FANDOM

Niebezpieczne związki
Sezon 9, odc. 120
Informacje podstawowe
Premiera 16.05.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Laweciarze
Następny odcinek Na złej drodze

Niebezpieczne związki - to sto dwudziesty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W drodze na konkurs o tytuł kucharza roku Mateusz jest świadkiem kłótni młodej pary o SMS-y. Podczas konkursu Orest wpada na dawną znajomą Renatę Burzyńską, której nie widział od wielu lat. Kobieta pracuje teraz w NSW. W trakcie rozmowy przychodzi do nich Justyna. Kucharzem roku zostaje Radosław Strąk. Po posiłku Renata wychodzi szukać noclegu. Wspólnik Radka, Adam Grabek, domaga się zwrotu firmowych pieniędzy. Strąk prosi go o spotkanie wieczorem. Rano Możejko dostaje telefon od Justyny, która proponuje mu wspólny lunch, ale nagle przychodzi zgłoszenie, że nad rzeką znaleziono zwłoki mężczyzny. Okazuje się, że ofiarą jest Radosław, który prawdopodobnie skręcił kark. Na komendzie partnerka zabitego, Żaneta, mówi, że ten kłócił się z Adamem o pieniądze, ale byli najlepszymi przyjaciółmi mimo wielu różnic. Czytając gazetę Natalia zapomina o pizzy, więc Mateusz proponuje, że zamówi pizze w nowym lokalu i odbierze ją razem z Emilką. W pizzerii ksiądz dowiaduje się o zabójstwie Radka i aresztowaniu Adama. Na komendzie Grabek zapewnia, że Strąk był jego najlepszym przyjacielem i nie zabił go, mimo, że ten zabrał służbowe pieniądze - 20 tys. Poza tym nie widzieli się wieczorem, ale Adam nie ma alibi. Nagle do Możejki przychodzi Renata, która proponuje mu wyjście na kawę. Inspektor zgadza się i mówi jej o swojej sprawie. Renata proponuje spacer. Na plebanię przychodzi Żaneta i opowiada księdzu, że do Radka przychodziły SMS, które mogły być od jego byłego pracodawcy - Stasiaka. Następnego dnia duchowny mówi Mietkowi, o SMS-ach i chciałby porozmawiać z Grabkiem. Ten twierdzi, że nie wie o żadnych SMS-ach, ale tylko Stasiak miałby motyw, żeby zabić Radka. Nocul mówi szefowi o Stasiaku, ale ten chce dowodów i każe podwładnemu go przyprowadzić. Mężczyzna przyznaje, że nienawidził ofiary, ale w wieczór zabójstwa był w restauracji, co może potwierdzić obsługa. Orest jest wściekły. Gibalski przynosi kopertę z pieniędzmi znalezioną w zaroślach nad rzeką. Następnego dnia Karolina i Mietek pokazują szefowi bilingi Strąka, w których jest mnóstwo SMS-ów z groźbami. Do inspektora dzwoni Justyna, która ma do niego pretensje, że ten nie ma dla niej czasu. Nocul przychodzi na plebanię, gdzie Mateusz stwierdza, że temu który spotkał się z Radkiem nie zależało na pieniądzach. Wieczorem do Możejki przychodzi Renat, która proponuje, żeby zjedli kolację u niego. Górskiej udaje się namierzyć komórkę ofiary. W gazetach ksiądz zauważa dziwny artykuł. Orest z Renatą jedzą razem kolację. Rano na plebanię przychodzi Żaneta, która dostała SMS z telefonu Radka. Duchowny sprawdza biuro pośrednictwa pracy zagranicą, z którego korzystał zabity. Karolina oznajmia, że udało jej włamać do skrzynki mailowej denata, a wczoraj jego telefon zalogował się do sieci w okolicy domu Możejki. Proboszcz spotyka się z Renatą, bo domyśla się, że to ona wysłała SMS-a i miała romans z Radkiem. Nagle Orest przychodzi do księdza i Renaty, bo już, że ta nigdy nie pracowała w ministerstwie. Na komendzie kobieta przyznaje, że była w związku z zabitym, ale ten ją zostawił więc postanowiła go ukarać. Mężczyzna chciał ją przekupić, ale ta wyrzuciła kopertę do rzeki, wtedy Radek chciał po nią skoczyć, jednak niefortunnie upadł. Inspektor spotyka się z Justyną. Wieczorem Natalia z Mateuszem robiąc zakupy zauważają Justynę i Oresta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki