FANDOM

Obrączka
Sezon 8, odc. 108
Informacje podstawowe
Premiera 29.11.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Czarna wdowa
Następny odcinek Ucieczka

Obrączka - to sto ósmy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Na plebanię przychodzi listonosz z pieniędzmi dla babci. Natalia i Lucyna postanawiają nazbierać polnych kwiatów do dekoracji kościoła. Podczas zrywania babcia znajduje obrączkę z grawerunkiem. W drodze powrotnej Lucyna mówi o znalezisku Justynie i jej nowej współpracownicy Jagodzie Michalskiej. Po powrocie Natalia pokazuje Mateuszowi obrączkę. Ksiądz zauważa imiona Anita i Maciej i domyśla się, że to Tolakowie, którym kiedyś udzielał ślubu. Gdy duchowny jedzie do ich domu dowiaduje się od gosposi Hanny Brockiej, że Macieja policja zabrała nad rzekę w sprawie jakiegoś wypadku. Strażacy wyławiają z wody samochód, a Maciej mówi, że należy on do jego żony, którą ostatni raz widział wieczorem. Proboszcz pokazuje Tolakowi i Możejce obrączkę. Mężczyzna rozpoznaje, że należy do żony. Policjanci oprócz śladów samochodu znajdują także ślady motocykla, ale w samochodzie nie otworzyły się poduszki powietrzne, więc został on zepchnięty do rzeki przy wyłączonym silniku. Orest każe przeszukać rzekę. Później razem z Noculem przesłuchują Macieja, który twierdzi, że Anita nie miała żadnych wrogów i byli szczęśliwym małżeństwem mimo dużej różnicy wieku (19 lat). Mietek dostaje telefon, że w Sitowiu znaleziono kurtkę z dokumentami Anity. Mateusz spotyka Hannę, która martwi się o Macieja. Kobieta mówi, że tydzień wcześniej małżonkowie się kłócili, ale jej syn kończy rozmowę. Karolina ustaliła, że Anita uzbierała 17 tys., które niedawno wypłaciła, a mąż nic nie wiedział o pieniądzach. Ksiądz odwiedza Tolaka, który wyznaje, że chciał mieć dziecko, ale żona nie mogła się zdecydować. W jej rzeczach znalazł rachunek z poradni psychologicznej doktor Piotrowskiej. Nagle Maciej zauważa syna Hanny, grzebiącego po szufladach, więc wyrzuca go. Mężczyzna mówi, że chłopak miał kiedyś problemy z narkotykami i czasem grzebał po szafkach. Możliwe również, że interesował się Anitą. Nocul i Górska udają się do sklepu, w którym pracuje Iwona Piątek. Kobieta twierdzi, że nie zna zbyt dobrze Anity, jednak Karolina zauważa, że jej torebka jest bardzo droga. Na komendzie Iwona mówi, że dostała ją za dotrzymanie tajemnicy Anity - naprawdę nazywa się Joanna Wilska, podrywała bogatych mężczyzn, nagrywała ich i szantażowała razem z chłopakiem, ale potem jednego z szantażowanych znaleziono martwego i chłopak poszedł siedzieć. Iwona przypadkiem zobaczyła znajomą i zażądała 50 tys i torebki za milczenie, ale nie dostała pieniędzy. Możejko podejrzewa, że kobieta zabiła Anitę i każe ją aresztować. Inspektor jest dumny z podwładnych. Następnego dnia Górska ustala, że Wilska była oskarżona o współudział. Później Mietek odwiedza księdza i mówi mu, że w mieszkaniu zatrzymanej znaleziono naszyjnik Anity. Duchowny ma wątpliwości co do winy Piątek. Listonosz przynosi babci pieniądze. W gazecie Nocul zauważa artykuł o współpracy Mateusza z policją i zdjęcie aspiranta z proboszczem. Możejko zauważa inicjały autora - J M. Inspektor ma również wątpi w winę sprzątaczki i postanawia jeszcze raz przesłuchać Tolaka. Lucyna daje księdzu pieniądze na lekcje angielskiego dla Emilki. Natalia pokazuje duchownemu artykuł. Tuż potem dzwoni biskup. Orest jest zły na Justynę, bo myśli, że to ona napisała artykuł. Biskupowi również nie podoba się artykuł. Nagle wchodzą Natalia z babcią, która przyznaje, że powiedziała o obrączce Justynie i Jagodzie. W kościele Mateusz zauważa Macieja, który mówi, że policja go przesłuchiwała. Ksiądz radzi mu się pomodlić. Później duchowny odwiedza Iwonę, która wyznaje, że była zazdrosna o powodzenie życiowe Joanny, ale jej nie zabiła. Proboszcz udaje się do poradni psychologicznej, gdzie Piotrowska mówi, że Anity potrzebowała trudno dostępnego leku na migrenę sprowadzanego z zagranicy na receptę. Nocul mówi szefowi, że Natalia powiedziała mu, że Lucyna wygadała się Justynie i Jagodzie i to ona napisała artykuł. Możejko idzie przeprosić ukochaną. Mateusz przyjeżdża do Anny, żeby porozmawiać z jej synem, ale kobieta mówi, że ten mieszka w Koprzywnicy, więc duchowny jedzie tam. Ekspertyza wykazuje, że ślady z nad rzeki należą do motoru MZ, a taki został sprzedany Janowi Brockiemu. W Koprzywnicy ksiądz znajduje Anitę, która przyznaje, że wyszła za Macieja dla pieniędzy, ale potem go pokochała, a pieniądze zaczęła oszczędzać na wypadek, gdyby mąż dowiedział się prawdy. Janek pomógł jej się ukryć z powodu szantażu i możliwe, że się w niej zakochał. Policjanci docierają do Koprzywnicy i aresztują Brodzkiego. Maciej nie wiedzy, czy może dalej ufać Anicie, ale duchowny zapewnia go, że ta go kocha i chce mieć z nim dziecko. Poza tym kobieta ma szanse na złagodzenie kary.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki