FANDOM

Napad doskonały
Sezon 16, odc. 211
Informacje podstawowe
Premiera 17.11.2016
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Reggae
Następny odcinek Wahadełko

Napad doskonały - to dwieście jedenasty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

W czasie jazdy przez las właściciel agencji wystroju wnętrz, Jacek Marzec, zauważa rozbity furgon i dwóch rannych mężczyzn, więc dzwoni na policję. Nocul ustala, że w konwoju było 250 tys. Mietek i Orest rozmawiają z Jackiem, jednak ten nie widział nic podejrzanego. Gdy konwojenci trafiają do szpitala zauważa ich Mateusz. Marczak mówi kapłanowi o napadzie. Tymczasem Basia traci pracę, a wychodząc omal nie wchodzi pod samochód Jacka. W lesie policjantom nie udaje się nic znaleźć. Basia mówi Natalii i babci o zwolnieniu, o którym nie chce mówić mężowi. Gosposia próbuje ją przekonać do zmiany zdania, ale Noculowa, chce najpierw znaleźć nową pracę. W szpitalu Możejko i Kobylicka dowiadują się, że jeden z konwojentów, Ratajski czuje się już lepiej i przekonują lekarza, żeby pozwolił z nim porozmawiać. Ranny zeznaje, że napastników było dwóch, ale widział tylko jednego. Mężczyzna miał bliznę na twarzy. Inspektor każe Ewie przeszukać kartoteki. Zosia zauważa, że z jej matką jest coś nie tak. Możejko i Nocul rozmawiają z szefem konwojentów, który mówi, że tylko on, jego wspólnik i księgowa, Wanda, wiedzieli ile pieniędzy było przewożone. Kobylicka i Dziubak przeglądają kartoteki, jednak podejrzanych jest bardzo dużo. Wieczorem Natalia wyjawia księdzu, że Basia straciła pracę i nie ma zamiaru mówić o tym mężowi. W radio reporter mówi o napadzie. Mietek mówi żonie, że na wakacje prawdopodobnie będą musieli wziąć kredyt. Rano Nocul przynosi nagranie z monitoringu. Gibalski i Paruzel zauważają, że Dziubak zasnął przy biurku po ciężkiej nocy spędzonej na przeglądaniu kartotek i postanawiają przenieść go w spokojne miejsce. Do Mateusza przychodzi Borsocka, żona napadniętego konwojenta, Franka i prosi go o pomoc w znalezieniu sprawców. W szpitalu Ratjski rozpoznaje sprawcę na zdjęciach przyniesionych przez Oresta i Ewę - to paser Adam Litwa poszukiwany od czterech miesięcy. Konwojent zeznaje, że bandyci przebrali się za patrol policyjny. Inspektor wątpi czy uda się odnaleźć Litwę, natomiast Kobylicka zauważa, że bandycie pobili konwojentów mimo, że wcześniej obezwładnili ich gazem. Basia przychodzi na rozmowę o pracę w firmie produkującej zdrową żywność, ale jedzenie okazuje się bardzo niesmaczne. Proboszcz dzwoni do Mietka, który mówi mu, że na monitoringu nic nie było widać i nie wiadomo jak bandyci dostali się na szosę. Kobylicka podejrzewa, że ktoś pomaga sprawcą napadu i stwierdza, że trzeba namierzyć ich kumpli z celi. Basia opowiada Natalii o nieudanej rozmowie kwalifikacyjnej. Ewa i Antek namierzają kumpla Litwy - Norberta Kiszkę ps. "Petro", którego ten kiedyś oszukał. Policjanci przychodzą do jego mieszkania. Basia przychodzi na rozmowę do firmy produkującej zabawki, ale nie jest zachwycony, gdyż musiałaby kontrolować jakość produktów. Mateusz przychodzi do szpitala, gdzie dowiaduje się, że Borsocki wciąż nie został wybudzony, ale Ratajski czuje się już lepiej. Wieczorem policjanci docierają do kryjówki Litwy i łapią go. Nocul dzwoni do księdza i mówi mu o obławie, oraz o tym, że blizna Litwy jest zasłonięta przez zarost. Następnego dnia Kobylicka z księdzem przyjeżdżają do lasu. Duchowny zauważa, że są tam tylko drzewa liściaste, a na bucie konwojenta były igły. Możejko i Nocul dopytują Ratajskiego czy to na pewno Litwa ich napadł. Konwojent sugeruje, że mógł to być ktoś podobny, ale nie notowany. Basia przychodzi na kolejną rozmowę kwalifikacyjną i okazuje się, że to firma Jacka, na którego kobieta wcześniej nakrzyczała. Noculowa wychodzi z biura. Proboszcz przychodzi na komendę i mówi inspektorowi o igłach na butach konwojentów. Mietek i Orest przyjeżdżają do szpitala i mówią Ratajskiemu, że Borsocki wybudził się ze śpiączki. Policjanci domyślają się, że konwojenci swingowali napad na konwój dla pieniędzy, ponieważ szef zbyt mało im płacił. Ratajski wyznaje, że pieniądze są zakopane w lesie razem z bronią. Inspektor wyjawia, że Franek tak naprawdę się nie wybudził. Paruzel, Marczak i Gibalski znajdują w lesie pieniądze i broń. Księdza odwiedza żona Franka, która jest zrozpaczona po tym jak dowiedziała się prawdy o mężu. Duchowny radzi jej porozmawiać z mężem i ze sobą. Do Noculów dzwoni Jacek, który chce rozmawiać z Basią, żeby zaproponować jej pracę w swojej agencji. Kobieta zgadza się i w końcu wyjawia mężowi i córce prawdę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki