FANDOM

Najpiękniejsza
Sezon 3, odc. 33
Informacje podstawowe
Premiera 18.03.2010
Reżyseria Maciej Dejczer
Chronologia
Poprzedni odcinek Pamięć
Następny odcinek Skandal

Najpiękniejsza - to trzydziesty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Trwa sesja zdjęciowa do kalendarza. Malika, jedna z modelek, przychodzi do księdza Mateusza i mówi, że ma problem. Nagle dzwoni do niej telefon, po którym dziewczyna wychodzi. Zapomina zabrać swojej torebki. Natalia zaczyna bardziej dbać o urodę, żeby przypominać kobiety z kalendarza. Mateusz przychodzi z Michałem na miejsce sesji, żeby oddać torebkę. Spotykają tam fotografa Tomasza Duszyńskiego. Spotyka tam Możejkę i Nocula, którzy przyszli sprawdzić czy wszystko idzie tak jak powinno. Po sesji Malice ktoś kradnie torebkę. Dziewczyna idzie do miejsca, gdzie odbywała się sesja i w trakcie kłótni zostaje zrzucona ze schodów. Ginie na miejscu. Lekarz sądowy zauważa zadrapania na dłoniach ofiara, oraz to, że ktoś obciął jej włosy. Rano Nocul opowiada księdzu o zamordowanej. Komórka ofiary zostaje namierzona. W trakcie drogi radiowóz psuje się, więc Nocul, Marczak i Możejko muszą iść na piechotę. Docierają do domku na działce, w którym mieszka cygańska rodzina. Okazuje się, że to Marysia, dziewczyna z tej rodziny, ma torebkę. Twierdzi, że ją znalazła. Według komórki Malika przed śmiercią dzwoniła na plebanię, jednak ksiądz nie wie, co chciała mu powiedzieć. Mateuszowi udaje się dotrzeć do nastolatki. Po przesłuchaniu zabiera ją na plebanię. Natalia zrujnowała sobie fryzurę. Na komendę przychodzą modelki. Mietek spotyka się z księdzem i opowiada mu o śledztwie. Fotograf znajduje nożyczki, którymi obcięto włosy ofiary. Gdy Marysia wraca do domu ktoś ją śledzi, po czym usypia rodzinę gazem i okrada. Rano policja przybywa na miejsce, ale rodzina nie chce współpracować. Jedna z modelek, Karolina, chce zostać fotografem. W trakcie mszy Mateusz widzi jedną z modelek, Anetę, ze łzami w oczach. Dziewczyna wyznaje mu, że nie ma alibi i czuje, że jest podejrzana. Wyniki z laboratorium wykazują, że w ranach na dłoniach ofiary znajduje się niebieski lakier do paznokci. Ksiądz udaje się na wystawę zdjęć Duszyńskiego. Na jednym zdjęciu widać chłopca, który po chwili zginął na wojnie w Kosowie. Policjanci aresztują Anetę z powodu jej niebieskiego lakieru. Mateusz spotyka się z Marysią i dziewczyna przyznaje się do kradzieży torebki i mówi, że jakaś kobieta śledziła ofiarę. Wskazuje na Karoliną. Ta przyznaje, że była zazdrosna o Tomasza, ale mówi, że jedynie poszarpała Malikę, a uprzednio pomalowała paznokcie niebieskim lakierem. Proboszczowi nie daje spokoju, o czym chciała porozmawiać z nim Malika. Pyta Marysię co było w torebce, a dziewczyna mówi, że to wyrzuciła. Duchowny przekonuje ją, aby pomogła Karolinie. Marysia zaprowadza go do studni, gdzie ksiądz znajduje kartę pamięci. Idzie do Duszyńskiego, ponieważ z karty wynika, że jego zdjęcie było zmontowane. Fotograf przyznaje, że chłopiec ze zdjęcia był kuzynem Maliki i dziewczyna go szantażowała. Była również zakochana bez wzajemności w Duszyńskim, co wyznała na nagraniu. Na policji fotograf przyznaje się, że spreparował zdjęcie i opowiada o szantażu i romansie. To on zepchnął Malikę ze schodów. Włosy obciął żeby skierować podejrzenie na którąś z modelek. Karolina i Aneta dziękują księdzu. Karolina daje mu zdjęcia na pamiątkę. Proboszcz udaje się do domku na działkach i odkrywa, że rodzina wyjechała. Wieczorem Michał mówi, że Natalia zrobiła dietetyczny majonez.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki