FANDOM

Napad
Sezon 10, odc. 123
Informacje podstawowe
Premiera 12.09.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Wybuch
Następny odcinek Rezydencja

Napad - to sto dwudziesty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Magda Kozłowska pokazuje Mateuszowi zdjęcia swojego męża Rafał z inną kobietą. Ksiądz radzi jej porozmawiać o tym z mężem. Piotr pokazuje Natalii książkę, którą znalazł na ławce "Mała encyklopedia zdrowia". W banku, w którym pracuje Magda dochodzi do napadu - napastnik w kominiarce grożąc bronią żąda pieniędzy. Do banku przyjeżdża policja. Możejko postanawia przesłuchać innego pracownika Jacka Nowackiego, który właśnie przyszedł. Na komendzie Kozłowska twierdzi, że napastnik nie niczym się nie charakteryzował. Jacek zeznaje, że podejrzany facet kręcił się koło banku. Nocul każe przygotować portret pamięciowy. Wieczorem podczas spaceru z żoną i córką Hanią, Rafała zaczepia jego znajoma Weronika Paprocka. Gibalski przegląda nagrania z monitoringu, ale niewiele one wnoszą. Kościelny jest zachwycony książką, ale przez nią czepia się jedzenia i najmniejszych dolegliwości. Magda dzwoni do proboszcza, mówi mu o napadzie i domyśla się, kto jest sprawcą. Duchowny prosi, aby przyszła następnego dnia o 11.00. Mietek i Karolina przychodzą do naleśnikarni, gdzie jadł obiad Nowacki. Knajpka jest dość daleko od banku. W drodze na plebanię Magda zostaje potrącona przez samochód. Małgorzata Maj, właścicielka naleśnikarni, przyjeżdża uszkodzonym autem. Gdy Mateusz dzwoni do Kozłowskiej dowiaduje się o wypadku. Maj kojarzy Jacka i mówi, że był w knajpie ok. 15.30, ale nie wie kim jest mężczyzna z portretu. Możejko opowiada księdzu o potrąceniu. Nocul domyśla się, że sprawca napadu musiał obserwować bank, a Górska zauważa, że mężczyzna z portretu to połączenie szkiców z policyjnej tablicy. Proboszcz mówi inspektorowi, że Magda rozpoznała sprawcę, a potrącenie mogło nie być przypadkowe. Policjanci ustalają, że Kozłowską potrącił czarny samochód. Karolina domyśla się, że to Maj. Rafał i Hania przyjeżdżają do szpitala, jednak Magda wciąż jest nieprzytomna. Kozłowski spotyka Weronikę, która odwiedzała znajomą chirurg, i mówi jej o wypadku. Tuż potem przychodzi ksiądz z policjantami. Orest każe Marczakowi pilnować Magdy. W szpitalu Mateusz zauważa Piotra, który mówi, że zapisał się na badania, bo boi się, że ma tętniaka rozwarstwiającego aortę. Nocul i Górska przesłuchują Małgorzatę, która twierdzi, ze uderzyła w drzewo, a Jacek jest jej bratem przyrodnim, więc dała mu alibi. Mówi również, że Nowacki jest teraz na automatach. Policjanci zatrzymują go. Możejko przepytuje Rafał, ale ten niewiele wie. Ksiądz chce spytać Kozłowskiego o Weronikę, ale ten nie ma ochoty na rozmowę. W mieszkaniu Jacka znaleziono pieniądze i broń. Na komendzie mężczyzna przyznaje, że narobił sobie długów przez hazard i dostał wypowiedzenie. Dlatego wymyślił napad, a siostrę poprosił o alibi. Gibalski ustala, że Nowacki był widziany przy domu Kozłowskich. mężczyzna przyznaje, że ich obserwował, ale nie zrobił krzywdy Magdzie. Orest postanawia zwolnić Marczaka spod izolatki. Kościelny boi się wyników badań, ale Mateusz go pociesza. Od sierżanta ksiądz dowiaduje się o zatrzymaniu Jacka. Wieczorem Weronika przychodzi do domu Rafała i wyjawia, że mieli romans przez 26 dni. Kobieta chce z nim być, ale Kozłowski wyrzuca ją, bo kocha swoją żonę. Weronika próbuje zabić Magdę, ale powstrzymuje ją Piotr, niestety zostaje popchnięty na szafkę. Lekarz dzwoni do Rafała, ponieważ jego żona dostała zapaści. Mężczyzna jedzie do szpitala. Okazuje się, że to werronika przekupiła doktora, żeby wywabić Rafała z domu i móc porwać jego córkę. Kościelny odzyskuje przytomność i mówi co się stało. Gdy Kozłowski dociera do szpitala dowiaduje się, że jego żona się wybudziła, ale nie pamięta kto w nią wjechał. Nagle Rafał dostaje SMS-a od Weronika, że te Hanię i chce żeby do niej przyjechał. Mężczyzna udaje się nad rzekę, gdzie Weronika czeka na niego na moście. Po chwili przychodzi Mateusz i namawia kobietę, aby puściła dziewczynkę. Ta mówi, ze zostawiła ją w lesie. Możejko, Nocul i Górska przeszukują las. Karolinie udaje się znaleźć Hanię w dole. Policjantka wyciąga ją i dziewczynka wraca do ojca. Weronika zostaje aresztowana. W szpitalu proboszcz radzi Rafałowi powiedzieć żonie prawdę. Piotr zostaje wypisany, a Natalia zabiera mu książkę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki