FANDOM

Oskarżony
Sezon 11, odc. 147
Informacje podstawowe
Premiera 05.06.2014
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Wesele
Następny odcinek Ślady przeszłości

Oskarżony - to sto czterdziesty siódmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Ola z pomocą Mateusza przychodzi z córeczką Helenką do jej ojca - Rafała. Chłopak po raz pierwszy widzi swoje dziecko. Na plebanię przychodzą Magda i Jerzy Mireccy, rodzice Rafała, którzy proszą księdza, żeby namówił Olę do oddania Helenki do adopcji, ponieważ nie podoba im się dziewczyna syna, która pochodzi z patologicznej rodziny. Tymczasem Rafał próbuje przekonać dziewczynę do oddania dziecka, ale ta nie chce o tym słyszeć. Jerzy zapowiada, że wytoczy proces o odebranie Oli praw rodzicielskich. Nagle na plebanię wchodzi dziewczyna z córką, która ujmuje Magdę. Ola zapewnia, że nie odda nikomu dziecka. Natalia przyrządza dziwnie smakujące ciastka. Proboszcz załatwia Oli miejsce w Domu Samotnej matki w Lublinie. Po mszy do Mateusza przychodzi Paulina Bednarek, która prosi go o pomoc w znalezieniu pracy dla męża. Nagle kobiecie robi się duszno i prosi o wodę. Chwilę potem Paulina wybiega roztrzęsiona z zakrystii i udaje się na komendę, gdzie twierdzi, że napadł na nią ksiądz i próbował zgwałcić. Policjanci są w szoku, jednak prokurator postanawia działać. Proboszcz trafia na komisariat, gdzie zapewnia, że nic nie zrobił Paulinie. Natalia zostaje wezwana na świadka i zeznaje, że Bednarek wypadła rano z kościoła jak poparzona. Gospodyni dowiaduje się o zarzutach wobec księdza. Okazuje się, że Paulina kłamie (policja jeszcze o tym nie wie). Jerzy zauważa w gazecie artykuł o oskarżeniu. Widzą go również biskup i ksiądz Jacek, jednak nie wierzą w winę Mateusza. Czytając gazetę proboszcz zostaje wezwany do kurii. Piotr wykupuje wszystkie możliwe gazety. Gospodyni obwinia się o aferę. Podczas modlitwy duchownego zaczepia Jerzy i proponuje namówić Paulinę do odwołania zeznań, jeśli ksiądz namówi Olę do oddania dziecka. Proboszcz odrzuca ofertę. Podczas kolacji Rafała z rodzicami dołącza do nich Ola i mówi chłopakowi o propozycji jego ojca. Rafał staje po stronie dziewczyny. Biskup mówi reporterom, że nie będzie się wypowiadał na temat oskarżeń, ale zawiesza Mateusza w obowiązkach proboszcza. Gdy przychodzi Mateusz reporterzy próbują go wypytać, ale ten nie odpowiada na żadne z pytań. Biskup i Jacek oznajmiają mu, że został zawieszony. Ksiądz postanawia odwiedzić Paulinę, mimo zakazu zbliżania się. W mieszkaniu znajduje ją nieprzytomną. Gdy chce zadzwonić po karetkę do mieszkania wchodzi mąż kobiety, Andrzej. Możejko i Nocul przesłuchują Bednarka, który oskarża proboszcza o stan żony. Na podłodze policjanci znajdują łańcuszek z połową serduszka, który jednak nie należy do Pauliny. Mateusz zostaje zatrzymany. Prokurator podejrzewa, że to on popchnął Paulinę i wnosi o aresztowanie. Duchowny trafia do aresztu. Podczas śniadania dochodzi do bójki między mężczyznami z celi, ale ksiądz interweniuje i dzieli się swoim śniadaniem z napastowanym więźniem. Później Ola odwiedza Mateusza i mówi, że odda Helenkę, żeby mu pomóc, ale proboszcz za nic nie chce się zgodzić. Mietek ustala, że u Bednarków często dochodziło do awantur, a nawet do rękoczynów. Do ostatniej doszło o 19.30. Jednak Andrzej ma żelazne alibi - był w hotelu gdzie spotykał się z mecenasem Mireckim, który będzie reprezentował Paulinę. Nocul odwiedza proboszcza, który podejrzewa, że Bednarek i Mirecki mogą być w zmowie. Aspirant ustala, że Jerzy był adwokatem Andrzeja w sprawie o defraudacje cukierni, którą ten zarządzał. Natomiast Możejko dostał materiały z monitoringu miejskiego, gdzie o godzinie 19.30 widać księdza, więc to nie on kłócił się wtedy z Pauliną. Paruzel mówi, że na łańcuszki były odciski Pauliny, proboszcza i trzeciej, niezidentyfikowanej osoby. Nagle do inspektora dzwoni prokurator, która oznajmia, że Mateusz może wyjść z aresztu. Mieszkańcy plebanii bardzo się z tego cieszą. Ola mówi księdzu, że Rafał obiecał, że zostanie z nią. Nagle duchowny zauważa u dziewczyny łańcuszek z połówką serca. Domyśla się, że ten z mieszkania Pauliny należał do Rafała, więc udaje się do domu chłopaka. Mirecki nie chce żeby jego syn się tłumaczył, ale ten przyznaje, że śledził ojca i zobaczył jak ten płaci Bednarkom, więc próbował przekonać Paulinę do wycofania zeznań, pokłócili się i popchnął ją. Wtedy też kobieta zerwała mu wisiorek. Rafał i jego ojciec zostają aresztowani. Mateusz spotyka się z biskupem, żeby podziękować mu za poręczenie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki