FANDOM

Osaczony
Sezon 2, odc. 19
Odc.19
Informacje podstawowe
Premiera 11.10.2009
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Jabłka
Następny odcinek Ukąszenie węża

Osaczony - to dziewiętnasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Rano Mietek budzi się z koszmaru. W domu Noculów trwa remont. Jeden z robotników, Wojciech Jasiach, podrzuca pieniądze do szafki na strychu. W drodze do pracy aspirant rozmawia z księdzem o swoich problemach - największym z nich jest remont. Proboszcz stwierdza, że to tylko gorszy dzień. Na komendzie Możejko informuje Nocula, że następnego dnia na kontrolę przyjeżdża inspektor Niklewicz. Tymczasem Mateusz udaje się z Michałem odwiedzić panią Stasię Karską. Wieczorem Mietek przychodzi do kawiarni i kupuje papierosy. Wracając spotyka zapłakaną kobietę - Marynę, która twierdzi, że skradziono jej 5 tys. Postanawia jej pomóc. Gibalski obiera telefon, w którym ktoś mówi mu, że w ich rewirze są narkotyki i podaje numer rejestracyjny. Marczak ustala, że samochód jest kradziony. Możejko mówi Noculowi, że kobieta, której pomógł jest prostytutką i twierdzi, że to aspirant jest dilerem. W aucie znaleziono narkotyki. Barbara zaczyna wyczuwać kłopoty i dzwoni do księdza. Po powrocie do domu Mietek opowiada o wszystkim żonie. Orest widzi, że Maryna coś kręci. Rano Barbara idzie na plebanię i prosi Mateusza o pomoc. W drodze na komisariat Niklewicz wstępuje do lokalnej kawiarni, gdzie dowiaduje się od Filipiaka o oskarżeniach wobec Nocula. Tymczasem ksiądz Mateusz modli się o pomoc. Możejko nie chce mówić inspektorowi o aferze. Niklewicz przybywa na komendę i wie już o wszystkim. Orest broni kolegi, jednak nic to nie daje. Aspirant zostaje zawieszony, ale nie aresztowany. Później odwiedza go ojciec Mateusz i zapewnia Mietka, że mu wierzy. Możejko przyjeżdża do księdza, prosi go o pomoc i opowiada o śledztwie. Jest przekonany, że Maryna nie jest prostytutką. Niklewicz decyduje się przeszukać dom Nocula. Tymczasem Mateusz udaje się do kobiety i próbuje z nią porozmawiać, ta jednak pozostaje nieugięta. Na strychu policjanci znajdują sporą sumę pieniędzy. Na plebanii Natalia kłóci się z Michałem o zgubioną kurtkę. Chłopiec przypomina sobie, że zostawił ją u pani Karskiej. Proboszcz jedzie po zgubę. Na miejscu wypytuje starszą panią o Jasiaka, z którym minął się wcześniej. Dowiaduje się, że mężczyzna pracuje w firmie budowlanej. Proboszcz natychmiast udaje się do Mietka i pyta go o Jasiaka. Aspirant mówi o dilerze o tym samym nazwisku, który zginął w czasie strzelaniny i miał brata. Później do księdza dzwoni Marczak, który ustalił, że Jasiakowi bardzo zależało na pracy w konkretnej firmie. Następnego dnia Mateusz zaczepia mężczyznę na targu i zaprasza do siebie pod pretekstem obejrzenia ściany. Następnie ksiądz udaje się do Maryny, ponieważ odkrył, że kobieta kocha Wojciecha i zrobiła to wszystko dla niego. Prosi kobietę by powiedziała prawdę. Do Nocula przychodzi Możejko, który wie już o Jasiaku. Mężczyzna przychodzi na plebanię, gdzie proboszcz daje mu do zrozumienie, że go przejrzał. Wojciech próbuje zastrzelić księdza, ale w ostatniej chwili wkracza Możejko. Jasiak strzela do Mietka, na szczęście tylko lekko go rani, a sam zostaje ciężko postrzelony przez Oresta. Nocul może już wrócić na służbę. Barbara jest wdzięczna księdzu. Od Maryny proboszcz dowiaduje się, że Jasiak czuje się już lepiej. Kobieta przeprasza Barbarę za wszystko.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki