FANDOM

O mały włos
Sezon 15, odc. 196
Informacje podstawowe
Premiera 05.05.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Medium
Następny odcinek Bransoletka

O mały włos - to sto dziewięćdziesiąty szósty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Policjanci organizują zbiórkę dla biednych. Marzena Śliwińska przychodzi na plebanię i mówi, że coś odkryła. Mateusz proponuje spotkać się popołudniu. Nocul pokazuje szefowi swoje kowbojki, które Basia włożyła do pudła na zbiórkę. Kierownik sprzedaży w call center, Jola Danielska, ma pretensje do pracowników. W dodatku Marzena spóźnia się. Jednak dyrektor Andrzej Drzewiecki ustawia Jolę do pionu. Kobieta mówi Marzenie, że ją przejrzała. Natalia i Pluskwa zabierają z komendy pudła z rzeczami na zbiórkę. Ksiądz spotyka Anielę, która ma problemy z gazem w mieszkaniu, ale mówi, że jej wnuk, Lech, wszystko załatwi. Chłopak pracuje w księgarni i już prawie napisał pracę magisterską. Później proboszcz omal nie wpada pod samochód Joli. Kobieta jest przerażona, ale duchowny ją uspokaja. Po powrocie na plebanie Mateusz znajduje na schodach nieprzytomną Marzenę. Kobieta trafia do szpitala. Tam ksiądz mówi Mietkowi, że Marzena jest w ciężkim stanie. Pielęgniarka pokazuje im naszywkę, którą Śliwińska trzymała w dłoni. Dziubak i Paruzel przyjeżdżają na plebanię, gdzie Natalia mówi im o pracy Marzeny. Wieczorem Nocul odkrywa, że żona chciała pozbyć się kowbojek. Następnego dnia Mietek mówi szefowi, że naszywka nie pochodziła z odzieży Śliwińskiej. Antoni odkrywa, że Marzena została uderzona, a ktoś upozorował jej wypadek. Poza tym w krzakach był kawałek deski ze śladami tkanek Śliwińskiej. Policjanci udają się do call center, gdzie dowiadują się, że Jola nie przepada za Marzeną, bo ta ma szanse zdobyć jej miejsce. Poza tym Jola groziła Marzenie. Danielska trafia na komendę, gdzie zaprzecza zarzutom. Jednak kobieta miała motyw, więc zostaje zatrzymana. Proboszcz przychodzi na komisariat, gdzie dowiaduje się o zatrzymani Joli. Duchowny przypomina sobie, że to ona omal go nie potrąciła i ma wątpliwości co do jej winy. Mateusz odwiedza Danielską, która twierdzi, że wyszła wcześniej, bo poczuła się upokorzona przed zespołem. Kobieta przyznaje, że chciała pozbyć się Marzeny, ale nic jej nie zrobiła. Ksiądz przychodzi do szpitala, gdzie spotyka Andrzeja. Dyrektor martwi się o Marzenę, bo bez jej listy kontaktów dzięki, której miała najwyższą sprzedaż, nie wiadomo co będzie z firmą. Śliwińska kompletowała listę trzy lata. Do proboszcza przychodzi Aniela i mówi, że szefowa Lecha proponowała mu seks za awans, a gdy chłopak odmówił rozsiała złośliwe plotki, przez co Leszek stracił pracę. Nocul zaczyna chodzić w swoich kowbojkach. Basia obiecuje ich nie wyrzucać. Na plebanii Mietek gra z Antonim w szachy. Ksiądz mówi im o liście. Jednak nie było jej w dowodach. Następnego dnia Nocul i Dziubak przyjeżdżają do call center, gdzie dowiadują się, że taka lista może przynieść wielkie korzyści. Proboszcz spotyka Lecha. Policjanci odkrywają, że tylko Maurycy Sworski łączył się z klientami Marzeny. Poza tym ma on przy sobie jej listę. Na komendzie mężczyzna przyznaje, że wziął listę, ale ubłagał Śliwińską, żeby mógł nadgonić pozostałych. Jednak jego alibi potwierdza się. Mietek zauważa, że inspektor ma zły humor. Orest przyznaje, że Daria go zdominowała. Mateusz odwiedza Anielę, która mówi, że Lech zabrał telewizor do naprawy, ale długo go nie oddaje. Natomiast obrazy wziął do odnowienia. Antoni chce sprawdzić monitoring na skrzyżowaniu, które prowadzi z call center na plebanię. Nagle Nocul dostaje wiadomość, że Śliwińska wybudziła się, ze śpiączki. Gdy Lech wraca do domu ksiądz zauważa, że kuchenka jest odłączona i domyśla się, że chłopak okrada babcię. Aniela mówi, że od kurtki wnuka oderwała się naszywka. Proboszcz wie już, że to on uderzył Marzenę. Lech przyznaje, że Śliwińska wiedziała, że ten okrada babcię. Aniela mówi, że zaprzyjaźniła się z Marzeną. Chłopak pojechał za nią na plebanię i chciał namówić, żeby nie wydzwaniał do jego babci. Gdy Śliwińska chciał iść na policję Lech uderzył ją deską. Policjanci dowiedzieli się od Marzeny jak było i przyjeżdżają aresztować chłopaka. Wieczorem Orest namawia Darię, żeby wrócili do normalnej kuchni. Proboszcz odwiedza Marzenę i zastaje u niej Jolę. Kobiety pogodziły się. Śliwińska martwi się o Anielę. Nocul oddaje kowbojki na zbiórkę. Ksiądz i Dziubak Anieli książki i ciasto. Policjant czyta starszej pani, bo ta ma problemy ze wzrokiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki