FANDOM

OJCIEC MATEUSZ O SERIALUEdytuj

Logo.png

Logo serialu

Polski serial kryminalno-obyczajowy. W reżyserki Macieja Dejczera, Artura Żmijewskiego, Andrzeja Kostenki i innych znanych reżyserów. Scenariuszem zajęli się: Jolanta Hartwing-Sosnowska, Grzegorz Łoszewski, Grażyna Wilczyńska, Agnieszka Błotnicka. Głównym wątkiem serialu jest rozwiązywanie zagadek kryminalnych przez księdza Mateusza Żmigrodzkiego (Artur Żmijewski) i zaprzyjaźnionego z nim policjanta Nocula (Michał Piela). Wątkiem pobocznym są sprawy z życia prywatnego mieszkańców Sandomierza. Do stałej obsady wpisali się m.in. Artur Żmijewski, Michał Piela, Piotr Polk, Kinga Preis, Eryk Lubos, Rafał Cieszyński, Artur Pontek i wiele innych znanych aktorów. Wyemitowano 173 odcinki (stan na 14 sierpnia 2015), co mieści się w trzynastu sezonach. Za muzykę odpowiada Michał Lorenc. Serial był nominowany do telekamer. Serial ten jest adaptacją włoskiej serii detektywistycznej Don Matteo. Jest on jednak znacznie częściej oglądany niż oryginał. Ojciec Mateusz jest najczęściej oglądanym polskim serialem emitowanym na polskich antenach telewizyjnych. Początkowo odcinki były ścisłymi adaptacjami włoskich oryginałów. Pierwszym odcinkiem opartym na oryginalnym polskim pomyśle był drugi odcinek piątej serii"Powódż", w siódmym sezonie 6 z 13 odcinków nie jest adaptacjami odcinków Don Matteo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki