FANDOM

Panaceum
Sezon 14, odc. 174
Informacje podstawowe
Premiera 03.09.2015
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Ostatnie dni
Następny odcinek Drift

Panaceum - to sto siedemdziesiąty czwarty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Po mszy Mateusz rozmawia z małżeństwem Góreckich. Anna należy do zespołu pracującego nad cudownym lekiem na raka, a następnego dnia ma się odbyć w tej sprawie konferencja. Anna proponuje księdzu, ze po konferencji pokaże mu laboratorium. Następnego dnia w laboratorium FlemLabu profesor Bartosz Feldrecht z naukowcami opowiada dziennikarzom o cudownym leku na raka, który nie ma żadnych skutków ubocznych. Po konferencji Anna ma do szefa pretensje, że ten wzbudza w ludziach niepotrzebne nadzieje, ponieważ nie wiadomo jak lek zadziała na ludzi. Kłótnie słyszy proboszcz. Górecka pokazuje mu laboratorium i mówi, że profesor trzyma u siebie pierwszą parę szczurów, która brała udział w eksperymencie i bardzo się o nie troszczy. Poza tym wszystkie chore szczury udało się wyleczyć. Justyna zauważa, że ekipa Feldrechata udostępniła tylko te dane, które są dla nich korzystne i mogą nie być wiarygodne. Następnego dnia Natalia pokazuje Mateuszowi artykuł oskarżający naukowców z FlemLabu o kłamstwa w sprawie badań. Elwira ciągle wydzwania do Marczaka. W końcu policjant odbiera. Feldrecht przychodzi na komendę złożyć zawiadomienie o publikacji informacji, których nigdy nie udostępniono prasie, więc ktoś musiał je wykraść. Nocul każe mu napisać listę placówek, które mogły chcieć mu zaszkodzić. Aspirant sugeruje, żeby Możejko porozmawiał na ten temat z Justyną, ale inspektor nie chce się zgodzić. Nagle dostaje telefon, że Kobylicka dostała przeniesienie do Sandomierza. Orest udaje się do redakcji, gdzie Justyna zapewnia go, że dane są prawdziwe. Wieczorem Mietek mówi żonie, że Ewa zostaje przeniesiona do nich i chciałby wydać powitalną kolację. Basia zaczyna być zazdrosna, ale zgadza się coś ugotować. Annie nie udaje się zajść w ciąże, nawet po hormonach. Nagle przypomina sobie, że zapomniała o preparatach z laboratorium, więc postanawia tam pojechać mimo sprzeciwów męża, Mikołaja. Po spotkaniu Marian odprowadza Elwirę do domu. W nocy Anna wraca do domu i budzi Mikołaja. Rano ochroniarz FlemLab znajduje przy biurku martwego Feldrechta. Policja przyjeżdża na miejsce. Lekarz sądowy uważa, że śmierć nastąpiła z powodu zawału. Jednak jego szczury też nie żyją. Możejko podejrzewa zabójstwo. Basia przychodzi na plebanię i mówi Natalii o przyjęciu powitalnym. Akurat gospodyni testuje nowy przepis na kurczaka i sugeruje znaleźć kogoś dla Ewy. Kobylicka dociera na komendę. Tuż potem Basia przynosi ciasto. Potem próbuje zaprosić Marczaka na powitalną kolację, ale dowiaduje się, że ten ma już partnerkę. Górecka dowiaduje się od Adama, że trzeba wstrzymać ostatnią fazę testów. Wyniki sekcji wykazują, że denat zmarł w wyniku zawału spowodowanego wstrząsem kardiogennym, a w wątrobie znaleziono ślady niezmetabolizowanego anestetyku. Szczury miały dokładnie takie same wyniki, chociaż od dawna nie brały udziału w badaniach. Ewa i Orest przyjeżdżają do redakcji i mówią, że profesor mógł zostać zamordowany. Wobec tego Justyna wyjawia, że to Anna wysłała jej maila z danymi. Później policjanci przesłuchują Górecką, która twierdzi, że badania zostały wstrzymane z powodu oszczerstw w gazetach i to nie ona wysłała maila. Jednak na monitoringu widać jak Anna wchodzi i wychodzi z gabinetu denata. Kobieta twierdzi, że profesor wtedy żył. Jednak inspektor w to nie wierzy i każe ją zatrzymać. Górecki przychodzi na plebanię i prosi księdza o pomoc. Kobylicka przesłuchuje Andrzeja Szczawnickiego, który wyjawia, że Anna miała romans z Bartoszem, ale ten postanowił wrócić do żony, Iwony. Jednak zabójstwo nie wygląda na popełnione w afekcie. Mateusz odwiedza Górecką, która wyznaje, że nie mogła zajść w ciąże, co miało zły wpływ na małżeństwo. Wtedy wdała się w romans z Feldrechtem. Feralnego wieczoru chciała mu powiedzieć, że zaszła z nim w ciąże. Basia mówi Natalii, że Ewa i Mietek postanowili wyprawić kolejną kolację. Możejko i Nocul przesłuchują żonę Bartosza, która chciała się z nim rozwieść, ale poszli na terapię i zaczęło im się układać. Jednak kobieta wątpi w winę Góreckiej. Gospodyni chce zabrać Basię do weterynarza z suczką o imieniu "Judasz". Policjanci przesłuchują Góreckiego, bo podejrzewają, że jego żona miała wspólnika. Jednak bilingi potwierdzają, że komórka mężczyzny była cały czas zalogowana blisko miejsca zamieszkania. Basia zauważa przystojnego weterynarza. Natalia uważa, że to idealny partner dla Kobylickiej. Mateusz przychodzi do gabinetu denata i zauważa kratkę od szybu wentylacyjnego oraz mokre ślady pod nią. Za ścianą znajduje się pomieszczenie ze sprzętem medycznym. Duchowny zauważa, że kratka tam jest zdjęta, a na biurku stał jakiś pojemnik. Gdy ksiądz zagląda do szybu widzi przez niego część gabinetu. Noculowa zabiera wizytówkę z gabinetu weterynarza. Proboszcz spotyka się z Mietkiem, bo podejrzewa, że ktoś mógł wpuścić gaz do gabinetu Feldrechta przez kanał wentylacyjny. Jednak na monitoringu widać tylko Górecką i to wchodzącą jedynie do gabinetu denata. Emilka pokazuje Mateuszowi jak montuje filmik. Ksiądz przyjeżdża do FlemLab. Gdy policjanci przeszukują pomieszczenie ze sprzętem do Ewy dociera, że to Andrzej Szczawnicki jest sprawcą. Ksiądz już wie, że to Andrzej go zabił. Zmontował on nagranie z monitoringu, żeby wyglądało na to, że tylko Anna była w laboratorium. Nagle przybiegają policjanci i Kobylicka oznajmia, że to Szczawnicki chciał sprzedać informacje niemieckiemu laboratorium. Na komendzie naukowiec przyznaje, że chciał zdyskredytować badania, żeby móc sprzedać formułę. Jednak Feldrecht wszystkiego się domyślił, więc zatruł go gazem, licząc, że będzie to wyglądać na naturalną śmierć. Wtedy też usłyszał jak Anna mówi Bartoszowi, że jest w ciąży i postanowił ją wrobić. Potem zmontował nagranie i wysłał Justynie maila. Podczas kolacji do Noculów przychodzi inny weterynarz, jednak widać, że Kobylicka go polubiła, mimo, że ten jest uczulony na koty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki