FANDOM

Na złej drodze
Sezon 9, odc. 121
Informacje podstawowe
Premiera 23.05.2013
Reżyseria Filip Zylber
Chronologia
Poprzedni odcinek Niebezpieczne związki
Następny odcinek Wybuch

Na złej drodze - to sto dwudziesty pierwszy odcinek serialu Ojciec Mateusz.

StreszczenieEdytuj

Mateusz przychodzi do żydowskiej restauracji Rubinrotów "Pod Złotym Karpiem" po przepis dla Natalii. Wychodząc ksiądz widzi jak dresiarze atakują syna właścicieli, Szymona. Na szczęście przychodzi starszy brat jednego z nich, Paweł Bienias i zabiera do pubu resztę gangsterów. Marczak oznajmia Noculowi i Orestowi, że ich sprzątaczce Jasi Nowakowej pękł wrzód i trzeba znaleźć zastępstwo. Wieczorem Mietek przychodzi na plebanię i prosi Natalię o sprzątanie na komendzie. Gospodyni zgadza się. Aspirant mówi, że Bienias siedział za nieumyślne spowodowanie śmierci. Natalia mówi proboszczowi, że dzięki pracy na komendzie dorobi na wyjazd za granicę dla siebie i Emilki. W nocy restauracja zostaje podpalona, a gdy Nocul próbuje uratować uwięzioną właścicielkę, Halę, traci przytomność i budzi się razem z nią na zewnątrz. Chwilę potem przyjeżdża karetka. Do szpitala przyjeżdżają Mateusz i Orest, żeby pogratulować Mietkowi. Po chwili przyjeżdża Basia, a tuż po niej reporter z gazety. Rano do Noculów przychodzą pracownicy z ubezpieczenia, wezwani przez Basię. W drodze na komendę przechodnie gratulują aspirantowi, podobnie jak inni policjanci. Mimo to Mietek nie czuje się bohaterem. Nagle dzwoni Niklewicz z gratulacjami. Możejce nie podoba się, że podwładny poprosił Natalię o sprzątanie. Technicy potwierdzili, że restauracja została podpalona. Orest przesłuchuje właścicielkę, jednak ta nie widziała nikogo podejrzanego w okolicy. Nocul przesłuchuje jednego z gangsterów, Romana, który mówi, że Pawła nie było z nimi na nocnej przejażdżce. Po dalszych przesłuchaniach policjanci ustalają, że Bienias jako jedyny z gangu nie ma alibi. Jednak Mateusz nie wierzy w jego winę. Nagle Mietek dostaje telefon, że znaleziono zwłoki Pawła. Został uderzony w tył głowy około północy, a ciało było przemieszczane. Rano ksiądz spotyka Antka i jego ojca Jana. Mężczyzna martwi się o młodszego syna. Natalia bardzo starannie wykonuje swoje zadania, co krępuje policjantów. Orest i Mietek przesłuchują Szymona i jego ojca, ponieważ z komórki ofiary przyszedł SMS do chłopaka z prośbą o spotkanie nad rzeką. Mężczyzna wyjawia, że w rzeczach syna znalazł pieniądze (dzień wcześniej ofiara wypłacił z banku 8 tys). Szymon twierdzi, że gdy dotarł nad rzekę Paweł już nie żył, więc zabrał pieniądze. Proboszcz przychodzi do pubu, gdzie często bywał Antek. Kelner mówi, że chłopak może być z kolegami na terenie starego PGR-u. Gangsterzy zdobyli broń i ćwiczą strzelanie, gdy przychodzi ksiądz i prosi Antka o rozmowę, jednak ten woli zostać z kumplami. Duchowny spotyka się z Mietkiem, ponieważ ma wątpliwości co do winy Szymona. Inspektor pisze wniosek o awans dla Nocula, a gdy wychodzi na chwilę z gabinetu Natalia zabiera kartkę, która spadła na ziemię i karze Marczakowi ją wyrzucić. Mietek ustalił, że Szymon dostał SMS ok. pierwszej w nocy, a Bienias zginął około północy. Kiedy Orest zauważa zniknięcie pisma, Natalia dowiaduje się, ze to był wniosek o awans. Na komendę przychodzi Basia i mówi mężowi, że telewizja chce zrobić z nim wywiad. Marczak mówi Natalii, że papiery przełożył do pojemnika z makulaturom, który jeszcze nie został wywieziony. Mateusz pomaga Antkowi przy skuterze, który sprzedał mu Szymon. Gdy Możejko wraca do gabinetu znajduje wniosek na biurku. Podczas wywiadu Mietek opuszcza pokój. Wszyscy policjanci dostają uczulenia na płyn do okien zrobiony przez Natalię. Wieczorem Nocul wyznaje Mateuszowi, że stracił przytomność w restauracji i nie wie kto uratował jego i Halę. Rozmowę słyszy Basia, która jest dumna, że mąż powiedział prawdę. Następnego dnia inspektor oznajmia Noculowi, że składa wniosek o awans, wtedy aspirant wyznaje, że to nie on uratował Rubinrotową. Mateusz przyjeżdża do Opatowa, gdzie kiedyś telefonował zabity i spotyka tam Renatą Majkowską, która pracuje w ośrodku zdrowia. Policjanci oznajmiają Natalii, że ich sprzątaczka wraca, więc może skończyć pracę i dają jej premię. Duchowny mówi Mietkowi, że Majkowska to matka chłopaka, który zginął w szamotaninie z Pawłem i ma jeszcze jednego syna, który jest obłożnie chory. Bienias obiecał podarować jej wszystkie swoje oszczędności po wyjściu z więzienia. Gangsterzy porywają Szymona. Nocul podejrzewa, że Paweł chciał powstrzymać podpalacza i uratował jego i Rubinrotową. Ksiądz sugeruje sprawdzić bilingi. Tylko jedna osoba nie dzwoniła do Biernata bo wiedziała, że nie żyje. Nagle na plebanię wpada Hala i mówi, że Szymon został porwany. Koledzy Antka karzą mu go zastrzelić. Na szczęście przyjeżdżają Nocul z księdzem, którzy wiedzą już, że to Roman podpalił i zabił Pawła. W trakcie policyjnej akcji Mietek zostaje postrzelony w ramię. Gdy aspirant wraca do pracy dowiaduje się, że awansował na aspiranta sztabowego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki