FANDOM

Pamięć
Sezon 3, odc. 32
Informacje podstawowe
Premiera 11.03.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Spa
Następny odcinek Najpiękniejsza

Pamięć - to trzydziesty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W nocy zostaje zamordowany Jan Brylski. Został on dźgnięty nożem. Policja nie znajduje śladów włamania. W czasie zakupów Piotra zauważa pewien mężczyzna. Kościelny ucieka na jego widok. Traci również apetyt. Jadwiga, gosposia Brylskich, przychodzi do księdza na spowiedź i mówi mu, że widziała Krysię Brylską z nożem w rękach. Kobieta twierdziła, że chciała go tylko wyciągnąć. Matka Krysi, Zofia wszystko zataiła. Żona i teściowa ofiary zostają zabrane na komendę. Policjanci już wiedzą, że Brylski zdradzał żonę z Sandrą Juszczak. Krysia twierdzi, że nie zabiła Jana. Mateusz spotyka Zofię w kościele. To jego dawna znajoma. Kobieta opowiada mu o oskarżeniach wobec córki. Twierdzi również, że zabójca czegoś szukał. Duchowny zaprasza ją na plebanię. Później odwiedza Krysię w areszcie. Kobieta mówi, że ktoś przez telefon groził jej mężowi i radzi księdzu, aby sprawdził kochankę męża. Policja wie już o starciu odcisków. Na komendę przychodzi Sandra Juszczak i wzbudza podziw policjantów (zwłaszcza Możejki). Kobieta opowiada, o tym jak Krysia przyłapała ją z zamordowanym. Mateusz wierzy w niewinność Brylskiej. Sugeruje Mietkowi sprawdzić bilingi ofiary. Orest ciągle chodzi zamyślony. Mężczyzna z targu przychodzi do kościoła, a Piotr ukrywa się przed nim. Ksiądz przychodzi do klubu tenisowego, w którym trenował Brylski. Spotyka tam Sandrę i chce z nią porozmawiać o zamordowanym. Jednak kobieta jest pewna, że to Krysia. Chwilę później do klubu przychodzi Możejko z Marczakiem i Paruzelem. Chcą, żeby Sandra przejrzała spis osób, które dzwoniły do ofiary. Wskazuje na Andrzeja Rychlika. Mężczyzna podejrzewa żonę o zdradę i atakuje ją nożem. Policja w ostatniej chwili ratuje kobietę. Rychlik zaprzecza, aby miał cokolwiek wspólnego z zabójstwem. Nocul przychodzi do księdza i opowiada mu o podejrzanym. Mimo tego nie można jeszcze zwolnić Krysi. Duchowny sugeruje, że nie było to zabójstwo w afekcie. Mateusz spotyka się z Zofią i pociesza ją. Wieczorem proboszcz zauważa Piotra samego w kościele i pyta o jego zmartwienia. Ten przyznaje, że w młodości brał narkotyki. Z nałogu pomógł wyjść mu Kotański. Mężczyzna, którego wtedy widział to Radek. Kościelny boi się, że dawny kolega wyda jego tajemnice. Później Natalia mówi księdzu, że dzwonili do niego Możejko i biskup. Mateusz podejrzewa, że inspektor doniósł na niego. Na nożu jest jeden niezidentyfikowany odcisk. Ksiądz spotyka Oresta, który, jak się okazuje nie dzwonił do biskupa. Inspektor wyjawia, że zakochał się, ale kobieta jest zaangażowana w sprawę. Proboszcz zapewnia go, że wszystko będzie dobrze i domyśla się, że chodzi o Sandrę. Mateusz przyjeżdża do pałacu biskupa, gdzie widzi Sandrę z jakimś mężczyzną. Dowiaduje się, że mają się pobrać. To właśnie w tej sprawie duchowny został wezwany. Kioskarka rozpoznaje Rychlika siedzącego w samochodzie przed jej kioskiem wieczorem, w którym doszło do zabójstwa. Tym samym mężczyzna dostaje alibi. Piotr decyduje się na spotkanie z Radkiem. Mężczyzna również wyszedł z nałogu, ma rodzinę i zajmuje się stolarką. Do kościoła przychodzi Sandra i mówi, że chciała zostawić Jana dla Marka. Jadwiga przybiega do księdza i mówi, że Zofia przyznała się do zabójstwa. Mateusz jedzie na komendę, gdzie Nocul opowiada mu o wynikach śledztwa. Duchowny próbuje nakłonić znajomą do powiedzenia prawdy, ale kobieta brnie w swoje kłamstwa. Policja dostaje zgłoszenie, że ktoś napadł na dom Brylskich. Gosposia nie potrafi powiedzieć kim jest sprawcą. Ksiądz domyśla się, że złodziej zabrał klucze Brylskiemu. Wieczorem, gdy Michał pokazuje księdzu zdjęcia z wycieczki do Warszawy nagrane na EMP3, ten wpada na nowy trop. Brylski na MP3 miał min. zdjęcia i korespondencje sprzed paru lat. Mateusz spotyka się z Sandrą i daje jej do zrozumienia, że wie o jej przeszłości jako prostytutce. Brylski był jej klientem, chciał ożenić się z kobietą i szantażował ją. To właśnie ona zabiła Jana. Chwilę potem przyjeżdża policja. Oresta bardzo dotyka fakt, że Sandra okazała się mordercą. Radek i Piotr zajmują się naprawami w kościele.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki