FANDOM

Ostatnie dni
Sezon 13, odc. 173
Informacje podstawowe
Premiera 04.06.2015
Reżyseria Jakub Miszczak
Chronologia
Poprzedni odcinek Złoty saganek
Następny odcinek Panaceum

Ostatnie dni - to sto siedemdziesiąty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Do Sandomierza z okazji Zjazdu Regionalistów przyjeżdża Krystyna Dolny i spotyka prezesa towarzystwa naukowego doktora Jareckiego, oraz współorganizatora zjazdu profesora Jarosława Bolińskiego. Daria jest zachwycona strojami śpiewających dziewczyn. Orest musi wcześniej opuścić występ. Po występie przychodzi czas na wykład profesor Dolny o Sandomierzu. Podczas wykładu z sali wychodzi jej siostra Hanna. Po wykładzie Krystyna podchodzi Mateusza, jednak nie może z nim długo rozmawiać. Po wyjściu kobieta udaje się do domu za miastem. Możejko pyta Nocula, gdzie mógłby kupić strój ludowy dla Darii. Aspirant obiecuje spytać żonę. Nagle policjanci dostają zgłoszenie, że w wąwozie Królowej Jadwigi znaleziono martwą kobietę. Orest podejrzewa, że mogła spaść. Mietek na konarze znajduje kawałek szalika denatki. Jednak lekarz sądowy zauważył otarcia na twarzy. Poza tym denatka nie miała przy sobie dokumentu. Aspirant przypomina sobie, że Natalia może coś wiedzieć na temat strojów. Gospodyni prowadzi warsztat regionalny. Ksiądz zauważa, że Nocul i Gibalski zabierają Krystynę na zewnątrz. Możejko i Nocul przesłuchują córkę denatki - Hanny, Agatę, która nie widziała jej od dwóch miesięcy, ale często rozmawiały przez Skype. Następnie przychodzi kolej na Krystynę, która od lat nie utrzymywała kontaktu z Hanną. Krystyna chciała porozmawiać z siostrą, nawet do niej pojechała, ale jej nie zastała. Krystyna wyznaje, że jest ciężko chora i chciała przed śmiercią poukładać stosunki z rodziną. Orestowi udaje się zorganizować strój dla Darii. Kobieta jest zachwycona. Inspektor proponuje jej ślub. Jednak Daria potrzebuje trochę czasu na zastanowienie. Proboszcz przychodzi do Krystyny, jednak dowiaduje się, że pojechała z policjantami. Na komendzie Mietek i Orest pokazują profesorce nagranie na monitoringu sto metrów od miejsca znalezienia zwłok. Krystyna utrzymuje, że nie widziała się z Hanną. Później profesorka udaje się do domu siostry, żeby porozmawiać z Agatą. Nie wie jednak, że jest obserwowana. Krystyna wyjawia siostrzenicy, że jest chora i chciała pogodzić się z siostrą. Jednak, gdy n ie zastała jej w domu, Hanna zadzwoniła, że spotkają się przy wąwozie, ale tam też jej nie było. Widziała tylko kobietę wybiegającą z wąwozu i podejrzewa, że to Agata. Jednak dziewczyna utrzymuje, że nie było jej wtedy w Sandomierzu. Krystyna wyznaje Agacie, że jest jej matką, ale w młodości zostawiła ją siostrze. Sekcja zwłok wykazuje, że bezpośrednią przyczyną zgonu był wylew, ale denatka wcześniej mogła być uderzona. Natalia oznajmia Mateuszowi, że dostała propozycje zrobienia dania regionalnego w telewizji, ale martwi się, bo uważa, że jest niefotogeniczna. Poza tym aspirant powiedział jej, że mogą już wydać ciało Hanny. Agata z jakimś mężczyzną, zauważają księdza przyjeżdżającego do domu Hanny. Mężczyzna grozi dziewczynie. Duchowny oznajmia Agacie, która właśnie wyszła z samochodu, że można się już zająć pogrzebem. Wieczorem dziewczyna odwiedza Krystynę, która coraz gorzej się czuje. Agata pyta biologiczną matkę, kto jest jej ojcem, jednak ten już nie żyje. Krystyna wie, że dziewczyna ma jakieś kłopoty i chce jej pomóc. Następnego dnia Proboszcz spotyka Nocula, który mówi, że znalazł się świadek, który coś widział w wąwozie. Natalia denerwuje się przed kamerą, przez co ma problemy z wypowiadaniem się. Mietek i Gibal przesłuchują Stefana, który zeznaje, że widział kobietę wybiegającą z wąwozu. Mówi również, że następnego dnia mógłby ją rozpoznać. Wieczorem gospodyni mówi księdzu, że widziała w banku Krystynę, która wyciągnęła 100 tys. Rano policjanci przyjeżdżają po Agatę. Tajemniczy mężczyzna widzi jak dziewczyna wsiada do radiowozu. Profesorka mdleje tuż po odebraniu telefonu od Mateusza. Aspirant oznajmia Agacie, że została rozpoznana przez świadka. Proboszcz dociera do domu Hanny, gdzie znajduje nieprzytomną Krystynę, więc wzywa karetkę. Profesorka trafia na OIOM. Lekarz podejrzewa krwotok wewnętrzny i mówi, że Krystyna ma nowotwór z przerzutami. Wieczorem ksiądz natrafia na Stefana, a tuż potem zauważa światła w domu Hanny. Duchowny nakrywa włamywacza i rozpoznaje, że ten kilka dni wcześniej stał przed domem w samochodzie. Stefan knockoutuje włamywacza. Na komendzie Agata mówi, że to jej były mąż - Robert Sekinda. Dziewczyna wyjawia aspirantowi, że były mąż po pozbawieniu praw rodzicielskich porwał ich syna Ludwika z pod szkoły i wywiózł za granicę. Potem zażądał pieniędzy. Agata wyjawia również, że jej biologiczną matką jest Krystyna. Agata namówiła Hannę na sprzedaż domu, jednak ten należy również do jej siostry, więc kobieta umówiła się na spotkanie z Krystyną. Agata śledziła Hannę do wąwozu i wtedy wpadła na Roberta, który zaczął ją gonić, ale jak wybiegła na ulicę odpuścił i nie wie, kto zepchnął Hannę. W nocy Daria mówi Orestowi, że na razie nie potrafi poukładać sobie nowego życia i chce wrócić do pracy. Mateusz, Natalia i Mietek oglądają program. Gospodyni jednak nie podoba się swój występ. Nocul mówi, że przyczyną śmierci Hanny był wylew, a Robert nie miał z tym nic wspólnego. Do księdza przychodzi Agata z matką i synkiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki