FANDOM

Pałac
Sezon 15, odc. 194
Informacje podstawowe
Premiera 21.04.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Komornicy
Następny odcinek Medium

Pałac - to sto dziewięćdziesiąty czwarty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Wkręcając żarówkę Pluskwa zauważa mężczyznę przychodzącego na plebanię. Okazuje się, że to Andrzej Kochanek przedstawiciel szwajcarskiej firmy, który przeprowadza akcję na rzecz zdrowia. Mężczyzna krytykuje sposób gotowania Natalii i chce sprzedać oszczędne naczynia kuchenne. Jednak gospodyni nie chce nic od niego kupić. Anna przyjeżdża ze swoją córką Olą do pałacu Jeremiego Rokitnowskiego, teścia kobiety. Jeremi zwraca uwagę, że dom należy do jego rodziny od pokoleń. Mówi również, że niedługo będzie tu jego syn, Filip, z którym Anna jest w separacji. W końcu Filip przyjeżdża, ale z nową kobietą, Jagodą. Podczas zakupów na targu Natalia trafia na Andrzeja, który sugeruje, że gospodyni należy do rodu księcia Borowikowa. Mateusz gra w szachy z Dziubakiem, który świetnie sobie radzi. Potem ksiądz prosi Natalie od podwiezienie do Rokitnowskich. Tam są świadkami jak Anna zabiera córkę i wyjeżdża. Proboszcz błogosławi dom. Jagoda chce wracać do Warszawy, ale Filip musi jeszcze wyciągnąć od ojca pieniądze. Jeremi mówi Mateuszowi, że chce zorganizować kolonię dla biednych dzieci. Natalia zauważa drzewo genealogiczne Rokitnowskich i pyta gospodarza o Borowikow. Następnego dnia Antoni i ksiądz kończą partię. Policjant wygrywa. Chwilę potem przychodzi Nocul i jest w szoku, że proboszcz przegrał. Nagle Mietek dostaje telefon, że szef chce rozmawiać z Antonim. Okazuje się, że znaleziono zwłoki Jeremiego. W pałacu lekarz stwierdza, że Rokitnowski zmarł w wyniku dźgnięcia nożem w plecy. Gibalski zauważa, że sprawca użył noża z kompletu denata. Możejko zauważa otwarty sejf, w którym były dokumenty i testament z wczorajszą datą. Policję wezwał administrator Roman Wróblewski, który obok ciała zobaczył Annę z zakrwawionymi rękami. Natomiast Filip nie odbierał. Kobieta jest w szoku. Roman mówi, że w posiadłości był jeszcze stróż Arkadiusz Łopuch. Stróż mówi, że poprzedniego wieczoru zabity pokłócił się z synem. Możejko i Nocul przesłuchują Annę, która zeznaje, że rano dostała SMS od teścia, żeby jak najszybciej przyjechała do pałacu, a tam znalazł martwego Jeremiego. Orest mówi jej, że zabity zmienił zapis w testamencie przepisując pałac i firmę jej i Filipowi, a nie Oli. Anna mówi o kochance męża. Kobieta zostaje zatrzymana. Dziubak ustala, że Filip znajduje się w hotelu na rynku. Policjanci jadą tam, żeby przepytać Filipa, który wie już o śmierci ojca. Mężczyzna przyznaje, że posprzeczał się z ojcem, ale nie w sprawie testamentu. Jeremi nie chciał, żeby syn spał w pałacu, po tym, jak wyjechała Anna. Filip musi się zająć córką i nie może na razie jechać do Warszawy. Mietek przychodzi na plebanię. Chwilę potem przychodzi też Antoni. Natalia jedzie z Pluskwą do miasta i zachowuje się dość dziwnie. Ksiądz nie wierzy w winę Anny. Później proboszcz udaje się do hotelu, gdzie rozmawia z Filipem. Mężczyzna nie wie co teraz ma zrobić. Duchowny radzi mu się skupić na córce. Według ekspertyzy Jeremi zmarł między północą a drugą w nocy, więc Anna nie mogła go zabić (przyjechała do pałacu dopiero rano). Natomiast SMS przyszedł o 1.30, ale na komórce i na narzędziu zbrodni nie było żadnych odcisków. Antoni pokazuje szefowi wyciąg z konta ofiary. Wynika z niego, że Jeremi dzień przed śmiercią wypłacił z konta 60 tys. Poza tym Filip jest mocno zadłużony. Filip przychodzi z córką na plebanię i prosi, że Ola mogła tu pomieszkać przez kilka dni, bo sam musi wyjechać służbowo. Chwilę potem Możejko i Nocul aresztują mężczyznę. Jagoda wyjeżdża sama. Podczas przesłuchania Filip zaprzecza zarzutom, ale zostaje zatrzymany. Waldek mówi Mateuszowi, że Natalia zachowuje się jak królowa. Ksiądz przyjeżdża do pałacu, gdzie Roman organizuje wesele, ponieważ to jedyny sposób, żeby utrzymać obiekt. Dziubak przychodzi na plebanię, gdzie zastaje tylko Natalię. Gospodyni pyta go czy jak ktoś ma przodka z pałacem, to może się niego starać. Policjant domyśla się, że chodzi o Borowikowa, jednak ostatni z rodu zmarł bezpotomnie. Mateusz przychodzi z Noculem do kawiarni, żeby zagrać w szachy, ale niespodziewania przychodzi tam Antoni, który wtrąca się w grę. Proboszcz ma wątpliwości co do winy Filipa, ponieważ nie znaleziono przy nim 60 tys. Po powrocie na plebanię ksiądz zauważa, że Natalia jest smutna. Gospodyni mówi mu, że wcale nie pochodzi ze szlachetnego rodu. Nagle przychodzi Andrzej z nową ofertą dla Natalii. Gdy gospodyni odrzuca ofertę przedstawiciel mówi, że w pałacu sprzedał 300 kompletów. Antoni znajduje w komputerze ofiary z oświadczenia z rozwiązaniem umowy o pracę za porozumieniem stron jedną dla Romana, drugą dla Arkadiusza. Obaj otrzymali po 30 tys. Poza tym dla Łopucha jest rekomendacja do nowej pracy. Mietek przynosi ekspertyzę śladów na ubraniu denata. Mateusz udaje się do pałacu, bo domyśla się, że to Arkadiusz zabił Rokitnickiego. Stróż przyznaje, że Jeremi chciał go zwolnić z rekompensatą 30 tys. Wtedy Arkadiusz złapał nóż i wbił szefowi w plecy, a we wszystko chciał wrobić Anię. Policjanci aresztują Łopucha. Filip i Jagoda chcą zrobić w oficynie miejsca noclegowe dla biednych dzieci. Nocul i Dziubak przychodzą na szachy. Antoni przygotowuje szachownicę dla trzech osób.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki