FANDOM

Niania
Sezon 12, odc. 152
Informacje podstawowe
Premiera 02.10.2014
Reżyseria Artur Żmijewski
Chronologia
Poprzedni odcinek Zakochany Marczak
Następny odcinek Na zakręcie

Niania - to sto pięćdziesiąty drugi odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Wieczorem odbywa się zaręczynowa kolacja Andrzeja Łazarka i Grażyny Wieczorek. Mateusz spotyka stryja gospodarza - Wacława. Filipiak mówi księdzu, że jego żona wyzdrowiała z grypy. Wśród gości jest Możejko, który zauważa siostrzeńców Andrzeja Oliwkę, Wojtusia i Julkę, którzy stracili matkę, a ojciec ich zostawił. Na szczęście mają wspaniałą nianię - Kate, która nauczyła dzieci angielskiego. Piotr gra na przyjęciu na fortepianie, a poza tym uczy Julkę grać. Oliwka i Wojtek chcą pobawić się z proboszczem w chowanego w ogrodzie. Niespodziewanie chłopiec zauważa w krzakach buty. Gdy duchowny podchodzi bliżej okazuje się, że to trup. Policja dociera na miejsce i lekarz sądowy stwierdza, że denat ma w okolicy karku trzy rany kłute i prawdopodobnie się wykrwawił. Niestety przy zwłokach nie ma dokumentów, ale jest nóż. Żaden z gości nie wie kim jest. Nagle Mateusz i Piotr są świadkami jak młody chłopak próbuje uciec przez płot, ale goście i policjanci go zatrzymują. Organista rozpoznaje, że to Marek Jaskóła, który ma przy sobie drogo wyglądającą bransoletkę. Twierdzi, że dostał go od denata. Następnego dnia ksiądz odwiedza Marka, który mówi, że jest chłopakiem Julki i chcieli razem wyjechać do Warszawy. Feralnego wieczoru był umówiony z Julką, wszedł do ogrodu przez płot, w czym pomógł mu denat, który dał mu bransoletkę, żeby mógł ją sprzedać i zdobyć trochę pieniędzy na wyjazd. Sekcja zwłok wykazuje, że ofiarę pchnięto raz czymś o trzech ostrzach. Piotr udziela Julce lekcji gry. Grażyna proponuje narzeczonemu, żeby namówił stryja do przejścia na emeryturę, ale temu nie podoba się pomysł. Nagle przybiega Oliwka i mówi, że Wojtek zatrzasnął się w łazience. Grażyna ma pretensje do Kate. Wieczorem Nocul przychodzi na plebanię i mówi księdzu, że śledztwo stoi w miejscu. Duchowny odwiedza Filipiaka, który na przyjęciu rozmawiał z zabitym, ale jedynie o przepisach. Następnie proboszcz jedzie do motelu "Złote jabłko", gdzie jeden z barmanów kręci drinki lubiane przez denata. Barman mówi, że denat zostawił w pokoju portfel i dokumenty. Mateusz dzwoni do Mietka i mówi mu o motelu. Policjantom udaje się ustalić, że ofiara nazywa się Jan Kurek. Ksiądz odwiedza Andrzeja i Grażynę, którym udzieli ślubu. Niestety narzeczeni nie mogą się dogadać w sprawie terminu nauk przedmałżeńskich. Okazuje się, że Kurek był zamierzany w wyłudzenia i oszustwa, ale nigdy nie został skazany, a piętnaście lat temu wyjechał z kraju. Do inspektora dzwoni Daria w sprawie Dominika. Orest radzi się Mietka w sprawie szczepień. W portfelu Kurka były angielskie monety, więc mógł przyjechać z Anglii. Mateusz jest świadkiem kłótni Andrzeja z Julką. Łazarek mówi księdzu, że dziewczyna chciała, żeby wuj wyciągnął z aresztu jej chłopaka. Natalia zauważa, że Emilkę odprowadza kolega, Piotrek. Według materiałów z Interpolu Kurek zajmował się oszustami w Wielkiej Brytanii i współpracował z Helen Bell. Z portretu pamięciowego wynika, że to Kate. Wacław opowiada proboszczowi, jaką świetną nianią jest Kate. Nagle przyjeżdżają Możejko i Nocul, żeby zatrzymać opiekunkę. Przez to Wacław słabnie i trafia do szpitala. Na komisariacie Bell, nie chce rozmawiać z policjantami. Orest jest pewny, że Kurek przyjechał do niej. Mateusz jest zachwycony występem Marka i Julii, którzy proszą go, żeby pomóc Kate, bo ta przekonała ich do rezygnacji z wyjazdu. Rano duchowny odwiedza Helen, która wyznaje, że jej matka zakochała się w młodszym mężczyźnie, która zaczął ją molestować, a matka jej nie wierzyła i wyrzuciła z domu. Potem Bell poznała Jana, który wciągnął ją w oszustwa i zaczął zmuszać do prostytucji, więc doniosła na policję po czym wyjechała do Polski, gdzie poznała Wacława, który zaproponował jej pracę. kobieta posługiwała się dokumentami koleżanki. Ogrodnik zauważa ślady krwi na jednym z narzędzi (ma ono trzy ostrza), więc dzwoni na policję. Możejko i Nocul ponownie przesłuchują Helen, która utrzymuje, że nie zabiła Kurka. Proboszcz spotyka się z Andrzejem, który zdał sobie sprawę, że Grażyna nie lubi dzieci. Podczas obiadu Emilka ciągle pisze SMS-y. Według ekspertyzy krew na narzędziu zbrodni są Kurka, ale odciski nie należą do Bell. Mateusz przyjeżdża do Wacława i przyłapuje go z torbą. Duchowny domyśla się, że to on zabił Kurka. Wacław wyznaje, że Kate jest podobna do jego pierwszej miłości i któregoś dnia usłyszał jej rozmowę, że Kurek wyszedł z więzienia i na pewno będzie jej szukał. Feralnego wieczoru Jan przyszedł do ogrodu, Wacław chciał go przekupić, ale ten odmówił, więc uderzył go narzędziem. Orest i Mietek przyjeżdżają po Wacława, ponieważ ten napisał list do inspektora, w którym przyznał się do wszystkiego. Proboszcz spotyka Helen, Andrzeja, Oliwkę i Wojtka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki