FANDOM

Paragraf 23
Sezon 5, odc. 62
Informacje podstawowe
Premiera 07.04.2011
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Krowy tłuste, krowy chude
Następny odcinek Zdobycz

Paragraf 23 - to sześćdziesiąty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mietek dostaje telefon, że jego córka Zosia prysnęła sobie klejem w oko. Rodzice zabierają dziewczynkę do lekarza, który stwierdza, że potrzebny będzie przeszczep rogówki, ale czas oczekiwania to około pół roku. Noculowie postanawiają udać się do doktora Makowskiego, który może wykonać zabieg prywatnie. Niestety koszty będą wynosić ok. 20 tys. Basia chce wziąć pożyczkę w Krezusie, ale Mietek nie zgadza się. Mimo tego kobieta pożycza pieniądze. Jednak nie przeczytała dokładnie umowy i musi wykupić ubezpieczenie na życie z roczną stawką 18 tys. Mateusz modli się o pomoc dla Noculów. Potem odwiedza rodzinę w szpitalu. Zosia jest już po operacji i wygląda na to, że wszystko będzie dobrze. Mietek zostaje wezwany na miejsce wypadku. Policjant rozpoznaje ofiarę - to Wiesław Jasion, młody lekarz. Wygląda na to, że ktoś upozorował wypadek. Sprawcą zabójstwa jest Gros z firmy Krezus, który na zlecenie Makowskiego miał nastraszyć Jasiona. Oprócz tego Iga słyszała rozmowę pracowników firmy o lekarzu (policjanci jeszcze o tym nie wiedzą). Basia wyznaje księdzu, że nie doczytała umowy i teraz nie da rady spłacić ubezpieczenia. Duchowny radzi jej powiedzieć wszystko Mietkowi. Gdy aspirant się o tym dowiaduje jest w szoku, ale nie ma pretensji do żony. Adrianna Grabek zajmuje się niepełnosprawnym synem Sławkiem. Następnego dnia, gdy przychodzi pierwsza rata pożyczki Basia mówi mężowi, że przekazała ją Makowskiemu, więc Noculowie nie mogą zwrócić pieniędzy. Tymczasem Paruzel ustala, że Makowski ma żelazne alibi, a w domu denata znaleziono notatki, w których powtarza się słowo "Krezus". Proboszcz idzie do krezusa i próbuje przekonać Adriannę, aby odstąpiła od umowy zawartej z Basią, jednak ta pozostaje nieugięta. Możejko odkrywa, że Adrianna to oszustka, która otwiera firmy pożyczkowe, rujnuje ludzi i znika. Mietek wyznaje szefowi, że Basia wzięła pożyczkę w Krezusie. Nocul przychodzi na plebanię i opowiada księdzu o zabójstwie i mówi, że to Makowski polecił im firmę krezus. Najprawdopodobniej lekarz współpracuje z firmą, a Jasion go nakrył. Mietek opowiada o wszystkim szefowi. Adrianna przyjeżdża na komendę, gdzie twierdzi, że pracuje uczciwie, a o Jasionie nie wie nic. Oskarża Basię o wyłudzenie dodatkowych 10 tys. i groziła, że razem z mężem wykończą Krezusa. Iga z firmy pożyczkowej wyznaje Mateuszowi, że Makowski podsuwał klientów Krezusowi, Jasion to odkrył, a Grabek kazała go nastraszyć. Potem Adrianna widzi ją z proboszczem jak wchodzą na komendę. Iga opowiada o wszystkim policjantom. Sławek zauważa dziwne zachowanie matki, która nagle zaczęła się pakować. Policja przyjeżdża do szpitala, gdzie zastaje doktora w towarzystwie pracowników Krezusa. Mężczyźni zostają aresztowani. Nocul jest wdzięczny księdzu, ale wciąż nie odnalazł Adrianny. Proboszcz domyśla się, że kobieta wraz z synem pojechała do rodzinnego miasta. Przyjeżdża do nich. Adrianna po tym jak jej syn został potrącony znienawidziła ludzi. Policja przyjeżdża po nią. Zosia czuje się już dobrze, a jej rodzice wzięli inny kredyt. Mateusz spotyka Noculów, którzy opowiadają mu o polepszonej sytuacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki