FANDOM

Na zakręcie
Sezon 12, odc. 153
Informacje podstawowe
Premiera 09.10.2014
Reżyseria Wojciech Nowak
Chronologia
Poprzedni odcinek Niania
Następny odcinek Disco

Na zakręcie - to sto pięćdziesiąty trzeci odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Babcia zauważa, że Natalia jest chora, więc każe jej się położyć. Dominik chce połączyć się z mamą, ale Orest zabiera go do szkoły. Jadąc przez wieś Ewa wpada w dziurę na drodze, co bardzo stresuje Maxa. Na spowiedzi Urszula Kubisz wyznaje Mateuszowi, że poznała weterynarza Pawła Ryszkę, w którym się zakochała i postanowiła odejść od męża, Zbyszka, bo jest pewna, że małżeństwo nie ma już szans. Tymczasem Zbigniew przyjeżdża do Pawła i każe mu odczepić się od jego żony, ale Ryszka nie ma takiego zamiaru. Po chwili Ewa przyjeżdża do Pawła z kotem. Na komendzie policjanci przygotowują się na przyjazd Kobylickiej. Nikt nie chce ruszać rzeczy Nocula. Marczak pokazuje kolegom koci-miętkę. Możejko jest w szoku, że podwładni boją się kobiety. Gibalski wyznaje szefowi, że narobił sobie długów w Kruku. Inspektor radzi mu rozłożyć dług na raty. Weterynarz stwierdza, że z kotem wszystko w porządku. Ewa dociera na komisariat, gdzie policjanci bardzo serdecznie ją witają. Jednak Kobylicka martwi się o Maxa. Mietek z Basią i córkami odwiedzają Grażynę Majewską w stadninie. Gibal postanawia umieścić Maxa w areszcie, ponieważ jest tam cisza i spokój. Wieczorem babcia mówi księdzu, że gospodyni jest chora i prosi duchownego, żeby napisał w felietonie o kuchni białoruskiej. Rano Natalia boi się, że Lucyna zdemoluje kuchnie. Proboszcz mówi jej o przepisie na gołąbki białoruskie. Ewa postanawia znów pojechać z kotem do weterynarza. Urszula przyjeżdża do klinika Pawła, ale nie zastaje go tam. Mężczyzna nie odbiera również telefonów. Na policje przychodzi zgłoszenie kradzieży klaczy o krwi arabskiej Ariadnę. Nocul mówi, że widział tę klacz. Orest i Mietek przyjeżdżają do stadniny, gdzie mąż Grażyny, Wojtek podejrzewa, że to stajenny Roman Wasik mógł ukraść klacz, ale Grażyna tak nie uważa. Na drodze Urszula zauważa samochód Pawła, a tuż obok jego ciało i Kobylicką. Policjanci przesłuchują stajennego, który mówi, że można wyprowadzić konia niezauważonym. Nagle inspektor dostaje telefon, że znaleziono dwa ciała: weterynarza i kobiety z klatką z kotem. Możejko podejrzewa, że może chodzić o Ewę. Na miejscu okazuje się, że pani aspirant żyje, tylko zemdlała sprawdzając tętno. Przemek i Marian przesłuchują Urszulę, która ciągle jest w szoku. Lekarz sądowy podejrzewa, że Paweł został uderzony kilka razy od tyłu tępym narzędziem. Orest mówi przez telefon Mietkowi, że Kobylicka żyje i prosi, żeby Basia zajęła się Dominikiem. Gibalski i Marczak zabierają Ewę na komendę. Możejko przesłuchuje Urszulę, która mówi, że Paweł nie miał żadnych wrogów i często leczył zwierzęta za darmo. Później kobieta dzwoni do księdza i mówi mu, że Paweł został zamordowany. Basia odbiera Dominika, który tęskni za mamą. Kobylicka pomaga przygotować portret pamięciowy mężczyzny, który kłócił się z zabitym. Poza tym jeździ on szarym oplem. Paruzel i Marczak przesłuchują stajennego, który mówi, że Ariadna była oczkiem w głowie szefa. Gdy Nocul rozmawia z Wojtkiem nagle przychodzi do nich Justyna w sprawie kradzieży klaczy, ponieważ uważa, że trzeba jak najszybciej nagłośnić sprawę. Emilka daje Natalii "napój życia" przygotowany przez babcią. Mietek przychodzi na plebanię i mówi księdzu o śledztwie. Duchowny podejrzewa, że już wcześniej mogło dojść do kradzieży koni. Później Mateusz przychodzi do kwiaciarni, w której pracuje Urszula, ponieważ domyśla się, że ta kogoś podejrzewa. Wieczorem Natalia kupuje sukienkę przez internet. Orest i Dominik rozmawiają z Darią przez komunikator internetowy. Niestety tracą sygnał. Następnego dnia Nocul przegląda różne artykuły dotyczące kradzieży koni. Możejko jest wściekły, że sprawa stoi w miejscu. Nagle przychodzi Urszula i mówi, że jej mąż wie o romansie, a feralnej nocy nie było go w domu. Gospodyni czyta artykuł o kradzieży. Babcia zwraca uwagę, że niektóre konie przywiązują się tylko do jednego człowieka. Lucyna daje Natalii kilka anegdotek kulinarnych do felietonu. Proboszcz dzwoni do Mietka i mówi mu o tendencjach niektórych koni. Ewa rozpoznaje Zbigniewa. Orest przesłuchuje Kubisza, który przyznaje, że był zdenerwowany na Ryszka, ale nic mu nie zrobił. Twierdzi, że strażnik w biurze, gdzie pracuje mógł go widzieć, jednak inspektor oznajmia, że ten go nie widział. Oglądając dokumenty z oględzin stajni Ewa zaczyna się dusić. Nocul mówi, że w próbkach pobranych za stajni wykryto silnie alergizujące grzyby i to przez nie Kobylicka zemdlała. Mietek i Marian przyjeżdżają do Majewskich, ponieważ domyślają się, że to Wojtek ukradł Ariadnę, żeby wyciągnąć pieniądze od kupca i z ubezpieczenia. Oprócz tego to on zabił Pawła, bo ten widział go z klaczą i nie chciał przyjąć łapówki. Wojtek zostaje zatrzymany. Ewa cieszy się, że Max wyzdrowiał przy Marczaku. Daria łączy się z Orestem i dziękuje mu za opiekę nad Dominikiem. Natalia mówi Justynie, że babcia i ksiądz bardzo pomogli jej z felietonem. Malec przyprowadza ze sobą Śmieszkowskiego, który pokazuje gospodyni pierwszy egzemplarz jej książki.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki