FANDOM

Ogrodnik
Sezon 5, odc. 69
Informacje podstawowe
Premiera 26.05.2011
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Rabunek
Następny odcinek Eden

Ogrodnik - to sześćdziesiąty dziewiąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Na komendzie Natalia zgłasza kradzież samochodu. Mateusz przyjeżdża do Chęcin na prośbę znajomego zakonnika, który martwi się, bo zaginął klasztorny ogrodnik Franciszek. W klasztorze ksiądz spotyka Możejkę i Nocula, którzy również przyjechali w sprawie zaginięcia. Dwa dni wcześniej zabrał go Marek Szulta, wnuk brata. Mietek jedzie do warsztatu, gdzie pracuje Marek. Zabiera chłopaka na komendę. Marek twierdzi, że odwiózł wujka, ale policjanci nie wierzą mu, bo był karany. Poza tym pokłócił się z wujkiem o pieniądze, a w jego samochodzie znaleziono plamę krwi. Orest i Justyna planują kolację. Proboszcz rozmawia z ciotką Karoliny (narzeczonej Marka), która martwi się o dziewczynę. Policja przeszukuje miejsce, gdzie logowała się komórka Szulta. W rzece zostaje znaleziony stary samochód. W środku Gibalski zauważa szkielet. Karolina prosi księdza o pomoc. Podejrzewa, że to ciotka stoi za zniknięciem Franciszka. Duchowny idzie na komisariat bo chce porozmawiać z Markiem i namawia go do współpracy z policją. Rano Nocul dostaje wyniki badań szkieletu, na którym znaleziono ranę postrzałową z przed około 40 lat. Niewykluczone, że ofiarą był obcokrajowiec. Nocul prosi księdza o pomoc w rozmowie z Interpolem w sprawie samochodu, bo aspirant nie zna angielskiego. Za namową duchownego Mietek prosi Marka, aby obejrzał auto i znalazł numer silnika. Udaje mu się. Mateusz dostał już zgodę na pochówek szkieletu. Proboszcz wierzy, że Szulta jest niewinny. Ksiądz ogląda ogród Franciszka i znajduje tam dowód na niewinność Marka - kartę z podpisem Franciszka z datą na dzień po kłótni z siostrzeńcem. Marek przychodzi na plebanię i mówi księdzu, że wujek mógł pojechać w jakieś miejsce, w którym bywał jeszcze za czasów wojny. Mietek ustala, że właściciel samochodu zginął w Polsce. Mateusz zabiera policjantów do kapliczki, gdzie udaje im się odnaleźć Franciszka. Ogrodnik trafia do szpitala, gdzie okazuje się, że miał wylew. Marek i Karolina martwią się o niego. Duchowny przekazuje chłopakowi pieniądze, które wujek chciał mu dać. Proboszcz spotyka się z ciotką Karoliny i próbuje przekonać ją do Marka, jednak kobieta pozostaje nieugięta. Karolina zwierza się księdzu z kłopotów z ciotką i chce zamieszkać z Markiem. Jednak przy domu, gdzie młodzi planują wynająć pokój Mateusz znajduje samochód Natalii. Gospodyni jest przykro, bo auto trzeba zezłomować. Mietek ustala, że auto znalezione w rzece zostało przywiezione do Polski i tam sprzedane. Mateusz pyta Marka o samochód Natalii, ale chłopak zarzeka się, że go nie ukradł i to Łopacki (jego szef) próbuje go wrobić. Mietek mówi księdzu, że to samochód Franciszka wyłowiono z rzeki, ale okazuje się, że duchowny już o tym wie. Szulta ucieka ze szpitala i idzie do Karoliny, ale nie udaje mu się porozmawiać z ukochaną. Dziewczyna przychodzi do kościoła i chce oddać Natalii pieniądze Marka, ale gospodyni nie przyjmuje ich. Karolina planuje wrócić do Warszawy. Marek wdaje się w bójkę z szefem, ale tuż potem przyjeżdża policja, żeby aresztować Łopackiego. Mateusz idzie na bezimienny grób i widzi tam rzadką odmianę róż. Na komendzie Łopacki nie chce zeznawać mimo, że na karoserii skradzionego auta znaleziono jego odciski. Ksiądz udaje się do ciotki Karoliny, bo udało mu się ustalić, że to ona położyła kwiaty. Nagle przyjeżdżają Możejko i Nocul, którzy wiedzą, że Franciszek pracował w gospodarstwie jej ojca, w czasie, w którym ten zaginął, więc podejrzewają, że szkielet należy do jej ojca. Kobieta przyznaje, że była w związku z Franciszkiem co nie podobało się jej ojcu, który uparcie próbował zniszczyć ich miłość. W trakcie awantury Franciszek w trakcie szamotaniny zastrzelił mężczyznę (swoją bronią z czasów okupacji). To ona wpadła na pomysł, żeby ukryć ciało. Zerwała również zaręczyny, a Franciszek wyjechał do Niemiec. Karolina wraca do Sandomierza. Jej ciotka jest przy Franciszku. Prawdopodobnie nie dojdzie do procesu. Dziewczyna godzi się z ciotką. Mateusz, Marek i Karolina mają dla Natalii niespodziankę - jej samochód. Niestety jazda kończy się pościgiem policyjnym.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki