FANDOM

Orest Możejko
0000TO1N10VGLPPF-C122-F4
Informacje podstawowe
Zajęcie policjant
Powiązania Justyna Malec (była ukochana)
Daria (obecna partnerka)
Rodzina
Stan cywilny kawaler
Rodzice Piotr Możejko
Dzieci Dominik
Dane produkcji
W rolę postaci wciela się Piotr Polk
Pierwszy występ odc. 1, Obcy

Młodszy Inspektor Orest Możejko - jest policjantem oraz przyjacielem aspiranta Nocula. Choć lubi księdza Mateusza, nie znosi, gdy proboszcz próbuje za nich rozwiązywać zagadki kryminalne. W wolnych chwilach łowi z Noculem ryby. Był w związku z Justyną Malec. Miał psa Watsona (w odcinku Eksperyment pada imię Amos). W 11. sezonie okazuje się, że razem z Darią ma nieślubnego syna Dominika.

WyglądEdytuj

Orest jest szczupły i średniego wzrostu. Ma siwe włosy i brązowe oczy. Zazwyczaj ubrany jest w szary mundur policyjny oraz krawat.

OsobowośćEdytuj

Jest bardzo skrupulatny i pewny siebie. Łatwo się denerwuje (zwykle na podwładnych). Cechuje go sarkazm. Jednak, gdy się postara potrafi być miły, a nawet zabawny. Lubi biegać i łowić ryby.

MłodośćEdytuj

Wychowywał się w Opatowie. Jego ojciec Piotr był sklepikarzem. Gdy Orest był już policjantem w Opatowie, bandyta Jarosz zastrzelił jego ojca.

Relacje z innymi ludźmiEdytuj

Mateusz ŻmigrodzkiEdytuj

Początkowo Orest był negatywnie nastawiony do angażowania księdza w śledztwa, ale z każdym odcinkiem przekonywał się do niego bardziej. Z biegiem czasu zaprzyjaźnili się. Gdy proboszcz jest w niebezpieczeństwie inspektor martwi się o niego. Pomimo, że Orest nie jest zbyt wierzący, często odwiedza plebanię.

Mieczysław NoculEdytuj

Mietek i Orest są dobrymi przyjaciółmi, mimo, że bardzo się różnią. Często się kłócą, ale lubią razem łowić ryby. W 1 odcinku grali także w szachy. Czasem Możejko namawia Nocula na bieganie. Z kolei w odcinku 13 to aspirant namówił szefa do śpiewania w chórze parafialnym. Inspektor tylko Mietkowi zwierzał się ze swoich problemów. Pod nieobecność Oresta to Mietek zazwyczaj kieruje zespołem.

CiekawostkiEdytuj

  • w 1. odcinku Mietek zwraca się do niego po prostu Orest. Z kolei np. w odcinku 47 twardo mówi mu szefie, czy szef by mógł itp.
  • Na początku serialu koszula, będą częścią jego policyjnego munduru była jasnoniebieska, ale od odcinka 50 nosi białą.
  • Ma grupę krwi 0Rh-
  • Potrafi grać na pianinie

Cytaty Edytuj

A czy to rutynowe śledztwo prowadzi taki wysoki, szczupły ciemny blondyn w sutannie?

—(o księdzu Mateuszu Żmigrodzkim), do: Mieczysław Nocul

Faceci dzielą się na tych, co mają rogi, i na tych, co się łudzą, że ich nie mają.

—(sarkastycznie), do: siebie

Mietek, przypomnij mi, bo ja zapomniałem... Kto tu jest szefem?!

—(sarkastycznie), do: Mieczysław Nocul

Przyjmiesz dobrą radę? Nie mianuj swoim zastępcą księdza Mateusza.

—(z ironią), do: Mieczysław Nocul

Więcej z Fandomu

Losowa wiki