Ksiądz prosi Waldka, żeby ten go tam zawiózł. W opuszczonym budynku Pluskwa znajduje kopertę ze złotymi kartami, drogim piórem i złocony notesem w środku. Nocul i Dziubak przyjeżdżają do Fornala, który twierdzi, że Roman odszedł z powodu kradzieży, na którą był donos. Mietek dziwi się, że pośród tylu zwolnień, to właśnie z Małeckim kierownik chciał przedłużyć umowę. Wychodząc policjanci trafiają na księdza i mówią mu o zwolnieniach. Duchowny mówi im o tym, co dowiedział się od pracownicy i daje im kopertę. Policjanci mówią również, że alibi Romana się potwierdziło. Wieczorem Natalia i babcia czytają o legendarnych potworach. Rano Orest jest zmęczony, ponieważ pół nocy czytał nauki przedmałżeńskie. Nocul pokazuje mu znaleziska z koperty i mówi, że pobity stracił wcześniej swoją firmę, a w tym roku jego długi zostały umorzone. Oprócz tego pisał wiersze miłosne, a na USB znaleziono zdjęcia, na których widać jak Gryka molestuje pracownice. Mateusz pomaga Natalii nieść ciężkie zakupy. Duchowny zauważa, że mikser mógł być kupiony w markecie, ale gosposia kupiła go na bazarku. Babcia wciąż czyta o dziwnych zjawiskach. Dziubak próbuje porozmawiać z pracownicami, ale bez skutku. Tymczasem Nocul i Możejko przesłuchują Gryka, który mówi, że chciał odkręcić zwolnienia, ponieważ Małecki go szantażował. Jednak podejrzany twierdzi, że ma alibi. Wieczorem przy szachach policjanci mówią księdzu, że nie mają żadnych dowodów na Gryka. Nocul oddaje księdzu notes z wierszami. Duchowny prosi gosposię, żeby pokazała im mikser. Następnego dnia dyrektor mówi policjantom, że sklep jest regularnie okradany. Według bilingów w noc pobicia Gryka kilka razy dzwonił do ochroniarza Wolaka, którego komórka logowała się niedaleko sklepu. Poza tym telewizory musiały zniknąć tej samej nocy, a Natalia kupiła na bazarku mikser pochodzący też z marketu. Na bazarku policjanci odkrywają, że handlarza, który zatrudnił Romana, sprzedaje sprzęty z marketu. Podczas zatrzymania próbuje zadzwonić do Wolaka. Gryka i ochroniarz zostają zatrzymani. Na komendzie Wolak przyznaje, że kradł sprzęty i zrzucał winę na pracowników, w czym pomagał mu Gryka, który zwolnił ochroniarza odpowiedzialnego za monitoring. Jednak zarzeka się, że nie pobili Pingwina. Mateusz jedzie do szpitala i zastaje Agnieszkę przy Jerzym. Ksiądz domyśla się, że do dla niej były wiersze. Kobieta wyznaje, że poznali się na studiach i byli zakochani, ale potem zostawiła go dla obecnego męża. Kiedy spotkali się po latach wszystko wróciło. Nagle przychodzi Marzena, która również kocha pobitego i właśnie zwolniła się z pracy. Nagle Pingwin się wybudza. Mietek oznajmia szefowi, że żona Gryki zeznała, iż tego nie było w domu całą noc. Aspirant chce wyjechać z żoną weekend. Nagle Dziubak i Gibal też składają podania o urlop. Oprócz tego Przemek oznajmia, że Małecki odzyskał przytomność. Agnieszka opowiada księdzu o swoim pierwszym po latach spotkaniu z Jerzym i przyznaje, że to ona załatwiła mu etat. Nagle przyjeżdża Fornal, który chce zabrać żonę. Pobity mówi policjantom, że ani kierownik, ani ochroniarz nie są odpowiedzialni za jego pobicie, ale zrobił to dyrektor, który dowiedział się o miłości żony do pracownika. Fornal zostaje zatrzymany. Marzena odwiedza księdza i dziękuje mu za pomoc. Tuż po jej wyjściu przychodzą Mietek i Antek, którzy losują urlop. Duchowny proponuje szachy. Nagle wchodzi inspektor i dowiaduje się, że nie musi czytać grubych książek, tylko jedną małą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki