FANDOM

Naciągacze
Sezon 7, odc. 85
Informacje podstawowe
Premiera 22.03.2012
Reżyseria Andrzej Kostenko
Chronologia
Poprzedni odcinek Rocznica
Następny odcinek Haracz

Naciągacze - to osiemdziesiąty piąty odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Cyprian kradnie kobiecie z targu portfel. Potem okrada mężczyznę spod kiosku, ale ten zaczyna go gonić, niestety chłopakowi udaje się wyrwać. Jacek odwiedza biskupa, któremu nie jest łatwo bez asystenta. Natalii nie podoba się bałagan zostawiony przez księdza. Tymczasem duchowny przygotował plan pracy na cały dzień, jednak gospodyni nie zgadza się na to. Babcia spotyka chłopaka, który poszukuje swojego dziadka, ale po chwili znajduje ją Natalia. Policja poszukuje oszustów używających metody "na wnuczka". Nagle dostają zgłoszenie o zabójstwie. Babcia nie rozumie czemu musiał iść do lekarza. Ofiara nie ma dokumentów, najprawdopodobniej został napadnięty, bo ktoś dźgał go nożem. Ksiądz Jacek zauważa, że na plebanii nie ma cukry, więc Emilka radzi mu pojechać do sklepu rowerem Mateusza. Niestety w trakcie jazdy duchowny wpada na Cypriana, który wcześniej ukradł torbę. Rower zostaje uszkodzony, ale chłopak go naprawia. Ofiary nie ma w kartotece, nikt go też nie rozpoznał. Niespodziewanie udaje się złapać kieszonkowca, a w jego rzeczach znaleziono wiele dowodów osobistych w tym ofiary (Andrzej Szkolnicki) i księdza Jacka. Cyprian twierdzi, że nie zna denata, a dowody znalazł. Przyciśnięty zgadza się powiedzieć prawdę, ale tylko księdzu. Jacek przychodzi na komendę w sprawie dowodu, a Możejko mówi mu, że Cyprian chce z nim rozmawiać. Zatrzymany przeprasza księdza i prosi o pomoc w oczyszczeniu z zarzutu zabójstwa. Duchowny wierzy chłopakowi. Nocul oddaje Jackowi dowód. Wieczorem na plebanię przychodzi Mietek, żeby zapytać Jacka czemu wierzy Cyprianowi, duchowny odpowiada, że to wiara w człowieka i zaprasza aspiranta na kolację. Rano Nocul dzieli się wątpliwościami z Orestem. Na komendę zgłasza się starszy mężczyzna, który twierdzi, ze zabity to kolega jego wnuka Patryka i miał przy sobie dużą sumę pieniędzy. Po chwili wezwany Patryk przychodzi na komendę. Chłopak mówi, że jego dziadek padł ofiarą naciągacza i dał mu ponad 2 tys. Nie rozpoznaje zabitego, chociaż to on szukał jego dziadka. Nocul ma plan, ale będzie wymagał pomocy księdza Jacka. Babcia odbiera telefon, a rozmówca twierdzi, że jest kolegą Michała, który miał wypadek i potrzebne są pieniądze. Lucyna wierzy mu i chce dać pieniądze. Jacek przyjeżdża na komendę, gdzie Mietek prosi go żeby ostrzegał przed naciągaczami na końcu każdej mszy. Tymczasem na plebanię przychodzi Kacper podający się za przyjaciela Michała. Babcia dzwoni na komendę, bo podejrzewa oszustwo. Policjanci przyjeżdżają z księdzem. Kacper zostaje aresztowany. Na komisariacie chłopak przyznaje się do serii oszustw i wydaje policjantom informatora - to doktor Hubert Morawa. Lekarz zostaje zatrzymany. Babcia spotyka Patryka i widzie, że tan ma jakieś zmartwienie. Chłopak przyznaje, że zrobił coś złego, ale nikt nie może mu pomóc. Na komendzie doktor przyznaje, że wybierał ofiary dla naciągaczy, którymi byli Andrzej i Kacper. Mówi również, że Szkolinicki został przyłapany przez wnuka, jednej z ofiar. Patryk przychodzi na policję, żeby przyznać się do zabójstwa. Chłopak przyłapał naciągacza, a gdy zobaczył go potem na ulicy pokłócili się, Andrzej wyciągnął nóż, poszarpali się i Szkolnicki zginął. Mateusz wraca z Włoch i odwiedza biskupa. Orest mówi Mietkowi, że nie cieszy się z rozwiązania obu spraw, bo prokurator ich wyśmiał. Natalia gra z Jackiem w szachy, gdy nagle wchodzi ksiądz Mateusz. Wszyscy cieszą się z jego powrotu. Możejko i Nocul przychodzą podziękować babci i dają jej kwiaty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki