FANDOM

Piekło
Sezon 14, odc. 181
Informacje podstawowe
Premiera 22.10.2015
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Życiowy rekord
Następny odcinek Krew z krwi

Piekło - to sto osiemdziesiąty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Pluskwa chwali się Natalii i Mateuszowi, że dostał pracę na budowie we wsi Piekło. Nagle ksiądz dostaje telefon z prośbą o przyjechanie do domu parafianina. Gibalski i Paruzel pomagają Ewie wnieść rzeczy do nowego mieszkania i zauważają, że jedno z okien wychodzi na cmentarz. Proboszcz dociera do domu, gdzie właściciel usypia go chloroformem i zamyka na strychu. Wieczorem Natalia i babcia martwią się o Mateusza. Waldek dzwoni na policję. Kobylicka mówi szefowi o zniknięciu księdza. Nikt jednak nie wie dokąd duchowny pojechał. Ewa i Gibal przyjeżdżają na plebanię, żeby porozmawiać z Natalią. Gospodyni podejrzewa, że proboszcz pojechał gdzieś blisko, bo wziął ze sobą rower. Tymczasem duchowny odzyskuje przytomność i zauważa, że jest związany. Orest urządza odprawę i postanawia nagłośnić sprawę, ponieważ mogło dojść do uprowadzenia. Pluskwa decyduje się nie jechać do Piekła. Do Mateusza przychodzi porywacz, który mówi, że gdyby jego żona nie poszła do kościoła żyłaby, a księdza za dwa dni znajdą na rynku. Rano Wierzbicki i Gibalski pytają ludzi o proboszcza i ustalają, że ostatnio widziano go w okolicy Mircza. Natalia i Pluskwa jadą tam. Jednak nikt nic nie wie. Mateusz próbuje się rozwiązać, ale bezskutecznie. Kobylicka za pomocą pasjansa próbuje odgadnąć co się stało z księdzem, ale Możejko nie zgadza się na taką metodę. Marczak ustala, że numer, z którego dzwoniono do proboszcza jest już nieaktywny. Duchowny próbuje porozmawiać z porywaczem. Natalia i babcia słuchają radiowego komunikatu policji. Ewa mówi Marianowi, że porywacz może być niezrównoważony i każe mu przeszukać lokalną prasę. Porywacz zabiera Mateusza na parter i mówi, że chce, żeby ludzie pamiętali o jego żonie. Wieczorem na plebanię dzwoni biskup i pyta o poszukiwania. Po powrocie na strych duchowny radzi porywaczowi napisać list do gazety, żeby ludzie mogli się dowiedzieć co naprawdę myśli Kobylicka przegląda stronę gazety i natrafia na artykuł o śmierci kobiety przy kościele. Jej mąż zachowywał się agresywnie. Porywacz pisze list do gazety, a rano zanosi go do redakcji. Ewa mówi szefowi, że Mateusz mógł paść ofiarą szaleńca i może mieć coś wspólnego ze śmiercią kobiety idącej do kościoła. Biskup i ksiądz Jacek przyjeżdżają do kościoła, gdzie eminencja prosi wiernych o modlitwę. Potem biskup i Jacek udają się na komendę. Dziennikarz przygotowuje artykuł o księdzu. Marczak i Gibal docierają do domu porywacza Nowaka, jednak ten kłamie, że nie widział proboszcza, a gdy policjanci chcą zajrzeć na strych udaje, że zgubił klucz, więc policjanci odpuszczają. Ewa ustala, że mąż kobiety nazywa się Józef Kolęda. Możejko i Kobylicka przyjeżdżają do jego mieszkania, ale ten już tam nie mieszka. Gospodarz kamienicy, Henryk nie wie, gdzie mężczyzna się wyprowadził. Policjanci przychodzą na grób jego żony i widzą, że jest zadbany, więc Kolęda musi być w Sandomierzu. Orest zauważa, że dziś przypada rocznica śmierci kobiety. Tymczasem Józef przygotowuje strzykawki. W czasie rozmowy z dziennikarzem Justyna czyta list od porywacza, więc natychmiast dzwoni na policję. Józef oznajmia Mateuszowi, że zabije go tutaj. Orest czyta list i dowiaduje się o planach porywacza. Przemek i Marian rozpoznają Kolędę na zdjęciu. Waldek przyjeżdża do Mircza i zauważa rower księdza przed domem Józefa. Tymczasem porywacz ma zamiar podać proboszczowi lek zwiotczający mięśnie. Duchowny prosi o chwilę na modlitwę i Józef daje mu dwie minuty. Pluskwa przez okno zauważa Mateusza i wybija szybę. Wierni przychodzą przed plebanię. Policja aresztuje Kolędę. Duchowny dzwoni do Natalii, która oznajmia parafianom, że proboszcz żyje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki