FANDOM

Osaczenie
Sezon 13, odc. 163
Informacje podstawowe
Premiera 26.03.2015
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Przed ślubem
Następny odcinek Miłość po grób

Osaczenie - to sto sześćdziesiąty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz zauważa jak grupa chłopców dokucza Bartkowi Natalia martwi się, że babcia idzie do lekarza, bo podobno w przychodni przyjmuje przystojny doktor. Ksiądz odwiedza Martę Czarnecką, która nie wie czy warsztaty literackie to dobry pomysł. Duchowny proponuje jej synowi, Andrzejowi zorganizowanie piłkarskich rozgrywek. Justyna zauważa, że jeden z reporterów, Mariusz, ma urwanie głowy. W nocy Natalia zauważa, że babcia wypełnia jakieś papiery. Następnego dnia Andrzej prosi Bartka, żeby ten został sędzią. Chłopiec zgadza się. Po meczu Andrzej zabiera Bartka do siebie na obiad. Przy stole Bartek traci przytomność i trafia do szpitala. Andrzej dzwoni do Mateusza i nagle sam mdleje. Gospodyni mówi księdzu, że z Lucyną może być coś nie tak. Babcia modli się przed rozpoczęciem nauki jazdy. Niestety idzie jej fatalnie. Gdy Mateusz dociera do domu Andrzeja, chłopaka właśnie zabiera karetka. Duchowny zauważa, że woda w studni, którą pili chłopcy, jest mętna. Możejko i Gibalski przyjeżdżają na miejsce. Do szpitala dociera matka Bartka. Lucyna wraca na plebanię i twierdzi, że była na przechadzce i pochłonęły ją wspomnienia. Mariusz mówi Justynie, że w kilku gospodarstwach odkryto zatrutą wodę i chce zbadać tę sprawę. Mietek i Orest przyjeżdżają do oczyszczalni, ale właściciel nie wie kto stoi za skażeniem. Babcia podejmuje kolejną próbę jazdy. Instruktor wątpi czy uda jej się zdać egzamin. Mariusz przyjeżdża pod oczyszczalnie i robi kilka zdjęć, jednak ochroniarz każe mu jej skasować i odjechać. Możejko i Nocul wracają na komendę, ponieważ nie znaleźli nikogo kto by widział cysternę wyrzucającą odpadki. Mariusz mówi Justynie, że zgubił cysternę. Po dziennikarza przychodzi jego partnerka Ewa. Nagle Justyna dostaje telefon z groźbami, ale nie zniechęca jej to. Gibal i Marczak ustalają, że oprócz gospodarstwa Czarneckiej woda została skażona jeszcze w pięciu innych. Nagle inspektor dostaje telefon od Dominika, który chwali się zmieniaczem głosu. Listonosz mówi Natalii, że kilka dni wcześniej ledwo uniknął potrącenia przez cysternę. Mateusz przyjeżdża do szpitala, gdzie dowiaduje się, że trucizna mogła uszkodzić nerki Bartka. Andrzej czuje się już lepiej i niedługo wyjdzie. Wieczorem ktoś rzuca kamieniem w okno Justyny. Rano Ewa przynosi Mariuszowi kanapki do pracy. Kobieta chciałaby wprowadzić się do partnera, ale ten nie jest pewien czy to dobry pomysł. Justyna przychodzi na komendę i mówi Orestowi o kamieniu i groźbach, które mogą mieć związek z dziennikarskim śledztwem. W drodze do redakcji naczelna omal nie zostaje potrącona przez samochód. Wszystko widzi babcia z instruktorem. Justyna wraca na komisariat, a inspektor postanawia przydzielić jej całodobową ochronę - Marczak będzie pilnował jej w dzień, a Możejko w nocy. Na ten czas Orest zostawia Dominika na plebanii. Przy okazji opowiada księdzu o atakach na Malec. W nocy Możejko pilnuje Justyny. Natalia wypróbowuje zmieniacz głosu i mówi księdzu o cysternie wjeżdżającej do lasu. W nocy Justyna nie może spać, więc przychodzi do Możejki, który siedzi w salonie i pyta go czy jest szczęśliwy. Nagle dzwoni szantażysta i każe się wynosić z miasta. Rano gospodyni śledzi babcię i widzi jak ta wsiada do samochodu do nauki jazdy. Mateusz udaje się na pocztę, gdzie listonosz mówi, że cysterna miała odblaskowy pomarańczowy pasek wzdłuż zbiornika. Duchowny dzwoni do Nocula i mówi mu o tym. Z kolei aspirant przekazuje informacje szefowi. Proboszcz dowiaduje się, że Bartek czuje się już lepiej, a z jego nerkami wszystko w porządku. Natalia kłóci się z Lucyną o prawo jazdy. Babcia postanawia złożyć zeznanie na policji i mówi Orestowi, że widziała kierowce, który omal nie potrącił Justyny i była to długowłosa blondynka ok. 20 lat, a samochodem był niebieski nissan. Mietek i Przemek oglądają cysterny z oczyszczalni i w garażu udaje im się znaleźć tę z odblaskowym paskiem. Justyna mówi Mariuszowi, że jego podejrzenia były słuszne i zaraz napiszą o tym w gazecie. Gdy Mariusz słyszy opis kobiety prowadzącej nissana domyśla się, że chodzi o Ewę. Na komendzie kobieta przyznaje, że nękała Justynę z zazdrości o Mariusza. Gdy koledzy znów napadają na Bartka Andrzej mu pomaga. Babcia zdaje egzamin, ale nie chce już jeździć.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki